نوکس پلاس
مکان یابی گوشی پس از سرقت یا گم شدن !

مکان یابی گوشی پس از سرقت یا گم شدن !

پیدا شدن گوشی گمشده برای هر کسی که این اتفاق برایش افتاده می‌تواند یک معجزه باشد. در بهترین حالت ممکن است گوشی خود را در خانه، ماشین یا محل کار خود رها کرده باشید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود برای یافتن آن به روش های ردیابی تلفن همراه متوسل شوید. البته لازمه استفاده از این روش ها برای یافتن گوشی گمشده فعال بودن برخی از اپلیکیشن های اضطراری روی گوشی اندروید یا اپل قبل از سرقت یا گم‌شدن  است. در ادامه با نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی همراه باشید …

چگونه گوشی گم شده را پیدا کنیم؟

وجود شماره‌های تماس افرادی که با آنها در ارتباط بودید، سایر اطلاعات شخصی مانند عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی و سایر اسناد و فایل‌ها به شما این امکان را می‌دهد که در صورت گم‌شدن یا دزدیده شدن گوشی برای پیدا شدن آن به هر روشی متوسل شوید.
از جمله روش های ردیابی می‌توان به ردیابی آیفون، گوگل، ردیابی گوشی سامسونگ، ردیابی گوشی شیائومی، کد تلفن همراه اول، کد ایرانسل برای ردیابی تلفن همراه، ردیابی گوشی با جی پی اس، رجیستری و سیستم همیاب اشاره کرد. از جمله روش هایی که می‌توان برای یافتن گوشی موبایل گم شده کمک گرفت شامل موارد زیر است:

مکان یابی گوشی نوکس پلاس

ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل مپ

یکی از ساده ترین راه ها برای ردیابی از طریق Google Maps است که خیلی از ما حتی از وجود این امکانات در گوشی خود اطلاع نداریم.
رعایت شرایط زیر برای استفاده از این روش لازم است:

1– دستگاه شما باید یک اتصال اینترنتی فعال داشته باشد.

2– تاریخچه موقعیت مکانی باید در دستگاه شما فعال باشد.

  • برای فعال کردن تاریخچه موقعیت مکانی، می‌توانید این مسیر را در گوشی خود انجام دهید:

setting>google→manage your google acount→data & personalization→manage your activity controls→location history→On

3- اکنون این سه مرحله را برای ردیابی با Google Maps دنبال کنید:

  • بعد از وارد شدن به Google Maps روی گزینه Manage Accounts کلیک کنید.
  • بعد از انتخاب اشتراک‌گذاری مکان می‌توانید مدت زمان اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود را تنظیم کنید. البته این زمان به طور پیش فرض روی 1 ساعت تنظیم شده است.
  • می‌توانید یکی از گزینه‌های پایین صفحه را برای اشتراک گذاری انتخاب کنید.

ردیابی کردن گوشی‌های اندروید با کمک Find My Device

برای استفاده از این قابلیت، گوشی شما باید به اینترنت وصل باشد و موقعیت مکانی نیز فعال شود.
قبل از استفاده از این، شما نیاز دارید:

  • اکانتی در گوگل داشته باشید.
  • ویژگی “یافتن دستگاه من” یا همان Find My Device فعال شود. برای فعال کردن این عملکرد مراحل زیر را دنبال کنید:
بیشتر بخوانید :  کاربرد های هوش مصنوعی چیست ؟ معرفی نمونه کاربردهای مختلف هوش مصنوعی

Setting → Security & Privacy → Find My Device

  • پس از فعال کردن گزینه های بالا، باید Google Find My Device را از قبل در گوشی خود داشته باشید یا برنامه آن را دانلود کنید.
  • پس از گمشدن گوشی به حساب Google خود وارد شوید.

پس از ورود به سیستم، به صفحه ای هدایت می‌شوید که دارای سه گزینه در سمت راست و چپ محل قرارگیری تلفن شما است. در این لحظه بهتر است با تلفن تماس بگیرید، دستگاه را از راه دور قفل کنید و دیتاهای موردنظر خود را پاک کنید.

مکان یابی گوشی نوکس پلاس

Find my Iphone راهی برای ردیابی گوشی‌های آیفون و ایپد

برای ردیابی گوشی های آیپد و آیفون از برنامه Find my iPhone، مانند تلفن‌های Android کمک بگیرید. برای مکان یابی گوشی خود باید یک اتصال اینترنتی و مکان فعال وجود داشته باشد. در واقع، تا زمانی که تلفن همراه به اینترنت دسترسی نداشته باشد، قادر به ارسال اطلاعات موقعیت مکانی نخواهید بود.
Find My iPhone، علاوه بر قابلیت ردیابی تلفن، می‌تواند با کمک گزینه Lost Mode برای گذاشتن پیام و حذف اطلاعات از گوشی استفاده کرد.

ردیابی گوشی از طریق اپراتور‌ها

با توجه به اجرای طرح رجیستری گوشی های همراه، در سال های اخیر آمار سرقت گوشی کاهش‌یافته است، زیرا این طرح باعث شده است که اشخاص نتوانند به راحتی از گوشی سرقتی استفاده کنند. قبل از خرید یک گوشی بهتر است بررسی کنید که آیا گوشی موردنظر سرقتی است یا نه و سپس از اطمینان آن را خریداری کنید.
با این حال، ما روزانه با تلفن های دزدیده شده یا حتی گوشی‌های گم شده سروکار داریم، بنابراین دوست داریم بدانیم چگونه گوشی های گم شده خود را ردیابی کنیم.

  • اپراتور ایرانسل

مشترکین ایرانسل پس از اینکه سیم کارت خود را 5 روز مسدود کردن باید صبر کنند. برای مسدودکردن سیم کارت؛ می‌توانید با شماره‌های 700 و 7033 خطوط ایرانسل و با شماره 09377000000 و 09377033000 از خطوط دیگر استفاده کنید.
در روش دیگر کد # ۶۱۰۱* را وارد کرده و در مرحله بعد شماره سریال 15 شماره IMEI گوشی سرقتی را که روی جعبه دستگاه نوشته شده است وارد کنید.
در صورتی که شماره دستگاه گم شده با موفقیت ثبت شود، پیامک تاییدیه دریافت کرده و پس از 48 ساعت پیامکی حاوی نتایج ردیابی گوشی برای شما ارسال خواهد شد. در صورت مثبت بودن نتیجه، می‌توانید از طریق مراجع قانونی برای ردیابی تلفن و یافتن گوشی گمشده خود اقدام کنید.

  • اپراتور همراه اول

مشترکین همراه اول باید قبل از مکان یابی گوشی خود سیم کارت گمشده خود را مسدود یا بسوزانند.

بیشتر بخوانید :  جدیدترین روش انتقال فایل بین موبایل و کامپیوتر چیست ؟

اکنون می‌توانید از یکی از دو روش زیر برای ردیابی گوشی دزدیده شده خود استفاده کنید:

  • شماره گیری کد 111*2141* و ارسال شماره سریال تلفن
  • ارسال 2141 به شماره 111 از طریق اولین سامانه جامع خدمات پیامکی

سیستم ردیابی تا 10 روز پس از دریافت شماره سریال به ردیابی گوشی گم شده شما ادامه می‌دهد. سپس نتایج را به کاربر گزارش دهید.

  • شماره گیری کد #۲۱۴۰*۱۱۱* و ارسال عدد 2140 به سرشماره ۱۱۱

در این روش از وضعیت فعال یا غیر فعال سرویس ردیابی و تاریخ پایان ردیابی تلفن خود مطلع می‌شوید.

  • اپراتور رایتل
  1. ابتدا سیم کارت فعال موجود در گوشی گم شده یا دزدیده شده را حضوری یا غیر حضوری بسوزانید یا مسدود کنید.
  2. در مرحله بعد با کمک گوشی دیگر که یک سیم کارت رایتل در روی آن فعال است شماره 15 رقمی IMEI گوشی خود که در روی جعبه درج شده را به 6101 پیامک کنید.
  3. پس از ثبت موفقیت آمیز شماره IMEI، اگر از سیم کارت رایتلی که در روی گوشی مفقود یا دزدیده شده قرار دارد هنوز استفاده می‌کنید، از شما خواسته می‌شود شماره IMEI خود را ارسال کنید، در غیر این صورت عدد 0 را ارسال کنید.
  4. برای ردیابی گوشی خود باید یکی از دوره های زمانی زیر را انتخاب کنید:
  • 10 روز گذشته تا امروز
  • اوایل امروز تا 10 روز آینده
  • از زمانی که گوشی گمشده تا 10 روز بعد آن
  1. درخواست شما پس از کسر هزینه ای از طرف شرکت رایتل ثبت می‌شود.

مکان یابی گوشی نوکس پلاس

ردیابی گوشی گمشده با کمک سامانه همیاب و رجیستری

سامانه همیاب 24 آخرین راه برای یافتن مکان یابی گوشی است. برای ردیابی گوشی ها مانند ردیابی سیم کارت‌های شرکت های ارائه دهنده خدمات مخابراتی، همچنین این سامانه به اصناف سراسر کشور از سرقت تلفن همراه شما اطلاع می‌دهد؛ بنابراین گوشی شما ارزش خرید و فروش خود را از دست می‌دهد.
از دیگر ویژگی های این سامانه می‌توان به اطلاع رسانی کشوری و بازرسی مرزی در کلانتری ها برای جلوگیری از خروج تلفن همراه از مرزهای کشور و جستجوی اقلام کشف شده در سراسر کشور و کلانتری ها اشاره کرد. با استفاده از این روش و پیگیری مثبت بودن نتیجه گوشی می‌توانید از طریق مراجع قضایی اقدام کنید.
برای استفاده از این روش و یافتن گوشی گمشده خود باید گوشی خود را در سامانه همیاب 24 کشور ثبت کنید سپس هزینه ای برای ردیابی تلفن و اطلاع رسانی کشور پرداخت کنید. فقط به این نکته توجه کنید که قبل از هر کاری سیم کارت خود را از طریق شرکت موردنظر مسدود کرده یا بسوزانید.
در این مطلب روش مکان یابی گوشی  را ارائه کرده ایم که البته هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از کدام روش استفاده کنید. ساده ترین و قانونی ترین راه استفاده از همیاب24 است، پس هر چه سریعتر گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت کنید تا در صورت بروز مشکل این چنین در اسرع وقت با ردیابی تلفن مشکل شما حل شود.

بیشتر بخوانید :  چطور میشه درآمد حاصل از استریم را از یوتیوب و توییچ برداشت کرد ؟

از اینکه تا اینجای مطلب با نوکس پلاس همراه بودید از شما متشکریم و امیداوریم این مطلب مفید واقع شود و نیاز شمارا برطرف کرده باشد …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید و استعلام قیمت یوسی است …
نوکس پلاس – Noxplus.ir

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس