نوکس پلاس
ترفند هایی برای افزایش FPS (فریم ریت) موبایل و تکنیک های بهبود عملکرد گوشی هنگام بازی و گیمینگ !

ترفند هایی برای افزایش FPS (فریم ریت) موبایل و تکنیک های بهبود عملکرد گوشی هنگام بازی و گیمینگ !

همان طور که می‌دانیم بحث سرعت در بازی‌های آنلاین، مقوله‌ای است که می‌تواند به برد گیمر منجر شود. سرعت عمل حین بازی‌های آنلاین به عوامل زیادی از جمله اینترنت پرسرعت، مهارت گیمر، نرخ فریم و … بستگی دارد. نرخ فریم یا همان فریم ریت (frame rate) به تعداد فریم‌های نمایش داده شده در مدت یک ثانیه اطلاق می‌شود. از همین رو واحد آن FPS (frame per second) یا فریم در ثانیه است. واضح است که هرچه فریم ریت بیشتر باشد، سرعت نمایش فریم‌های بازی بالاتر رفته و با تاخیر کمتری مواجه می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که در حین بازی، فریم ریت بالا نگه داشته شود تا شاهد مزایای آن در رقابت با سایر بازیکنان باشید. از همین رو در این نوشتار چگونگی افزایش FPS در گوشی‌های موبایل را به منظور ارتقای کیفیت بازی‌های آنلاین بررسی می‌کنیم .

در ادامه با نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل همراه باشید …

آموزش افزایش fps

به منظور افزایش FPS در گوشی‌های موبایل خود می‌توانید مراحل زیر را پیش بگیرید. ابتدا باید به قسمت تنظیمات یا ستینگ گوشی خود بروید و در آن گزینه‌ی Display را بیابید. با لمس کردن این گزینه، از میان گزینه‌های ظاهر شده، حال باید Advanced را انتخاب کنید. سپس با لمس گزینه‌ی Refresh Rate می‌توانید به بالا بردن fps کمک کنید. بدین صورت که می‌توانید از میان گزینه‌های موجود، بالاترین نرخ نوسازی را انتخاب و فعال کنید. به طور معمول در اکثر گوشی‌ها بیشترین نرخ نوسازی 120 هرتز است. حال آن‌که در برخی از مدل‌های جدیدتر این میزان به 144 هرتز نیز رسیده است. هرچند که 90 fps به خوبی از پس یک بازی پرسرعت و هیجانی برمی‌آید. در ادامه بررسی ترفندهایی برای افزایش FPS در گوشی‌های اندرویدی و ios می‌پردازیم.

فریم ریتافزایش فریم ریت و سرعت اجرای بازی در گوشی‌های اندروید

افزایش FPS و سرعت بازی‌های آنلاین در گوشی‌های اندروید از طریق 8 روشی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، ممکن است:

  • به عنوان اولین مورد، تنظیم نرخ نوسازی روی بالاترین حد آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. طریقه‌ی انجام این کار در بالا ذکر شد. با انجام این تغییرات، به وضوح شاهد روان شدن و افزایش سرعت بازی خواهید بود و تفاوت آن را با حالات قبلی حس خواهید کرد.
  • استفاده از یک اینترنت سریع نیز راهکار دیگری است که روند ارسال و دریافت اطلاعات را به طرز چشمگیری سرعت می‌بخشد.
  • فعال کردن قابلیت Force 4X که در بعضی از گوشی‌های اندرویدی وجود دارد نیز به افزایش قدرت گرافیکی و در نتیجه سرعت بازی کمک می‌کند. اما مشکلی که در این رابطه وجود دارد کاهش عمر باتری گوشی شما است.
  • پاک کردن فایل‌های اضافه‌ی روی گوشی نیز می‌تواند به طور شایانی تغییرات محسوسی در سرعت اجرای بازی‌ها و در نتیجه افزایش FPS به وجود آورد.
  • نرم افزارهای متنوعی ساخته شده‌اند که با نصب آن‌ها می توانید شاهد بیشتر شدن سرعت اجرای بازی در گوشی اندرویدی خود شوید. از جمله :
بیشتر بخوانید :  آموزش نصب پابجی موبایل برای PC با نرم افزار شبیه ساز گیم لوپ !

برنامه Game Booster – Speed Up Phone
Game Booster – Speed Up Phone، برنامه ای بسیار قدرتمند برای افزایش سرعت بازی های سنگین بر گوشی اندروید است.  این برنامه حافظه تلفن شما را آزاد می کند و برنامه های استفاده نشده را می بندد تا بهترین محیط را برای بازی اندروید شما ارائه دهد.این برنامه همچنین از “Mood Game” برخوردار است که در آن می توانید محیط تلفن انتخاب شده را برای بازی خود اعمال کنید و بازی دلخواه خود را با سرعت بیشتری اجرا کنید.سایر کاربران می توانند این برنامه را به طور رایگان نصب کنند. از قابلیت های ارزشمند این برنامه این است که فاقد هرگونه تبلیغات است .  این برنامه تنها برای سیستم های اندروید قابل استفاده است. این اپلیکیشن، برنامه های اضافی که در حال اجرا هستند ولی استفاده نمی شود را می بندد و با این کار،سرعت بازی بسیار افزایش پیدا می کند و با خیال راحت تری به بازی خود به خصوص بازی های آنلاین، ادامه می دهید. علاوه بر افزایش سرعت بازی، این اپلیکیشن، سرعت برنامه های دیگر را نیز افزایش می دهد. روند استفاده از این برنامه به این صورت است که شما برنامه مد نظر خود برای افزایش سرعت انتخاب می کنید،برروی آن کلیک می کنید سپس این اپلیکیشن رم موبایل شما را خالی می کندو سبب می شود که با سرعت بیشتری بازی می کنید.

برنامه Game Booster – Speed Up | Fast
این برنامه باعث افزایش عملکرد و افزایش سرعت بازی های آنلاین بر روی موبایل شما می شود.

افزایش FPS
برنامه Game Booster 4x Faster
این نرم افزار، عملکرد و سرعت بازی را به طور چشم گیری افزایش می دهد. البته لازم به ذکر است که این برنامه در بعضی از گوشی ها به طور پیش فرض نصب و در حال اجرا می باشد. این برنامه، اعلان ها را خاموش می کند و گوشی را بهینه سازی می کند. این روند باعث افزایش سرعت بازی می شود و همچنین از قطع بازی، جلوگیری می کند.

برنامه Super Clean-Master of Cleaner
این برنامه نیز یک تقویت کننده بازی بوده و برنامه تمیز کننده حرفه ای است که برای اندروید قابل استفاده است. این اپلیکیشن، فایل های غیر قابل استفاده تلفن را حذف کرده، حافظه را تقویت می کند، قابلیت قفل برنامه را دارد .همچنین CPU را خنک می کند، برنامه ها را مدیریت می کند، اعلان ها را پاک می کند، یک آنتی ویروسنیز هست  و باتری را در حالت بهینه نگه داری می کند تا در آن صرفه جویی شود.قابلیت های دیگر این نرم افزار: افزودن کارکرد تصویر زمینه و همچنین پیشرفت بهینه سازی .

  • غیر فعال کردن اعلان‌های گوشی باعث می‌شود که با قطع شدن بازی مواجه نشوید.
  • استفاده از لوازم جانبی مخصوص گیمینگ نیز می‌تواند سرعت شما را بالا ببرد. به عنوان مثال می‌توان به دسته‌های کنترلی مخصوص گیمینگ موبایل اشاره کرد.
  • به عنوان آخرین راهکار پیشنهادی می‌خواهیم از اورکلاک کردن پردازنده‌ی گوشی نام ببریم. با این کار شما اجازه خواهید داشت در حین بازی انرژی و قدرت بیشتری را نسبت به حالت عادی از پردازنده گرفته و صرف بازی کنید. البته باید توجه کرد که برای این کار لازم است گوشی روت شود.
بیشتر بخوانید :  آموزش استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT و مایکروسافت Bing !

افزایش فریم ریت و سرعت اجرای بازی در ios

برای افزایش FPS در ios نیز می‌توان از راهکارهای زیر استفاده کرد:

  • به‌روزرسانی سیستم عامل گوشی
  • غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های قدیمی
  • بهینه سازی قابلیت RAM Reallocate
  • ریستارت کردن دستگاه تلفن همراه
  • حذف و پاک کردن اپلیکیشن‌های غیرکاربردی به منظور مدیریت بهتر حافظه داخلی
  • غیر فعال کردن قابلیت Background App Refresh برای جلوگیری از به‌روزرسانی اطلاعات و محتواها به صورت خودکار
  • بازگرداندن آیفون به تنظیمات کارخانه یا همان Factory Reset. البته باید در نظر داشته باشید که با انجام این عمل همه‌ی اطلاعات روی گوشی پاک خواهد شد و از بین می‌روند.

تفاوت فریم ریت‌های مختلفتکنیک‌های بهبود عملکرد گوشی و افزایش FPS هنگام بازی پابجی

بازی پابجی یکی از بازی‌های محبوب است و بسیاری از طرفداران آن خواهان افزایش fps پابجی هستند. تنها کاربران اندرویدی این بازی آن را بیشتر از 500 میلیون بار دانلود کرده‌اند. البته این رقم فقط مربوط به دانلودهای صورت گرفته از گوگل پلی می‌باشد. همین امر نشان از محبوبیت بیش از حد این بازی دارد. یکی از دلایل این محبوبیت فراوان، سطح گرافیکی بالا و بسیار جذاب این بازی است. هر چند که این گرافیک بالا خود عامل افت فریم می‌شود. از همین رو در ادامه راهکارهایی برای مقابله با این موضوع را بیان می‌کنیم. اما قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید که تکنیک‌های افزایش FPS تنها در صورتی موثر واقع می‌شود که یک گوشی مناسب و قوی در اختیار داشته باشید و از طریق یک اینترنت پرسرعت به انجام بازی مشغول شوید.

برای افزایش fps پابجی در گوشی‌هایی که رم 2 گیگابایت دارند، می‌توانید تنظیمات زیر را اعمال کنید:

  • Graphics: Smooth
  • (low)Frame Rates: 30
  • Style: Classic
  • Anti-Aliasing: disable
  • Auto-Adjust Graphics: able

تنظیمات مناسب در گوشی‌های میان رده‌ای که رم 4 گیگابایتی دارند می‌تواند به شرح زیر باشد:

  • Graphics: HD
  • (low-ultra)Frame Rates: 30-60
  • Style: Colorful
  • Anti-Aliasing: disable
  • Auto-Adjust Graphics: disable

تنظیمات مناسب در گوشی‌های پرچمداری که رم 8 گیگابایتی دارند می‌تواند به شرح زیر باشد:

  • Graphics: HDR
  • (high-extreme)Frame Rates: 40-60
  • Style: Realistic
  • Anti-Aliasing: disable
  • Auto-Adjust Graphics: disable

افزایش fps (اف پی اس) پابجیتکنیک‌های بهبود عملکرد گوشی و افزایش FPS هنگام بازی کالاف دیوتی

افزایش fps کالاف دیوتی موبایل یکی از دغدغه‌های طرفداران و کاربران این بازی جذاب است. این بازی بسیار پرطرفدار را هم روی کامپیوتر و هم روی موبایل نصب می‌کنند. تعداد نصب‌های کالاف دیوتی روی موبایل، حدود یک پنجم تعداد نصب بازی پابجی است. یعنی کالاف دیوتی را بیش از 100 میلیون بار تنها از طریق گوگل پلی دانلود کرده‌اند. انجام بازی کالاف دیوتی روی کامپیوتر طرفداران بیشتری دارد. اما در این نوشته می‌خواهیم به راه حل‌هایی بپردازیم که به افزایش fps کالاف دیوتی موبایل کمک می‌کند. لازم به ذکر است که این تنظیمات برای کالاف دیوتی نیز تنها در صورتی مثمر ثمر خواهد بود که گوشی مناسبی داشته باشید و بازی خود را از طریق یک اینترنت قوی و پرسرعت پیش ببرید.

بیشتر بخوانید :  آیا نیاز است هنگام استفاده نکردن از شارژر آن را از برق خارج کنیم ؟

بهتر است که تنظیمات گوشی خود را روی حالات زیر قرار دهید تا شاهد افزایش FPS بوده و از انجام این بازی نتیجه‌ی بهتری گرفته و لذت ببرید:

  • graphics Quality: Realistic
  • Frame Rate: MAX
  • Depth of Field: On
  • Ragdoll: On
  • Bloom: On
  • Anti-Aliasing: On
  • Real-Time Shadows: On
  • BR Mode graphic style: Realistic

همچنین رعایت نکاتی چون آپدیت نگه داشتن نرم افزار بازی، استفاده از لوازم جانبی مانند فن خنک کننده و دسته کنترلی، بستن برنامه‌های باز غیر کاربردی در پس زمینه‌ی گوشی، خاموش کردن امکان آپدیت خودکار سایر برنامه‌ها و استفاده از نرم افزارهای گیم بوستر (Game Booster) می‌تواند باعث افزایش سرعت بازی شود. همچنین شما میتوانید با مراجعه به بخش نوکس مگ سایت نوکس پلاس ، مطالب دیگری در این باره یافت کنید و از آنها نهایت استفاده را ببرید …

یادتون نره ! توی نوکس پلاس میتوانید یوسی پابجی موبایل را با قیمت ارزان با واریز زیر 30 دقیقه خریداری نمایید …

نوکس پلاس – Noxplus.ir

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
۴ نظر

من تنظیمات گوشیم فارسیه گذینه هارو پیدا نکردم رم ۸

تمام تنظیماتی که اینجا نوشته موثر هستند ولی توی گوشی های شیاومی حتی اگه فریم ریت روی مکس و حتی بالاتر هم باشه و حتی اگه گوشیتون از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی یا بالاتر هم پشتیبانی کنه بازم به صورت خودکار رابط کاربری گوشی روی ۶۰ هرتز قفل میکنه یا اگه گوشیتون خیلی قوی باشه روی ۹۰ قفل میکنه و برای بالاتر بردنش یا باید گوشیتون روت بشه که زیاد کار جالبی نیست مثلا از گارانتی خارج میشه و ….
راهکار های زیادی هم توی اینترنت نشون میدن ولی بازم دائمی و راضی کننده نیست گیم بوستر ها هم به خودی خود تاثیر آنچنانی ندارن چون نسخه های پولی برنامه امکان قدرتمند سازیو داره در کل هر کاری که میکنی بازم رفرش ریت روی ۶۰ قفله که قفله من خیلی خیلی پیگیری کردم و تنها روشی که تونستم واقعا بالا ببرم بدون اینکه روت کنم یا به تنظیمات هسته اندرویدیم دست بزنم اینکه با برنامه
game boster که آیکون دسته سبز رنگ داره نسخه مودش رو دانلود کردم حالت ultra رو فعال کردم و bost رو انجام دادم هم روی بازی مد نظر هم روی gsfx بعد وارد بازی که شدم دوباره وارد برنامه شدم و اینکارو تکرار کردم به شکل معجزه آسایی رفرش ریتم بین ۹۰ تا ۱۲۰ متغیر بود و تازه پی بردم که چقدر تاثیر داره فرم ریت بالا توی بازی های انلاین شوتر مخصوصا کالاف

داداش حلالت من این حرکتو زدم خیلی لگم کم شد
بقیه روشا اصلا واس من تاثیری نداشت
بازم دمت گرم ستون❤️❤️

مدیریت نوکس پلاس

قربون شما عزیز خوشحال شدم که اوکی شده

پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس