گوشی مناسب بازی کردن - نوکس پلاس

برای خرید یک موبای مناسب گیمینگ جهت بازی کردن و فعالیت گیم در هنگام خرید گوشی باید یکسری اولویت را مدنظر خود قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود داشته باشید . در ادامه به اولویت و ویژگی هایی که باید مدنظر قرار دهید را شرح میدهیم . با ما در نوکس مگ ، وبلاگ انتشارات سایت نوکس پلاس همراه باشید . نوکس پلاس مرجع اصلی خرید یوسی پابجی ، خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل و خرید گیفت کارت است که پیشنهاد میکنیم به قیمت ها و خدمات استثنایی ما نگاهی بیندازید .

سخت افزار موبایل مهمترین عاملیست که موجب میشود یک گوشی مناسب گیمینگ باشد یا نباشد . سخت افزار شامل اجزای متعددی میشود که در ادامه به ترتیب اولویت به آنها خواهیم پرداخت .

  • پردازنده (تراشه یا CPU یا چیپست)

پردازنده بخش اصلی و درواقع سهم عظیمی از سخت افزار گوشی را شامل میشود . پردازنده ها انواع و برندهای مختلفی اعم از مدیاتک ، اگزینوس و اسنپدراگون را دارد اما مشهورترین و خوش نام ترین نوع پردازنده ، پردازنده های اسنپدراگون هستند که ساخت شرکت آمریکایی کوالکام هستند ، امتحان خود را در بخش های بازدهی ، پایداری و طول عمر پس داده اند و پیشنهاد ما به شما همین نوع است . در خرید گوشی موبایل ، اولین عاملی که به آن باید توجه کنید ، پردازنده است و ترجیحا اسنپدراگون را انتخاب کنید . اسنپدراگون ها سری های مختلفی دارند . سری های ۶۰۰ ، ۷۰۰ و ۸۰۰ و سری های پایین رده ی دیگری که دیگر برای گیمینگ در سال جاری پیشنهاد نمیشوند . پردازنده هایی که به شما پیشنهاد میکنیم ، Snapdragon 680 ، Snapdragon 730 & 730G ، Snapdragon 780 و تمام مدل های سری ۸۰۰ اعم از ۸۶۰ ، ۸۶۵ ، ۸۷۰ ، ۸۸۸ و مدل های جدیدتر و قدرتمندتر Gen 1 و Gen 2 که غول های پردازشی حال حاضر هستند . این پردازنده ها در محیط کاربری موبایل هیچگونه ضعفی از خود نشان نمیدهند و به حالت بهینه فعالیت میکنند . اما در محیط بازی ، بازی های حال حاضر را با بالاترین کیفیت ممکن ران میکنند اما ممکن است داغ شوند چراکه عملکرد پردازشی سنگینی در آنها در جریان است و همچنین مصرف باتری زیادی دارند و این معضل ، برای تمام گوشی های گیمینگ صدق میکند . اسنپدارگون ها پایداری خوبی دارند و افت خیلی کمی از خود هنگام بازی نشان میدهند و در مقایسه با رقبا طول عمر طولانی تری دارد .

گزینه دوم در پردازنده ها اگزینوس است . اگزینوس ها ساخت شرکت سامسونگ هستند و با گوشی های سامسونگ خیلی خوب هماهنگ هستند . اگر قصد خرید گوشی های سامسونگ با تراشه اگزینوس را دارید ، انتخابی پایین تر از مدل اگزینوس ۹۶۱۱ نداشته باشید .

  • گوشی مناسب بازی کردن - نوکس پلاسپردازنده گرافیکی (GPU)

موبایل ها بر خلاف کامیپوتر ها و لپتاب ها ، پردازنده گرافیکی مجزا ندارند و پردازش گرافیکی توسط پردازنده اصلی که در قسمت قبل شرح داده شد ، گنجانده شده است . به طبع ، هرچه پردازنده گرافیکی شما مدل بالاتری باشد ، پردازش گرافیکی بهتری خواهد داشت .

دو عامل خیلی مهم و حیاتی یعنی CPU  و GPU هردو در پردازنده مرکزی گنجانده شده اند پس در انتخاب پردازنده گرافیکی نهایت دقت و وسواس را بکار بگیرید .

  • رم (Ram)

حافظه رم دومین عاملی است که اگر مقدار مناسبی نباشد ممکن است فرایند گیم را برای شما مختل کند . حداقل مقدار مناسب جهت گیم در گوشی ، ۶ گیگابایت است . امروزه گوشی های گیمینگی روی کار آمده اند که بیش از ۱۸ گیگ رم دارند . مقدار رم را پس از پردازنده باتوجه به بودجه تعیین شده ، از ۶ گیگابایت و بیشتر انتخاب کنید .

  • گوشی مناسب بازی کردننوکس پلاسنمایشگر

نمایشگر یک گوشی گیمینگ باید بهترین در نوع خود باشد ؛ باید بتواند ریز جزئیات را به نمایش بگذارد و از نمایش کوچکترین جزئیاتی دریغ نکند . پیشنهاد ما برای نمایشگر از وجهه وضوح و حجم جزئیات ، نمایشگر های امولد و برای سرعت نمایش جزئیات ، IPS LCD است . دومین عاملی که باید در انتخاب نمایشگر به آن دقت کنید ، سرعت بروزرسانی تصویر نمایشگر یا همان Refresh Rate است که از ۶۰Hz شروع میشود . رفرش ریت یعنی تصویر نمایشگر در هر ثانیه چندبار به روز میشود . رفرش ریت نمایشگر ، میدان جنگ است که اگر نباشد شما جنگنده ای هم نخواهید دید . اگر میزان رفرش ریت نمایشگر گوشی شما پایین باشد حتی اگر پردازنده شما بهترین عملکرد را از خود نشان دهد ، شما نمیتوانید شاهد آن باشید چرا که نمایشگر شما آن را محدود میکند . حداقل رفرش ریتی که در سال ۲۰۲۲ باید در نظر داشته باشید ، ۱۲۰هرتز است .

  • گوشی مناسب بازی کردن - نوکس پلاسباتری (Battery)

از آنجایی که در گوشی های گیمینگ روی کیفیت ، وضوح و سرعت نمایشگر و همچنین قدرت پردازشی تمرکز شده است ، مصرف باتری در آنها فوق العاده بالاست لذا باید باتری گوشی گیمینگ حجم بالایی باشد و حداقل حجم مورد استفاده در سال ۲۰۲۲ ، ۵۰۰۰MAh (میلی آمپر)  است و پیشنهاد میشود حجمی پایین تر از این را انتخاب نکنید .

  • ویژگی های اختصاصی

یکی از ویژگی های مهم گوشی گیمینگ برای داشتن صدایی با کیفیت ، داشتن جک ۳.۵mm است ، همان درگاه هندزفری !
ویژگی که امروزه روی گوشی هایی که رسما مختص گیم هستند دیده میشود داشتن تریگر است ، تریگر ها دکمه های مکانیکی یا دیجیتالی هستند که باری حالت افقی در بالای گوشی قرار دارد و برای بهتر و حرفه ای تر بازی کردن ، یکی از عامل های موثر است .

فن خنک کننده ؛ فن های خنک کننده امروزه برای خنک کردن غول های پردازشی نهفته در گوشی های گیمینگ بالارده به کار میرود که رادیاتور بوگاتی چندصد اسب بخاری شما خواهند بود !

امیدواریم گوشی گیمینگ خود را با بهترین کانفیگ خریداری کنید و برای شارژ کردن اکانت های بازی ، در نوکس پلاس ؛ مرجع اصلی ارز بازی های دیجیتال پذیرای شما باشیم !

ما در نوکس پلاس ، با کنار زدن واسطه ها ، شما را به سایت های مقصد خرید بین المللی نزدیکتر کرده ایم و با قیمت هایی که قرار میدهیم ، مایه خشم سایر شرکت های واسطه خرید این ارزها شده ایم و این مایه مباهات ماست که بتوانیم بهترین هارا برای کاربران عزیز ایرانی فراهم کنیم .

از اینکه تا اینجای مطلب مارا همراهی فرمودید مایه افتخار ماست و امیدواریم قدمی در راستای انتخاب بهتر و بهینه تر گوشی گیمینگ شما برداشته باشیم .

دوستدار شما : نوکس پلاس ؛ بهترین ها ازان ماست !

۴.۵/۵ - (۲۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *