نوکس پلاس
راه حل مشکل داغ شدن گوشی هنگام بازی پابجی موبایل چیست ؟

راه حل مشکل داغ شدن گوشی هنگام بازی پابجی موبایل چیست ؟

احتمالا برای گوشی هوشمند شما نیز پیش آمده است که بر اثر دلایل مختلف، داغ شود. تا همین چند سال پیش باید برای انجام کارهایی که امروزه فقط با یک گوشی هوشمند قابل انجام دادن هستند، چندین دستگاه حجیم گوناگون را همراه با خود حمل می‌کردیم. اما اکنون می‌توان با استفاده از یک دستگاه کوچک، پیام ارسال کرد، تماس برقرار کرد، عکاسی و فیلم‌برداری کرد، تعداد قدم‌ها را در یک پیاده‌روی روزانه شمرد، بازی کرد، در اینترنت به جستجو پرداخت و بسیاری کارهای دیگر را نیز انجام داد. بدون شک انجام هر یک از این کارها، فشار و بار منحصر به فردی را به قطعات مختلف گوشی ( از جمله باتری، سی پی یو، کارت گرافیک و …) تحمیل می‌کند. در نتیجه گوشی داغ می‌کند و اگر این گرمای فراوان کنترل نشود می‌تواند منجر به آسیب رسیدن به گوشی شود. در ادامه در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی پابجی موبایل شما را با چندین راهکار در جهت مقابله با داغ شدن گوشی آشنا می‌کنیم.

داغ شدن گوشی - نوکس پلاس

چه عواملی سبب گرم شدن گوشی می‌شوند؟

قبل از ارائه‌ی راه حل مشکل داغ شدن گوشی، بهتر است با عواملی که سبب این امر می‌شوند آشنا شویم. از جمله مهم‌ترین دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معیوب بودن باتری گوشی
  • باز بودن تعداد زیادی برنامه و اپلیکیشن (به ویژه برنامه‌هایی که حجم بالایی دارند)
  • دانلود چندین فایل به صورت همزمان
  • بالا بودن درجه‌ی روشنایی صفحه نمایش
  • به کار بردن شارژرهای غیر اصل جهت شارژ کردن گوشی
  • استفاده‌ی طولانی مدت از گوشی
  • قدیمی بودن سیستم عامل گوشی (آپدیت نبودن سیستم عامل)
  • عوامل محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید به تلفن همراه
  • بازی کردن با گوشی (مخصوصا بازی‌های آنلاین)
  • مشاهده‌ی محتواهای آنلاین (مثلا در یوتیوب یا لایوهای اینستاگرام و …)
  • آلوده بودن گوشی به ویروس
  • نوسانات برق هنگام شارژ شدن گوشی
  • وارد شدن ضربه به گوشی

قرار ندادن گوشی در معرض آفتاب به ویژه در فصلهای گرم سال. گوشی موبایل خود را از برخورد مستقیم با نور آفتاب دور نگه دارید و از ایجاد مشکلاتی مانند داغ شدن گوشی جلوگیری کنید چرا که اگر در معرض گرمای مستقیم آفتاب قراربگیرد بسیار داغ خواهد شد و عملکرد کندی در پیش خواهد داشت .

برای جلوگیری از داغ شدن گوشی چه اقداماتی باید انجام داد؟

از آن‌جایی که داغ شدن گوشی در نهایت به خراب شدن و از کار افتادگی آن منجر می‌شود، افراد زیادی در صدد یافتن راهکارهایی برای جلوگیری از این اتفاق هستند. بدین منظور بهتر است قبل از هر چیزی بار روی گوشی را کم کنید. بدین معنا که برنامه‌هایی را که نیاز ندارید، به هیچ وجه نصب نکنید. همینطور در هنگام کار کردن با گوشی باید مواظب باشید که تعداد برنامه‌های باز موجود در پس زمینه زیاد نباشد. برخی از برنامه ها – به عنوان مثال بازی‌های آنلاین –  به خودی خود بسیار سنگین هستند. بهتر است در صورتی که کار شما با چنین برنامه‌هایی تمام شد، آن را به صورت باز رها نکنید.
یکی دیگر از دلایلی که باعث به وجود آمدن نقص فنی و داغ شدن گوشی شما می‌شود، ضربه دیدن است. بنابراین باید در هنگام حمل گوشی  و همچنین در هنگام در دست گرفتن گوشی خود احتیاط کنید و مانع به زمین افتادن آن شوید. یا از افتادن اجسام سنگین روی آن نیز جلوگیری به عمل آورید. زیرا این فشارها قطعات داخلی گوشی را مخدوش و معیوب کرده و گوشی در اثر عملکرد ناصحیح، گرم می‌کند.
از دیگر عواملی که داغ شدن گوشی را به دنبال می‌آورد، استفاده‌ی طولانی مدت از دوربین گوشی برای عکاسی و فیلمبرداری است. بهتر است زمانی که عکسی گرفتید و یا فیلمی را ضبط کردید گوشی را به همان حالت رها نکنید. بلکه برنامه‌ی دوربین را ببندید و به آن فرصت دهید تا خنک شود. زیرا در صورت باز بودن دوربین، لنز، نمایشگر و هارد دستگاه درگیر این فرایند شده و انرژی زیادی را از باتری سلب می‌کنند. در نتیجه گوشی داغ می‌کند. برای کاهش فشار در این گونه مواقع می‌توانید میزان نور صفحه را نیز پایین بیاورید.
هنگامی که گوشی شما داغ کرده است به عنوان اولین اقدام کارآمد می‌توانید قاب آن را خارج کنید. این کار بهترین و سریع‌ترین راه برای کاهش دمای گوشی است. استفاده از قاب‌های نازک مثلا سیلیکونی نیز علاوه بر محافظت از تلفن همراه، می‌تواند در این زمینه اثرات مثبتی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید :  جدیدترین روش انتقال فایل بین موبایل و کامپیوتر چیست ؟

جلوگیری از داغ شدن گوشی - نوکس پلاس

دیگر راهکارهای ممانعت از داغ شدن گوشی

شاید نقش به ‌روز رسانی اپلیکیشن‌های نصب شده در داغ شدن گوشی را نادیده بگیرید؛ اما باید در این زمینه تجدید نظر کنید. بسیاری از برنامه‌ها حاوی باگ‌هایی هستند که نقش مستقیمی در گرم شدن گوشی ایفا می‌کنند. بنابراین بهتر است نوتیفیکیشن مربوط به آپدیت برنامه را فعال کنید و به محض در دسترس قرار گرفتن نسخه‌های جدیدتری از این برنامه‌ها، اقدام به دانلود و نصب آن‌ها کنید. بدین طریق اشکالات موجود در ورژن قبلی اصلاح شده و ریسک گرم شدن گوشی پایین می‌آید. در این زمینه لازم به ذکر است که باید برنامه‌های مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر دانلود کنید تا از بروز عواقب ناخوشایند در امان باشید.
اقدام دیگری که در جهت مقابله با داغ شدن گوشی می‌توانید انجام دهید، نصب آنتی ویروس است. این اقدام برای همه‌ی سیستم عامل‌ها امتحان خود را پس داده است و نقش آن در کاهش دمای گوشی اثبات شده است. با این کار هم از اطلاعات شخصی خود محافظت می‌کنید و هم مانع نفوذ ویروس‌های مخربی می‌شوید که در بالا بردن دمای دستگاه نقش دارند. در ضمن اگر برای مدت طولانی از گزینه‌هایی چون بلوتوث استفاده نکنید، به خنک ماندن گوشی خود کمک شایانی کرده‌اید. بهتر است پس از پایان کار خود، بلوتوث را غیر فعال کنید. همچنین این امر برای وای فای نیز صدق می‌کند. روشن کردن حالت هواپیما نیز می‌تواند در جلوگیری از داغ شدن گوشی نقش داشته باشد. زیرا اگر گوشی شما در جستجوی سیگنال باشد به زودی داغ می‌کند.

سایر راهکارها برای جلوگیری از داغ شدن تلفن همراه را می‌توان این گونه عنوان کرد:

  1. هنگام کار با تلفن همراه نباید آن را به شارژ زد. بهتر است پس از اتصال کابل شارژر به گوشی، تا موقع اتمام فرآیند شارژ شدن، از آن استفاده نکنید.
  2. بهتر است در هنگام گیمینگ، زمان‌هایی را به استراحت و خنک شدن گوشی اختصاص دهید.
  3. درگاه‌های گوشی از جمله درگاه شارژر و بلندگوی تلفن همراه خود را تمیز نگه داشته و مانع تجمع گرد و خاک در آن‌ها شوید.
  4. در مواقعی که گوشی را به شارژر متصل می‌کنید تا شارژ شود، بهتر است تلفن هوشمند خود را روی سطوح شیشه‌ای، چوبی یا پلاستیکی قرار دهید. قرار گرفتن گوشی روی سطوح پارچه‌ای (مثلا فرش یا پتو) باعث گرم شدن آن می‌شود.
  5. از کابلهای باکیفیت برای انتقال داده یا اتصال گوشی به سیستم کولینگ و دسته بازی، استفاده نمایید.
  6.  درآوردن قاب گوشی به مدت چند ساعت در روز :
    بیشتر قابهای گوشی موجود در بازار از جنس پلاستیک ساخته شدهاند؛ بنابراین مانند یک عایق عمل میکنند و مانع از خروج هوای گرم از سطح بدنه گوشی میشوند. شما میتوانید برای جلوگیری از داغ شدن گوشی هنگام بازی پابجی یا هر زمان دیگر، چند دقیقه قاب گوشی خود را درآورده و پس از گذشت مدت زمان مشخصی، دوباره از آن استفاده کنید.
  7. استفاده از یک سیستمخنک کننده موبایل باکیفیت و قوی بسیار کارساز خواهد بود. استفاده از یک فن خنک کننده مخصوص موبایل، راهکار قطعی و 100 درصدی برای پیشگیری از داغ شدن دستگاه در هنگام اجرایبازیها و کارهای سنگین محسوب میشود. خرید و نصب یک فن خنک کننده مناسب برای گوشی گیمینگ، به طور دائم مشکلاتی همچون داغ شدن بیش از حد، لگهای سختافزاری، کاهش سلامت باتری، افت فریم و موارد مشابه را برطرف میکند. با نصب یک خنک کننده رادیاتوری توربو روی گوشی همراه، دمای آن در چند ثانیه کاهش مییابد. مزیت اصلی استفاده از فن خنک کننده در گوشیهای گیمینگ، توانایی آن در حفظ پایدار و ثابت دمای مطلوب است و قادر خواهید بود بازی لذت بخش تری را پشت سر بگذارید.
  8. جالب است بدانید که برای آگاهی از وضعیت دمایی گوشی همراه و انجام اقدامات لازم پیش از گرم شدن بیش از حد آن، استفاده از اپلیکیشنهای مدیریت دما میتواند راهگشا باشد. این امر به ویژه در مواردی که احتمال داغ شدن دستگاه وجود دارد و شیوه استفاده منجر به افزایش مداوم حرارت میگردد، ضروری است.
بیشتر بخوانید :  قوی ترین استراتژی های کلش رویال کدامند ؟ بررسی و آموزش ترفندها ...

فن خنک کننده - نوکس پلاس

ابزار خنک کردن گوشی

راهکارهایی که ذکر شدند همگی به نوبه‌ی خود در جلوگیری از داغ شدن گوشی موثر هستند. اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به طور مداوم از گوشی خود استفاده می‌کنید و در دراز مدت از موارد فوق نتیجه‌ی مطلوب را دریافت نمی‌کنید، می‌توانید در کنار رعایت این موارد از فن خنک کننده‌ی مخصوص گوشی نیز استفاده کنید. البته گیمرها به طور عمده از این وسیله استفاده می‌کنند و از مزایای فراوان آن بهره می‌برند. چرا که انجام بازی‌هایی چون پابجی و کالاف دیوتی، تمام توان سخت افزاری گوشی را به کار می‌گیرند و باعث داغ شدن گوشی می‌شوند.

امیدواریم این مطلب کاربردی واقع شده باشد و قدمی در راستای پیشرفت اطلاعات عمومی شما در راستای تکنولوژی و سخت افزار برداشته باشیم …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید NC در ایرانه …
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
۲ نظر

سلام.ممنون ازتوضیحات خوبتون،بنده یه گوشی شیائومی poco m5sخریدم ویک گوشی شیائومی mi9tهم داشتم،بازی که روی mi9tنصب بود وبه راحتی بازی میکردم توی pocoخیلی اذیت میکنه،،گوشی داغ میشه و بازی کند میشه،لطفا راهنمایی کنید مشکلش چیه؟سپاس گذارم

سلام پردازنده mi 9t قوی تر از پردازنده poco m5s هستش. علتش اینه.

پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس