شیائومی 13 پرو

در چند سال اخیر شیائومی توانسته است به یکی از برندهای پرفروش گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شود و رقبای خود را حسابی به چالش بکشد. این سری نیز شیائومی مانند همیشه دست‌پر به میدان آمده است تا گوشی جدید و خفن خود را به نمایش بگذارد . گوشی شیائومی ۱۳ پرو محصول جدید کمپانی شیائومی است .اما آیا گوشی شیائومی ۱۳ پرو ارزش خرید دارد ؟؟  در ادامه قصد داریم به معرفی و بررسی سایر قابلیت های این گوشی شگفت انگیز و پاسخ این سوال بپردازیم …

طراحی گوشی شیائومی ۱۳ پرو

در نگاه اول به نظر می رسد که قاب پشتی نسخه پرو تفاوت آنچنانی با نسخه معمولی ندارد اما با نگاه دقیق تر متوجه طراحی خمیده و متفاوتش خواهید شد . قاب پشتی گوشی شیائومی ۱۳ پرو در رنگ آبی مانند نسخه معمولی، از چرم مصنوعی ساخته شده که در مقابل خط و خش و ضربه بسیار مقاوم است و نسبت به رنگ های دیگر حتی وزن کمتری دارد علت آن هم این است که  به خاطر استفاده از سرامیک براق در  رنگ های دیگر این اختلاف وزن حدودا ۲۰ گرمی به وجود آمده است .

طراحی شیائومی 13 پرو

به علت طراحی خمیده شکل صفحه نمایش ، فریم آلومینیومی براق گوشی  قطر زیادی ندارد و به صورت خمیده به قسمت پشت گوشی متصل شده است و سبب شده وزن زیاد ۲۳۰ گرمی گوشی در استفاده طولانی مدت  شما رو خیلی اذیت نکند. برآمدگی بزرگ مربعی شکل که سه لنز اصلی به همراه فلش دوگانه LED و لوگو LEICA (که سازنده لنز های دوربینه) در آن  قرار گرفته است. این برآمدگی نسبت به نسخه معمولی یک مقدار بزرگتر شده است. در قسمت پایینی قاب پشتی شیائومی ۱۳ پرو نیز لوگوی xiaomi با فونت تقریبا کوچکی نوشته شده است .در سمت راست گوشی نیز، شاهد دکمه پاور و کم و زیاد کردن صداهستیم.در لبه بالایی نیز فرستنده مادون قرمز و میکروفون قرار دارند . پایین گوشی اسپیکر، درگاه تایپ سی، میکروفون و درگاه سیم کارت تعبیه شده اند که فقط دو سیم کارت را پشتیبانی می کند و خبری از کارت حافظه جانبی نیست. شیائومی در کیفیت ساخت و متریال استفاده شده در این نسل از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و شاهد استفاده از بهترین متریال و گواهی IP68 هستیم که در کنار طراحی ساده و چشم نواز باعث شده است که در این بخش تقریبا هیچ نقطه ضعفی از آن دیده نشود به همین علت  گوشی شیائومی ۱۳ پرو را می توان یکی از خوش ساخت ترین گوشی های امسال به حساب آورد. پیشنهاد می شود که تا پایان ، خواندن این معرفی از نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی پابجی موبایل را از دست ندهید .

نمایشگر گوشی شیائومی ۱۳ پرو

استفاده از صفحه نمایش خمیده برای گوشی های بزرگ تر به علت قطر زیاد و قسمت جلویی خیلی بزرگ، انتخاب بهتری بشمار می رود و باعث می شود که کاربرلن به هنگام استفاده تجربه خیلی بهتری را تجربه کنند . شیائومی ۱۳ پرو مانند نسل قبلی از یک صفحه نمایش خمیده ۶.۷۳ اینچی با پنل Oled ساخت سامسونگ استفاده کرده است که رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ نمایشگر جزئیات و کیفیت خارق العاده ای دارد و در کنار پنل ۱۰Bit که امکان نمایش ۱ میلیارد رنگ رو دارد، رنگ ها را با کنتراست و دقت بسیار بالایی نمایش می دهد .

بیشتر بخوانید :  معرفی 8 تا از بهترین هدفون های گیمینگ در رنج های قیمتی مختلف !

نمایشگر شیائومی 13 پرو

شیائومی ۱۳ پرو از تکنولوژی های HDR10+ و دالبی ویژن هم پشتیبانی می کند و اگر محتوایی که می بینید از این قابلیت ها پشتیبانی کند، یک تجربه خوب و بی نقصی را قطعا با این گوشی سپری خواهید کرد . رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی صفحه نمایش شیائومی ۱۳ پرو که با استفاده از تکنولوژی LTPO  ، که رفرش ریت را به صورت خودکار بین ۱ و ۱۲۰ با توجه به عملکرد شما تغییر می دهد، علاوه بر یک تجربه بسیار روان ، سبب مصرف بهینه انرژی و باتری بهتری نیز می شود. تاچ سمپلینگ ۲۴۰ هرتزی خیلی بالا نیست اما سبب می شود تا  پاسخ دهی صفحه نمایش به خصوص به هنگام اجرای بازی ها بهتر باشد .حسگر اثر انگشت اپتیکال نیز بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است. روشنایی ۱۲۰۰ نیتی در حالت دستی و ۱۹۰۰ نیتی در حالت خودکار استفاده از گوشی شیائومی ۱۳ پرو را در محیط های خیلی تاریک و یا زیر نور مستقیم ، بسیار آسان تر می کند .

سخت افزار و نرم افزار شیائومی ۱۳ پرو

در سری شیائومی ۱۳ پرو دیگر شاهد تفاوت  پردازنده استفاده شده بین نسخه معمولی و پرو نیستیم و این گوشی نیز مانند نسخه عادی از پردازنده جدید و قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲  برخوردار است . به هنگام گیمینگ و یا اجرای برنامه های سنگین، این پردازنده کاملا پیشرفت و بهینه شدن خودش را نسبت به نسل قبلی نشان می دهد . گوشی شیائومی ۱۳ پرو بازی های سنگین گرافیکی مانند بازی کالاف و Genshin Impact  را با بیشترین جزئیات و نرخ فریم ۶۰ به راحتی اجرا می کند و به دلیل مصرف انرژی کمتر و بهینه تر شدن نسل جدید پردازنده نیز دمای کمتری در طولانی مدت تولید می شود و در سنگین بازی ها نیز نهایتا تا حدود ۴۴ درجه برسد. در شیائومی ۱۳ پرو شاهد کاهش قدرت در بازی طولانی مدت هم نیستیم و خیلی راحت قادر خواهید بود که به اجرای بازی مورد علاقه و یا انجام فعالیت های پردازشی سنگین با این گوشی بپردارید و لذت ببرید.

  • حافظه ذخیره سازی : ۱۲۸گیگابایت،۲۵۶ گیگابایت ، ۵۱۲ گیگابایت
  • رم ۸ گیگابایت ، ۱۲ گیگابایت
  • اندروید : شیائومی ۱۳ پرو از اندروید ۱۳ پشتیبانی می کند .
  • رابط کاربری : MIUI 14

MIUI 14 به شما امکان تغییر اندازه و ظاهر تعدادی از آیکون های برنامه ها را می دهد .

نمایشگر شیائومی 13 پرو

 باتری گوشی شیائومی ۱۳ پرو

گوشی شیائومی ۱۳ پرو به لطف پردازنده جدید و با مصرف انرژی بهینه تر و باتری ۴۸۲۰ میلی آمپر ساعتی با استفاده معمولی و روزمره حدود یک روز تمام پاسخگوی نیاز شما خواهد بود .در صورت استفاده زیاد و سنگین از گوشی ، حدود ۶ ساعت به شما شارژدهی خواهد داد که با توجه به قدرت بالای گوشی و صفحه نمایش با جزئیات ۲k عدد بسیار مناسبی به نظر می رسد. در صورت نیم ساعت تماشای ویدیو با شیائومی ۱۳ پرو ، حدود ۶ درصد و در صورت نیم ساعت بازی پابجی موبایل ،حدود ۸ درصد کاهش شارژ باتری روبه رو خواهید بود . برخلاق بقیه ی پرچمدارهای شرکت های رقیب که در جعبه هیچ خبری از آداپتور نیست، شیائومی هنوز رو به حذف شارژ داخل جعبه نپرداخته است و با یه آداپتور شارژ فست شارژ ۱۲۰ واتی مواجه خواهید شد که مانند نسل قبلی در حدودا ۲۲ دقیقه کاملا گوشی شما را  شارژ میکند .  شارژ بیسیم ۵۰ واتی که در حدود ۳۶ دقیقه کاملا باتری رو شارژ می کند و شارژ بیسیم معکوس ۱۰ واتی نیز این بخش را کامل تر می کنند. از این رو در شیائومی ۱۳ پرو شاهد سرعت شارژ بالا و سریع هستیم.

بیشتر بخوانید :  مقایسه شیائومی 12T در برابر شیائومی 11T PRO ! کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد ؟

عملکرد اسپیکر گوشی شیائومی ۱۳ پرو

شیائومی برای این نسل از پرچمدارها با شرکت هارمن کاردون همکاری نکرده و در حال حاضر در شیائومی ۱۳ پرو با اسپیکر های استریو  رو به رو هستیم . اسپیکرهای استریو کیفیت و تفکیک صدای بسیار خوبی دارند و بلندی صدای زیاد و تفکیک و بیس مناسب باعث شده است که کاربران ، از تماشای ویدیو یا بازی با این گوشی لذت کامل را ببرند . جک ۳.۵ میلیمتری صدا نیز مثل باقی گوشی های پرچمدار و بالارده حذف شده و باید به اتصال بلوتوث یا تبدیل اتکا کنید که با کمک بلوتوث نسخه ۵.۳ اتصال پایدار و با مصرف کم انرژی را می توانید داشته باشید .

اما با وجود این بررسی کلی آیا گوشی شیائومی ۱۳ پرو در مقایسه با رقبا ، ارزش خرید را دارد ؟

کمپانی شیائومی با عرضه جدیدترین نسخه پرچمدارهای خود و استفاده از یک تراشه بسیار قدرتمند و باکیفیت نشان داده است که هنوز در حوزه پرچمدارها حرفی برای گفتن دارد و به راحتی می تواند با قیمت بسیار مناسب تر از سایر رقبای خود ، امکاناتی عالی  و کاملی را به طرفدارانش ارائه دهد و رقبای خود را کنار بزند . بنابراین اگر بودجه ی لازم را داشته باشید بدون شک این گوشی شگفت انگیز ارزش خرید را دارد  .
نظر شما در این باره چیست ؟ کدام قابلیت شیائومی ۱۳ پرو شما را مجذوب خود کرده است ؟ نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید . مطالب خبری و آموزشی دنیای تکنولوژی جدید نوکس پلاس را از دست ندهید .
دوستدار شما : نوکس پلاس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *