نوکس پلاس
راهکارهای جلوگیری از سرقت موبایل

راهکارهای جلوگیری از سرقت موبایل

متأسفانه سرقت تلفن همراه یک اتفاق آزاردهنده است که اغلب اتفاق می‌افتد. اگرچه با اجرای سامانه رجیستری تلفن همراه آمار سرقت گوشی بسیار کاهش یافته است، اما به صفر نرسیده و روزانه گوشی‌های بسیاری از کاربران توسط سارقان به سرقت می‌رود؛ بنابراین بهتر است به عنوان یک کاربر همیشه برای این مشکل آماده باشید و تا حد امکان از دزدی گوشی موبایل خود جلوگیری کنید. اما چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟
برای این منظور باید از روش های خاصی استفاده کرد که به نوعی از سرقت موبایل جلوگیری کند یا حداقل آمادگی شما را برای ردیابی گوشی و پس گرفتن آن بیشتر کند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین راه های جلوگیری از سرقت تلفن همراه را معرفی کنیم. توصیه می‌کنیم شما هم از تمام روش‌های ذکر شده در این مقاله استفاده کنید تا در صورت سرقت عملکرد درستی در پیش بگیرید . با نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی پابجی موبایل همراه باشید …

6 راهکار جلوگیری از سرقت موبایل :

راهکارهای جلوگیری از سرقت موبایل - نوکس پلاس

  • انتخاب رمز عبور قوی

یکی از بهترین راه هایی که می‌توانید برای جلوگیری از سرقت گوشی خود استفاده کنید، در نظر گرفتن رمز عبور مناسب و قوی برای صفحه قفل گوشی است. با تنظیم رمز عبور مناسب بر روی صفحه نمایش یا صفحه گوشی، بستر امنیتی را فراهم می‌کنید تا دیگران نتوانند صفحه قفل دستگاه را دور بزنند و به راحتی به محتوای گوشی شما دسترسی داشته باشند.
برای انتخاب رمز عبور مناسب باید نکاتی را در نظر بگیرید. اگر گوشی شما دارای اسکنر اثر انگشت است، توصیه می‌کنیم آن را روشن کرده و از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید. اما اگر به دنبال رمز عبور الگو یا رمز تلفن هستید، رمز عبور ساده و قابل پیش بینی را انتخاب نکنید. اگر از آیفون اپل استفاده می‌کنید، رمز عبور 4 یا 6 رقمی حاوی اعداد را وارد نکنید و سعی کنید رمز عبوری را در دستگاه وارد کنید که حاوی اعداد و حروف است.
برای این کار کافی است به تنظیمات آیفون بروید. ابتدا Touch ID & Settings و سپس Change Passcode را انتخاب کنید. در ادامه روی گزینه Code کلیک و در مرحله آخر با زدن Custom Alphabetic Code کار را به پایان ببرید. اکنون زمان آن است که برای رمز عبور آیفون خود از ترکیب اعداد و حروف کمک بگیرید.
پس سعی کنید سخت ترین حالت را برای رمز عبور آیفون خود در نظر بگیرید و رمزی را روی دستگاه قرار دهید که قابل حدس زدن نباشد.

  • فعالسازی پین سیم کارت
بیشتر بخوانید :  جدیدترین روش انتقال فایل بین موبایل و کامپیوتر چیست ؟

علاوه بر قفل صفحه، تلفن های همراه می‌توانند قفل سیم کارت نیز داشته باشند. قفل سیم کارت را پین (SIM PIN) می‌گویند. وقتی قفل سیم کارت را در روی گوشی خود فعال کنید، هر بار که گوشی شما خاموش و روشن شود برای اتصال به شبکه باید پین را وارد کنید، در غیر این صورت گوشی روشن نمی‌شود. بنابراین باز کردن قفل پین یا رمز سیم کارت را می‌توان یکی دیگر از راه های موثر برای افزایش امنیت گوشی و جلوگیری از سرقت موبایل دانست. درست است که این راه به طور مستقیم خطر سرقت گوشی را کم نمی‌کند، اما پلتفرم امنیتی بهتری برای مقابله با چنین شرایطی فراهم خواهد کرد.

راهکارهای جلوگیری از سرقت موبایل - نوکس پلاس

  • رجیستر کردن گوشی

یکی از بهترین روش هایی که می‌توانید برای محافظت از گوشی خود در برابر سرقت و افزودن یک لایه امنیتی به دستگاه خود استفاده کنید، استفاده از طرح ثبت تلفن همراه یا همان رجیستر کردن گوشی است.
در طرح رجیستری تلفن همراه هر گوشی به یک دارنده سیم کارت خاص اختصاص می‌یابد. در این صورت اگر شخص دیگری بخواهد از گوشی با سیم کارت دیگری استفاده کند، دستگاه برای او قابل استفاده نخواهد بود مگر اینکه مالک اصلی گوشی با انتقال مالکیت موافقت کند.
طرح رجیستری گوشی که هم اکنون لازم است برای اکثر گوشی های تلفن همراه اجرا و مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق، امنیت گوشی را نیز افزایش داده و از سرقت و دزدی گوشی نیز جلوگیری می‌کند.

  • فعالسازی قابلیت های ویژه برای اندروید و iOS

برای ردیابی گوشی های دزدیده شده و گم شده، یکی از ویژگی های امنیتی بسیار جالب رایج در اندروید و iOS فعال کردن قابلیت های Find My iPhone (برای iOS) و Android Device Manager (برای اندروید) است.
با فعال کردن این دو ویژگی، می‌توانید موقعیت مکانی گوشی خود را در هر زمانی با استفاده از رایانه، تبلت یا گوشی دیگر ردیابی کنید. تصور کنید اگر گوشی شما دزدیده شده باشد، اکنون می‌توانید با استفاده از ویژگی ذکر شده در بالا موقعیت مکانی آن را ردیابی و مکان دقیق آن را به راحتی پیدا کنید.

  • قرار دادن گوشی در مکان مناسب

یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه، نگهداری دستگاه در جای مناسب است. هر چه بیشتر به این موضوع توجه کنید، خطر سرقت موبایل شما کمتر می‌شود. به عنوان مثال، اگر گوشی شما همیشه در جیب جلویی شلوار شما باشد هیچ دزدی نمی‌تواند آن را از جیب شما بیرون بیاورد . حالا تصور کنید گوشی شما در جیب پشتی شماست و نیمی از آن از جیب شلوارتان بیرون زده است ! البته در این صورت شما بستر مناسبی را برای سارقان فراهم خواهید کرد ! بنابراین همیشه سعی کنید از گوشی خود به خوبی مراقبت کنید و آن را در جای مناسب نگه دارید. این موضوع تاثیر بسیار جدی در پیشگیری از دزدی گوشی خواهد داشت. هرگز بدون این که به مکان امن و مورد اطمینان برسید گوشی خود را در جایی رها نکنید.

  • نوشتن یادداشت روی لاک اسکرین
بیشتر بخوانید :  هر ‌چیزی که برای استریمر شدن به آن نیاز دارید!

هم گوشی های اندرویدی و هم آیفون ها قابلیت اضافه کردن یادداشت به صفحه قفل گوشی را دارند. بنابراین، می‌توانید یک متن سفارشی در صفحه قفل دستگاه ایجاد کنید. برای مثال در این متن شماره تماس، اطلاعات و هر چیزی که نیاز دارید را نشان دهید.
شاید فکر کنید این روش در جلوگیری از سرقت گوشی موبایل مؤثر نیست، اما در عمل ثابت شده است که حداقل راه خوبی برای جلوگیری از گم شدن گوشی برای همیشه است. در واقع وقتی گوشی شما گم می‌شود و نمی‌توانید آن را پیدا کنید، وضعیت شما با زمانی که گوشی شما به سرقت می‌رود فرقی نمی‌کند! بنابراین همیشه سعی کنید متن مناسب را روی صفحه قفل گوشی خود بنویسید.

راهکارهای جلوگیری از سرقت موبایل - نوکس پلاس

  • بیمه کردن گوشی

همراه یکی از بهترین راه حل هایی که نگرانی شما از سرقت کامل گوشی برطرف می‌کند بیمه تلفن است. بیمه تلفن همراه مانع از سرقت نمی‌شود، اما شرایطی را ایجاد می‌کند که در صورت دزدی گوشی، حداقل 80 درصد از ارزش گوشی خود را به عنوان غرامت از بیمه گذار دریافت کنید. به نظر ما بیمه تلفن همراه یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از سرقت موبایل است.

بهترین راهکار ها برای زمانی که گوشی دزدیده می‌شود ؟

اگر باز هم با همه این کارهایی که در بالا عنوان شد گوشی ما به سرقت رفت تکلیف چیست؟ در این شرایط چگونه گوشی دزدیده شده خود را دوباره به دست آوریم؟
خوشبختانه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل امکان ردیابی گوشی های سرقتی را فراهم کرده اند. برای انجام این کار نیازی به مراجعه حضوری کاربر به این مراکز برای ثبت درخواست نیست، بلکه کافی است با داشتن کد IEMI گوشی گم شده یا دزدیده شده تماس با اپراتور مورد نظر بگیرید تا آن ها شما را به طور کامل راهنمایی کنند. توصیه می‌کنیم هر زمان از سرقت موبایل خود اطمینان حاصل کردید مراحل قانونی را طی کرده و شکایت کنید. خوشبختانه با رشد دستگاه ها و راه اندازی وب سایت های خوب مانند برنامه های ثبت نام، در حال حاضر استفاده از گوشی دزدیده شده تقریباً غیرممکن است و ردیابی محصول و یافتن آن بسیار راحت تر از قبل شده است. بنابراین اگر گوشی شما دزدیده شود، احتمال پیدا شدن دستگاه بیشتر خواهد شد. در این صورت سعی کنید از تمامی راه حل های موجود استفاده کنید تا شانس یافتن گوشی خود را تا حد امکان افزایش دهید.
موثرترین روش ها برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل را با هم بررسی کردیم. امروزه با اجرای طرح رجیستری، خریدوفروش گوشی های مسروقه تقریباً غیرممکن شده و همین موضوع منجر به کاهش آمار سرقت شده است. اما گاهی اوقات باز شاهد سرقت گوشی خیلی از عزیزان هستیم.

بیشتر بخوانید :  قوی ترین استراتژی های کلش رویال کدامند ؟ بررسی و آموزش ترفندها ...

از اینکه تا اینجای مطلب با نوکس پلاس همراه بودید از شما متشکریم و امیداوریم این مطلب مفید واقع شود و نیاز شمارا برطرف کرده باشد …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید NC پابجی نیو استیت است …
نوکس پلاس – Noxplus.ir

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس