نوکس پلاس
کاربرد های هوش مصنوعی چیست ؟ معرفی نمونه کاربردهای مختلف هوش مصنوعی

کاربرد های هوش مصنوعی چیست ؟ معرفی نمونه کاربردهای مختلف هوش مصنوعی

هنگامی که بسیاری از مردم کلمه “هوش مصنوعی” را می شنوند، اولین تصویری که به ذهن می رسد، تصویری از یک ربات آهنی یا یک فیلم علمی تخیلی است. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی به ساخت چنین روبات‌هایی محدود نمی‌شود. از سوی دیگر، هوش مصنوعی طراحی و ساخت ابزارهای نرم افزاری هوشمند و نرم افزارهای مورد استفاده در زمینه هایی مانند پزشکی، اقتصاد، مدیریت و غیره را ادغام می کند. در ادامه این مطلب کاربرد هوش مصنوعی در علم و زندگی انسان را با هم بررسی می کنیم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی شاخه ای از علوم کامپیوتر است که هدف آن ساخت سیستم های مصنوعی هوشمند با قابلیت انجام یک سری وظایف با کیفیت بالا است. در روزهای اولیه روی کار آمدن هوش مصنوعی، هدف ایجاد ابزاری بود که بتواند محاسبات ریاضی را انجام دهد. در دهه های اخیر، با گسترش مطالعات مختلف در مورد چگونگی پردازش و درک اطلاعات توسط ذهن انسان و تلاش برای ساختن سیستم هایی مشابه مغز انسان، استفاده از هوش مصنوعی دیگر محدود به انجام محاسبات ساده نیست. بلکه استفاده و کاربرد های بسیار زیادی از آن می شود. با کمی دقت می توانید تاثیر آن را در تمام جنبه های زندگی خود ببینید. به عبارت دیگر کاربرد هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه ها مانند ریاضیات، زبان شناسی، روانشناسی، پزشکی، حقوق، سیاست، اجتماعی، مدیریت، بازارهای مالی و سایر زمینه ها قابل مشاهده است.

کاربرد هوش مصنوعی
بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به منظور صرفه جویی در هزینه و زمان، عملیات و فعالیت های خود را بر اساس سیستم های هوشمند بنا کرده اند که سودآوری آنها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در ادامه در نوکس پلاس ،  مرجع اصلی خرید یوسی پابجی موبایل در ایران برخی از کاربردهای هوش مصنوعی را در زندگی انسان بررسی می کنیم.

کاربردهای هوش مصنوعی

در دنیای امروز استفاده از هوش مصنوعی به حدی افزایش یافته است که به جرات می توان گفت بدون آن زندگی بسیار دشوار خواهد بود. افراد در حین کار بر روی تلفن همراه خود با اپلیکیشن هایی که با استفاده از مدل های هوش مصنوعی طراحی شده اند تعامل برقرار می کنند. بسیاری از فعالیت های افراد و سازمان ها در اینترنت با کمک هوش مصنوعی انجام می شود و حجم زیادی از این فعالیت ها متکی به آن است. در ادامه چند مورد از کاربردهای هوش مصنوعی در جنبه های مختلف زندگی انسان توضیح داده می شود.

1- کاربرد هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک

امروزه بیشتر فعالیت هایی که در حوزه تجارت الکترونیک انجام می شود بر پایه هوش مصنوعی است. با کمک از فناوری های هوش مصنوعی انسان قادر است سیستم هایی را راه اندازی کند که بهترین و مناسب ترین محصولات و خدمات را در اختیار کاربران اینترنت قرار دهند. نقش این سیستم های هوشمند این است که محصولی را توصیه کنند که کاربر بر اساس اطلاعات ارائه شده در مورد جستجوهای اینترنتی و علایق شخصی کاربر به خرید آن تشویق شود. استفاده از چنین سیستمی یکی از راه های جذب و حفظ مشتریان در سازمان ها محسوب می شود.

بیشتر بخوانید :  راه حل مشکل داغ شدن گوشی هنگام بازی پابجی موبایل چیست ؟

هوش مصنوعی چیست - نوکس پلاس

2- کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

یکی از رایج ترین کاربردهای هوش مصنوعی طراحی و ساخت سیستم های هوشمند در زمینه بازاریابی است. این ابزارها به شرکت ها کمک می کنند تا محصولات خود را به طور موثر بازاریابی کنند. در اوایل دهه 2000، اگرچه بخش تجارت الکترونیکی گسترده بود، اما فروش اینترنتی رایج نبود و افراد سعی می کردند محصولی را که نمی شناختند در اینترنت جستجو کنند. در نتیجه در بیشتر موارد در یافتن و خرید محصول به صورت انلاین ناموفق بودند.
با پیشرفته تر شدن موتورهای جستجوی اینترنتی و مجهز شدن وب سایت ها به ابزارهای هوش مصنوعی، یافتن محصول مورد نظر آسان تر می شود. مشتریان می توانند به راحتی از طریق عکس محصول به وب سایت های فروش کالا دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، ابزارهای بازاریابی هوشمند این توانایی را دارند که ترجیحات مشتریان را بر اساس خریدهای گذشته آنها تشخیص دهند و محصولات جدید که مشابه یا مرتبط با خریدهای قبلی، به آن ها پیشنهاد دهند.

3- کاربرد هوش مصنوعی در آموزش

اگرچه بخش آموزش بیشتر تحت تأثیر فعالیت های انسانی است، اما با توسعه سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی، شاهد تغییرات عمده ای در این زمینه هستیم. امروزه کاربردهای هوش مصنوعی و تاثیرات مثبت آن در بسیاری از حوزه های آموزشی مشهود است.  یکی از مهمترین آنها تمرکز بیشتر برای دانش آموزان و انجام فعالیت های آموزشی و اداری است. بسیاری از مراکز آموزشی مجهز به دستگاه های هوشمندی هستند که فعالیت های مختلف آن ها را خودکار کرده اند. به عنوان مثال با این ابزارها می توانید در یک زمان مشخص برای دانش آموزان پیام ارسال کنید. همچنین، معلمان می توانند از ابزارهای هوش مصنوعی برای ارزیابی خودکار تکالیف و تمرین های دانش آموزان استفاده کنند. علاوه بر این، کارکنان اداری همچنین می توانند از سیستم های هوشمند برای مدیریت ثبت نام دانشجویان، انتخاب دوره های آموزشی و سایر موارد مرتبط با مدیریت منابع انسانی کمک بگیرند.

کاربرد هوش مصنوعی در زندگی انسان - نوکس پلاس

4- کاربرد هوش مصنوعی در منابع انسانی

بسیاری از سازمان ها از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در فرآیند استخدام استفاده می کنند. ابزارهایی که بر روی مدل‌های یادگیری ماشینی اجرا می‌شوند، می‌توانند به جستجوی کار یک جوینده کار با توجه به ویژگی‌های خاصی که برای استخدام یک سازمان ضروری هستند نظارت کند. به لطف بررسی خودکار رزومه متقاضی، انتخاب اشخاص برای مصاحبه سریع و دقیق انجام می شود.

5- کاربرد هوش مصنوعی در حوزه پزشکی

ورود هوش مصنوعی به عرصه پزشکی یکی از مهمترین کاربردهای آن در زندگی بشر به شمار می رود. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند وظایف یک دستیار پزشکی را انجام دهند و به پزشک کمک کنند تا تشخیص درستی در مورد بیماری دهد. زیرا حجم زیادی از داده های بیمار را در اختیار دارد. همچنین می توان از ابزارهای هوشمند برای ثبت خودکار وضعیت بیمار استفاده کرد و با استفاده از این ابزارها می توان به اطلاعات شخصی بیمار در سریع ترین زمان ممکن دسترسی پیدا داشت.

بیشتر بخوانید :  تنظیمات پابجی موبایل مناسب گوشی شما ! #پلوپلیرشو ؛ قسمت 1 !

6- کاربرد هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بشر تبدیل شده اند و نقش مهمی در زندگی مردم ایفا می کنند. روزانه حجم زیادی از داده ها در شبکه های اجتماعی به صورت پست و کامنت تولید می شود. هنگام صحبت در مورد “داده های بزرگ”، موضوعات مربوط به یادگیری ماشین و یادگیری عمیق نیز مورد توجه قرار می گیرد. از آنجایی که کاربران شبکه های اجتماعی از سرتاسر جهان هستند، دستگاه هوشمندی که محتوای متنی یا صوتی را ترجمه می کند، می تواند به عنوان یکی از مهم ترین ابزار رسانه های اجتماعی در نظر گرفته شود. این ابزارها امکان ترجمه محتوا به زبان های مختلف برای بینندگان محتوا فراهم می کند.

استفاده از فناوری اطلاعات در سال های اخیر گسترش زیادی یافت. می توان گفت تقریباً همه افراد حداقل یک بار در زندگی خود استفاده از خدمات و ابزارهای مرتبط با این حوزه را تجربه کرده اند. هوش مصنوعی یکی از شاخه های مهم در حوزه فناوری اطلاعات است که با افزایش تحقیقات مرتبط با این حوزه در سال های اخیر، کاربرد آن در زندگی انسان ها افزایش یافته است. البته این حوزه از علوم کامپیوتر کاربرد بیشتری نسبت به حوزه های مطرح شده دارد و همچنان امید است شاهد کاربرد هوش مصنوعی در سایر شاخه های علوم باشیم که استفاده از مدل ها و دستگاه های هوشمند را تجربه نمی کنند.

امیدواریم که این مطلب مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم قدمی در راستای افزایش اطلاعات شما عزیزان درباره هوش مصنوعی برداشته باشیم .
یادتون نره ! نوکس پلاس عرضه کننده برتر یوسی پابجی در ایرانه …
نوکس پلاس | noxplus.ir

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس