نوکس پلاس
استریم در توییچ رو شروع کن ! آموزش نصب برنامه توییچ و راه اندازی لایو استریم !

استریم در توییچ رو شروع کن ! آموزش نصب برنامه توییچ و راه اندازی لایو استریم !

توییچ (Twitch) سرویسی آمریکایی است که کار عمده‌ی آن پخش زنده‌ی بازی‌های ویدیویی آنلاین است. البته در این سرویس موارد دیگری چون موزیک، محتواهای مبتکرانه، مسابقات ورزش الکترونیک و ماجراهای زندگی واقعی بعضی از سلبریتی‌ها یا سایر افراد را نیز به صورت زنده به نمایش می‌گذارند. این شرکت تحت اداره‌ی یکی از زیرشاخه‌های کمپانی بزرگ آمازون اداره می‌شود. این سرویس در ژوئن سال 2011 معرفی شد و از آن پس می‌توان محتواهای منتشر شده در آن را به صورت زنده مشاهده کرد. روز به روز بر تعداد بینندگان این وبسایت افزوده می‌شود. به طوری که این سرویس در اکتبر سال 2013 توانست آمار عظیم 45 میلیون بیننده را به خود اختصاص دهد. شگفتی‌های آماری این سرویس به این‌جا محدود نشد و توانست تا فوریه سال 2014 به عنوان چهارمین دارنده‌ی ترافیک اینترنت در ایالات متحده معرفی شود. در ماه اوت سال 2014، آمازون توییچ را به قیمت 970 میلیون دلار خرید.

در ادامه ، با نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی پابجی موبایل همراه باشید …

گیمرها با راه اندازی لایو استریم در توییچ می‌تواند از طریق تبلیغات حین بازی به درآمد برسند. این تبلیغات غالبا در مورد فروش بازی‌ها است و درآمد استریمرها از  مشارکت در این زمینه تامین می‌شود. در این نوشتار می‌خواهیم با آموزش نصب توییچ و همچنین آموزش استریم در توییچ در کنار شما باشیم. این سرویس هر روز شاهد گسترده شدن دامنه و افزایش تعداد کاربران و بیننده‌ها می‌باشد. به گونه‌ای که تعداد بیننده‌های آن در سال 2015 از مرز 100 میلیون نفر در هر ماه عبور کرد. در سال 2017 در ایالات متحده همچنان لقب پیشروترین سرویس پخش زنده ویدیویی را حفظ کرد. پیشرفت‌های این سرویس به جایی رسید که در ماه می سال 2019 به بسته شدن یوتیوب گیمینگ منجر شد.

توییچآموزش نصب توییچ و چگونگی ثبت نام در آن

همان طور که گفتیم برای راه اندازی لایو استریم در توییچ، ابتدا باید با آموزش نصب توییچ آشنا شوید. بدین منظور شما در این سرویس اکانت بسازید و برای این کار کافی است که به سایت توییچ رفته و ثبت نام کنید. آدرس سایت توییچ به صورت https://www.twitch.tv است. بعد از وارد شدن به سایت باید روی دکمه‌ی Sign Up که در گوشه‌ی بالای سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. حال لازم است که در پنجره‌ی جدیدی که نمایان می‌شود اطلاعاتی را که از شما می‌خواهد وارد کنید. این اطلاعات شامل نام کاربری، پسورد، تکرار پسورد، تاریخ تولد و آدرس ایمیل است.

اطلاعات مورد نیاز درباره‌ی آموزش نصب توییچ را باید طبق توضیحات زیر وارد کنید: در قسمت نام کاربری باید یک یوزرنیم (username) منحصر به فرد برای خود انتخاب کنید. اسم‌های کاربری تکراری مورد تایید قرار نمی‌گیرند. در بخش پسورد باید رمز عبور خود را وارد کنید و در کادر بعدی همین رمز را مجددا تکرار کنید. همچنین تاریخ تولد را در قالب میلادی از شما درخواست می‌کند. سپس باید آدرس ایمیل را در کادر مربوطه تایپ یا کپی کنید. بدین صورت با وارد کردن همه‌ی اطلاعات فوق و زدن دکمه‌ی Sign Up، یک لینک تایید به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود که باید روی آن کلیک کنید. حال شما در سرویس سوییچ صاحب اکانت خواهید بود و می‌توانید با وارد شدن به آن، با محیط و امکانات این سرویس جذاب آشنا شوید.

بیشتر بخوانید :  معرفی بهترین استراتژی های کلش آف کلنز و آموزش بکارگیری آنها ...

چگونه در توییچ استریم کنیم؟

حال که با آموزش نصب توییچ آشنا شدیم، بهتر است پیش از پرداختن به بحث «آموزش استریم در توییچ» به یادگیری مفهوم استریم کردن و مزایا و کاربردهای آن بپردازیم. استریم (stream) لغتی انگلیسی است و به معنای جریان روان می‌باشد. اما در تکنولوژی به انتقال پی در پی و مداوم داده‌های عموما صوتی و تصویری از یک سرویس دهنده (سرور) به یک سرویس گیرنده (کلاینت) اطلاق می‌شود. در واقع استریم، نیاز شما به دانلود فایل‌ها را از بین می‌برد. بدین صورت که می‌توانید بدون معطلی و همزمان با پخش محتواهای آنلاین، به آن‌ها دسترسی داشته باشد. کارکرد استریم بدین صورت است که به محض فعال کردن گزینه‌ی نمایش، می‌توانید به محتوای مورد نظر دسترسی داشته باشید و لازم نیست تا دانلود شدن کامل آن صبر کنید. ادامه‌ی فایل نیز رفته رفته و همزمان با مشاهده‌ی آن برای شما ارسال می‌شود.

راه اندازی لایو استریم یکی از قابلیت‌های جذاب این عرصه است که در آموزش نصب توییچ با آن آشنا می‌شویم. در لایو استریم می‌توانید وقایع را به صورت زنده مشاهده کنید. بسیاری از گیمرها فرایند بازی آنلاین خود را به صورت لایو استریم در توییچ به نمایش می گذارند. البته نمایش بازی‌های آنلاین تنها کاربرد استریمینگ نیست؛ بلکه می‌توان موسیقی و ویدیو را نیز در یک لایو استریم به سمع و نظر عموم رساند. همچنین این روزها بسیاری از رویدادهای زنده، نمایش‌های اهدای جوایز و مسابقات نیز استریم می‌شوند.

استریم توییچدر ادامه‌ی آموزش نصب توییچ، اگر نمی‌خواهید در این سرویس تنها بیننده باشید و تمایل دارید که خودتان هم استریم کنید، باید در مورد دریافت یک استریم کی (Stream Key) اقدام کنید. این امکان با یادگیری آموزش استریم در توییچ میسر می‌شود. بدین منظور می‌توانید در اکانت خود بر روی آیکونی که به شکل آدمک در قسمت بالای سمت راست صفحه نمایش قرار دارد، کلیک کنید. این آیکون در واقع همان نام کاربری شما است. حال یک فهرست در مقابل شما قرار می‌گیرد که با انتخاب گزینه‌ی داشبورد می‌توانید به بخش تنظیمات یا همان Settings بروید. در آن‌جا نیز باید روی گزینه‌ی Stream Key کلیک کنید. حال با انتخاب دکمه‌ی Show Key، می‌توانید شاهد Stream Key اختصاصی خود باشید. در ادامه با کلیک روی دکمه‌ی I Understand کار را به اتمام برسانید. می‌توانید این کد را کپی کرده و در یک فایل متنی ذخیره کنید تا بتوانید هر گاه به آن نیاز داشتید، از آن استفاده کنید.

نکاتی درباره‌ی شروع استریم در توییچ

رعایت توصیه‌ها و نکاتی که در ادامه می‌آیند، می‌تواند به این پرسش که «چگونه در توییچ استریم کنیم» پاسخ مناسبی بدهد. ابتدا به ملزومات استریمر شدن می‌پردازیم. این موارد عبارتند از:

  • یک اینترنت سریع و پایدار اولین و از مهم‌ترین موارد لازم برای استریم کردن است.
  • یک دستگاه مناسب. این دستگاه می‌تواند گوشی هوشمند، کامپیوتر یا کنسول بازی باشد و لزوما نیازی نیست که بسیار پرقدرت باشد. یک سیستم متوسط نیز کار شما را راه می‌اندازد.
  • میکروفون
  • وب کم
  • نورپردازی مناسب
  • اگر می‌خواهید بازی را از Xbox، PS یا نینتندو پخش کنید، به یک کارت ضبط نیاز خواهید داشت.
  • برای مدیریت ترافیک بازی باید یک روتر خوب داشته باشید.
بیشتر بخوانید :  راهکارهای جلوگیری از سرقت موبایل

استریم در توییچدر آخرین مرحله از آموزش نصب توییچ، باید چگونگی آموزش استریم در توییچ را با معرفی نرم افزارهای مورد استفاده در این سرویس به پایان برسانیم. بدین منظور می‌توانید از یکی از سه نرم افزار رایگان OBS Studio، Streamlabs OBS یا Twitch Studio Beta استفاده کنید. ویژگی‌های برجسته‌ی هر کدام از این سه نرم افزار به شرح زیر هستند:

  • OBS Studio: این نرم افزار قابلیت تنظیم کردن صحنه‌های نامحدود و چینش رابط کاربری مدولار را فراهم می‌کند.
  • Streamlabs OBS: در این نرم افزار شما قادر خواهید بود درون بازی چت کنید. همچنین می‌توانید با برنامه‌ی کنترل از راه دور، عملکرد خود را مدیریت کنید.
  • Twitch Studio Beta: از این نرم افزار فقط می‌توان در مایکروسافت ویندوز استفاده کرد. قالب‌های آن قابل تنظیم بوده و راه اندازی پخش در آن به سادگی صورت می‌گیرد.

از اینکه تا اینجای مطلب با نوکس پلاس همراه بودید از شما متشکریم و امیداوریم این مطلب مفید واقع شود و نیاز شمارا برطرف کرده باشد …

یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر سی پی کالاف دیوتی موبایل است …

نوکس پلاس – Noxplus.ir

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس