نوکس پلاس
افزایش عمر باتری با چه روش هایی امکان پذیر است ؟

افزایش عمر باتری با چه روش هایی امکان پذیر است ؟

با افزایش قیمت گوشی ها در چند سال گذشته، حتی بعضی مواقع خرید یک گوشی میان رده جدید هم برای خیلی از ما سخت شده و نیازمند بودجه زیادی است. به جای صرف هزینه های گزاف برای یک گوشی جدید، چرا بیشتر روی افزایش عمر باتری گوشی فعلی خود تمرکز نکنید؟ خوشبختانه راه های زیادی برای این کار وجود دارد. ما لیستی از مهم ترین نکات برای جلوگیری از آسیب دیدن باتری گوشی را آماده کرده ایم. در ادامه این مطلب در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید CP کالاف دیوتی موبایل با هم بررسی می کنیم چگونه عمر گوشی خود را افزایش دهیم؟

تنظیم مدت زمان شارژ باتری

درست است که گوشی‌های موبایل هوشمند طراحی شده‌اند و اگر برای شارژ طولانی مدت وصل باشند و باتری آن‌ها کاملاً شارژ شود، انتقال انرژی از شارژر به باتری را غیرفعال می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که شما به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای می‌توانید از صبح تا شب گوشی خود را به شارژ بزنید.
متأسفانه وقتی تلفن های همراه به شارژر متصل می شوند، شدت جریان انتقال یافته از شارژر به باتری باعث داغ شدن بیش از حد باتری می شود. هر چه این گرما شدیدتر و طولانی تر باشد، باتری لیتیوم یونی گوشی بیشتر آسیب می بیند و قطع برق رخ می دهد.هنگامی که گوشی خود را برای مدت طولانی شارژ می کنید، دستگاه برای مدت طولانی گرما تولید می کند که می تواند به باتری گوشی آسیب جدی وارد کند و عمر باتری را کاهش دهد. بنابراین یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش عمر باتری تلفن همراه، شارژ نکردن دستگاه برای مدت طولانی و شارژ کردن گوشی در مواقع ضروری است.

افزایش عمر باتری - نوکس پلاس

خنک نگه داشتن گوشی

عامل اصلی خرابی باتری های لیتیوم یونی گرما است. هر چه گرمای وارد شده به این قطعات بیشتر باشد در نتیجه عمر، قدرت و کیفیت شارژ هم کم می شود. بنابراین اگر می خواهید عمر باتری تلفن همراه خود را افزایش دهید، بهتر است همیشه آن را خنک نگه دارید و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.
انجام بازی های سنگین به مدت طولانی، اتصال زیاد به شارژر، اتصال گوشی به پاوربانک و استفاده همزمان از دستگاه و بسیاری دلایل دیگر می تواند روی عمر باتری گوشی شما تاثیر بگذارد. بنابراین موبایل خود را تا حد امکان خنک نگه دارید تا عمر باتری را افزایش دهید.

فعال سازی قابلیت Power Saving

تقریباً همه تلفن‌های همراه امروزی دارای قابلیتی به نام Power Saving Mode «صرفه‌جویی در انرژی» هستند که با فعال‌سازی  آن، پیکربندی تلفن به ‌طور خودکار بهینه می‌شود تا مصرف باتری دستگاه کاهش یابد. بنابراین در صورت استفاده از این مورد بر روی گوشی، مصرف باتری دستگاه تا حد امکان کاهش می یابد و شاهد افزایش عمر باتری گوشی خواهید بود. متاسفانه استفاده از حالت صرفه جویی در مصرف انرژی در بین کاربران رواج ندارد و تعداد کمی از کاربران از این قابلیت برای صرفه جویی در شارژ گوشی خود استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید :  آیفون نو یا دست دوم ؟ خرید کدام یک بهتر است ؟ بررسی مزایا و معایب خرید دست دوم آیفون ...

غیرفعال کردن بلوتوث و وای فای

زمانی که به بلوتوث یا وای فای نیاز ندارید، سعی کنید این دو ویژگی را در گوشی خود غیرفعال کنید. فعال کردن این دو ویژگی تاثیر بسزایی در مصرف باتری دارد. بنابراین زمانی که به آنها نیاز ندارید آنها را کنار بگذارید یا غیرفعال کنید. در این صورت باتری گوشی شما بسیار کند خالی می شود و عمر باتری گوشی تا حدودی افزایش می یابد.

افزایش عمر باتری - نوکس پلاس

فعالسازی حالت پرواز

متأسفانه یکی دیگر از قابلیت هایی که در گوشی های موبایل ارائه می شود، اما اکثر کاربران از آن استفاده نمی کنند، حالت هواپیما است. زمانی که این حالت را فعال کنید، تمامی امکانات ارتباطی گوشی شما غیرفعال می شود و این کار باعث افزایش عمر باتری گوشی می شود. در برخی شرایط فعال کردن حالت هواپیما ضروری است. مثلاً وقتی با هواپیما سفر می‌کنید یا در منطقه‌ای هستید که آنتن سیم‌کارت یا اینترنت ندارید یا وقتی در جلسه هستید. در تمام این شرایط می توانید با فعال کردن حالت پرواز تلفن همراه خود در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

کاهش روشنایی صفحه نمایش

به جرات می توان گفت که بزرگترین وسیله جانبی که منجر به تخلیه باتری گوشی شما می شود صفحه نمایش آن است. گوشی های امروزی صفحه نمایش بزرگی دارند و با رزولوشن بالایی طراحی شده اند و این باعث می شود که آنها بسیار انرژی بر باشند.
هنگامی که روشنایی صفحه گوشی را بالا می برید، شارژ باتری نیز افزایش می یابد. بنابراین توصیه ما این است که برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل خود، روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید. بنابراین، هر چه نور صفحه نمایش گوشی شما کمتر باشد، مصرف باتری آن نیز کمتر خواهد بود.

حذف اپلیکیشن های فعال در پس زمینه

شاید فکر کنید که حذف اپلیکیشن ها تاثیری در استفاده از باتری گوشی شما ندارد، اما در عمل حداقل برای اپلیکیشن هایی که در پس زمینه فعال می مانند و اطلاعات خود را به روز می کنند، اینطور نیست.
این بدان معناست که نصب اپلیکیشن هایی مانند واتس اپ، تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و غیره برای به روز رسانی اطلاعات پس زمینه خود به طور خودکار منجر به افزایش مصرف باتری می شود. حتی برنامه هایی مانند آب و هوا که شرایط آب و هوایی را در قالب ویجت نشان می دهند منجر به افزایش استفاده از باتری گوشی می شوند. دلیل مشکل مشخص است، زیرا این برنامه ها از اینترنت استفاده می کنند و اطلاعات را برای به روز بودن به اشتراک می گذارند، بنابراین مسلم است که همیشه شارژ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید :  تقویت سیگنال و آنتن دهی وای فای به لطف wifi repeter ! گجتی کاربردی با هزینه ناچیز راه اندازی !

افزایش عمر باتری - نوکس پلاس

غیرفعالسازی جلوه های بصری، ویجت ها

تمام جلوه های بصری و انیمیشن های گوشی شما باتری  گوشی را خالی می کند. به عنوان مثال، انیمیشن های ارائه شده برای اسکرول بین ویجت های فعال در تلفن یا صفحه اصلی اندروید و همچنین تصاویر پس زمینه زنده، انرژی باتری را برای ارائه جلوه های بصری مصرف می کنند. بنابراین برای افزایش عمر باتری گوشی بهتر است این موارد را کم کنید.

کاهش تاخیر در خاموش شدن خودکار صفحه نمایش

هر چه نور صفحه نمایش گوشی شما کمتر باشد، باتری کمتری مصرف می شود و به نوعی شاهد افزایش عمر باتری خواهید بود. بنابراین توصیه می کنیم همیشه تاخیر خاموش شدن خودکار صفحه گوشی را روی حداقل زمان ممکن تنظیم کنید.

بنابراین صفحه نمایش گوشی پس از استفاده نکردن مدت کوتاه تری خاموش می شود و طبیعتا شارژ کمتری نیز توسط باتری مصرف می شود. برای بهتر کردن اوضاع، همیشه می‌توانید دکمه روشن/خاموش را به‌صورت دستی فشار دهید و پس از اتمام کار با تلفن، صفحه را خاموش کنید. این مشکل ممکن است از دید شما چندان جدی به نظر نرسد اما تاثیر بسزایی در مصرف باتری دارد.

غیر فعال کردن نوتیفیکیشن ها و ویبره

اعلان ها و لرزش های ارائه شده توسط تلفن شما نیز منجر به تخلیه باتری می شود، بنابراین خاموش کردن آنها می تواند عمر باتری گوشی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. حتی می‌توانید با تاخیر در به‌روزرسانی داده‌های برنامه‌های مختلف، در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید. برای مثال در این مورد مشخص است که جیمیل به جای به روز رسانی فوری اطلاعات، هر 15 دقیقه یکبار اطلاعات را به روز می کند و برای ایمیل های جدید اعلان می فرستد. این امر باعث تبادل کمتر داده های اپلیکیشن و در نهایت مصرف کمتر شارژ باتری گوشی می شود.
در این مقاله با نحوه افزایش عمر باتری گوشی آشنا شدیم. با استفاده از این روش ها می توانید قدرت شارژ گوشی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. اگر با وجود رعایت روش‌ها و ترفندهایی که اشاره کردیم، احساس می‌کنید هنوز عمر باتری تلفن همراه شما کوتاه است، به احتمال زیاد چند سالی است که باتری گوشی شما تعویض نشده و اکنون بیشتر ظرفیت اولیه خود را از دست داده است  و زمان آن رسیده که آن را عوض کنید. اگر گوشی شما دارای بدنه قابل جابجایی است و به باتری آن دسترسی دارید، کافیست یک باتری اورجینال متناسب با گوشی خود بخرید و نصب کنید. اما اگر قاب گوشی شما قابل جدا شدن نیست و خودتان نمی توانید به باتری دست پیدا کنید، باید تعویض باتری را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید.

بیشتر بخوانید :  آموزش کپی کردن آیدی اکانت پابجی نیو استیت + ویدیو

امیدواریم این مطلب کاربردی واقع شده باشد و قدمی در راستای پیشرفت اطلاعات عمومی شما در راستای تکنولوژی و سخت افزار برداشته باشیم …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید یوسی در ایرانه …
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس