درست است که با همه نوع سیستمی می‌توان به انجام بازی پرداخت؛ اما اگر گیمینگ جزو بخش‌های مهم زندگی شما باشد، بازی با هر مدل سیستمی را پسند نخواهید کرد. این مساله به این دلیل است که همه‌ی بازی‌ها را نمی‌توان روی یک سیستم معمولی با امکانات کم اجرا کرد. بلکه برای اجرای تعداد قابل توجهی از بازی‌های جدید، نیاز دارید که یک سیستم پیشرفته و دارای امکانات خوب داشته باشید تا بتوانید آن بازی را به نحو احسن اجرا کنید. زیرا اولا بخشی از سیستم‌ها به کلی امکان نصب یک سری از بازی‌ها را ندارند. دوما سیستم‌های دیگری نیز وجود دارند که گرچه می‌توان بازی مورد نظر را روی آن‌ها نصب کرد، اما روند اجرای بازی در آن‌ها به کندی پیش می‌رود. در نتیجه شاهد تاخیرهای فراوان در حین بازی و حتی کیک شدن (بیرون انداخته شدن) از بازی نیز خواهیم بود.

داشتن اطلاعات کافی در مورد مشخصات یک سیستم گیمینگ قوی و مناسب برای بازی‌هایی چون پابجی و کالاف دیوتی می‌تواند کمک قابل توجهی به گیمرها بکند. این امر به ویژه در مورد کسانی صدق می‌کند که به تازگی می‌خواهند به صورت حرفه‌ای وارد این حیطه شوند. گرچه عده‌ای از گیمرها ترجیح می‌دهند بازی‌های آنلاین خود را روی کنسول‌هایی چون ایکس باکس یا پلی استیشن اجرا کنند، اما از آن‌جایی که این محصولات مختص بازی هستند و نمی‌توان کاری غیر از بازی با آن‌ها انجام داد، برخی دیگر ترجیح می‌دهند یک سیستم گیمینگ قوی داشته باشند و همزمان بتوانند سایر امور خود را نیز به وسیله‌ی آن راه بیندازند.

بنابر دلایل مذکور در این بخش از مجله نوکس پلاس ، ارائه دهنده برتر خدمات یوسی پابجی موبایل قصد داریم در این نوشتار مشخصات سیستم گیمینگ مناسب را به شما معرفی کنیم. زیرا بستن یک سیستم گیمینگ مناسب، به سادگی پروسه‌ی انتخاب میان انواع کنسول‌های بازی نیست. بلکه با وجود انواع قطعات موجود در بازار، این کار به امری پیچیده تبدیل شده است. مقدار هزینه‌ای که قصد دارید صرف این کار کنید، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. در این میان برخی از شرکت‌ها کیس‌های آماده‌ی مخصوص گیمینگ را عرضه می‌کنند. ما به معرفی آن دسته سیستم‌هایی می‌پردازیم که کاربر باید شخصا مشخصات کیس گیمینگ را انتخاب کند.

سیستم گیمینگ قوی

ویژگی‌های سیستم گیمینگ قوی ارزان

برای داشتن یک سیستم گیمینگ قوی اما اقتصادی، می‌توانید به داشتن سیستمی با رزولوشن ۱۰۸۰p اکتفا کنید. پیشنهاد ما این است که به سراغ سیستم‌هایی با رزولوشن پایین‌تر نروید. زیرا به احتمال زیاد در هنگام اجرای بازی‌های جدید و به‌روز با مشکل مواجه خواهید شد. چنین سیستم‌هایی قادر هستند که بیشتر بازی‌ها را با کیفیتی در حد یک کنسول بازی اجرا کنند. حتی ممکن است که نرخ فریم ارائه شده توسط این سیستم‌ها نسبت به کنسول‌های بازی نیز فراتر برود. در واقع نرخ تازه سازی ۳۰ فریم در ثانیه برای صفحه نمایش، مقداری حداقلی است. هر چه این عدد بالاتر برود، (مثلا به ۵۰ یا ۶۰ فریم در ثانیه برسد) شاهد سرعت و کیفیت بیشتری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید :  ترفند هایی برای افزایش FPS (فریم ریت) موبایل و تکنیک های بهبود عملکرد گوشی هنگام بازی و گیمینگ !

ویژگی‌های سیستم گیمینگ قوی میان‌رده

اگر می‌خواهید تجربه‌ی بهتری از بازی‌های آنلاین داشته باشید و همچنین می‌توانید بودجه‌ی خود را با خرید محصولات قوی‌تر هماهنگ کنید، باید به خرید سیستم‌های میان‌رده فکر کنید. باید اشاره کرد که تعداد زیادی از کیس‌های از پیش ساخته شده، در این محدوده قرار می‌گیرند. سخت افزار سیستم‌های میان‌رده، قوی‌تر هستند و منجر به افزایش کیفیت بازی می‌شوند. رزولوشن این محصولات می‌تواند ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p باشد. اما تفاوت اصلی این تجهیزات با مورد پیشین در نرخ نوسازی صفحه نمایش نهفته است و حداقل میزان آن ۶۰ فریم بر ثانیه می‌باشد. از آن‌جایی که چنین سیستم‌هایی می‌توانند دو فاکتور مهم «قیمت مناسب» و «کیفیت خوب» را به خوبی پوشش ‌دهند، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته و طرفداران پرشماری دارند.

سیستم گیمینگ قوی بالارده

ویژگی‌های سیستم گیمینگ قوی بالارده

اگر جزو افرادی هستید که می‌توانید بدون محدودیت بودجه به خرید یک سیستم گیمینگ قوی فکر کنید، می‌توانید از امکانات بی‌نظیر بهترین قطعات موجود در بازار بهره‌مند شوید. در چنین سیستم‌هایی شاهد اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۱۴۴۰p خواهید بود. نرخ نوسازی صفحه نمایش ۱۰۰ فریم بر ثانیه‌ای این سیستم‌ها، جایی برای هیچ‌گونه نقص، ایراد و تاخیری باقی نخواهند گذاشت و بازی‌ها را با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت به اجرا درمی‌آورد. سیستم‌های بالارده عموما به کارت گرافیک‌های قوی مانند Nvidia GeForce RTX 3080 و حتی موارد پیشرفته‌تر از آن نیز مجهز هستند. داشتن یک نمونه از این سیستم‌های اعلا، آرزوی هر گیمری است. زیرا علاوه بر این‌که تجربه‌ی بازی را برای کاربران بسیار لذت بخش می‌کنند، می‌توانند آن‌ها را تا مدت‌های مدید نیز از خرید سیستم یا قطعات جدید و یا حتی ارتقای سیستم بی‌نیاز کنند. اما باید یادآوری کرد که برای دست یافتن به چنین امکاناتی باید هزینه‌ی زیادی بپردازید.

راهنمای خرید سیستم گیمینگ

برای داشتن یک سیستم گیمینگ قوی – حال با هر قیمتی – باید به یک مجموعه فاکتور یکسان دقت نمایید و با در نظر گرفتن بودجه‌ی خود، بهترین گزینه‌ی ممکن را انتخاب کنید.
به عنوان اولین فاکتور، از پردازنده یاد می‌کنیم. نکته‌ی مهمی که در مورد پردازنده وجود دارد این است که باید با کارت گرافیک سیستم در هماهنگی کامل باشد (هماهنگی CPU و GPU). با اورکلاک کردن پردازنده‌ها می‌توان منبع تغذیه‌ی سیستم را ارتقا بخشید و نیاز به خرید پردازنده‌های گران قیمت را مرتفع کرد. داشتن یک مادربرد گیمینگ قوی نیز یکی از مهم‌ترین مشخصات سیستم گیمینگ است. مادربرد سیستم شما باید از اورکلاک پشتیبانی کند. سرعت انتقال پورت USB 3.1 Gen 2، معادل با دو برابر پورت USB 3.0 می‌باشد. همچنین مادربورد شما باید از USB-C و Thunderbolt پشتیبانی کند تا شاهد عملکرد مناسب سیستم گیمینگ خود باشید.

بیشتر بخوانید :  چطور میشه درآمد حاصل از استریم را از یوتیوب و توییچ برداشت کرد ؟

مشخصات سیستم گیمینگ
در مورد کارت گرافیک نیز همان طور که گفتیم باید با پردازنده‌ی سیستم همخوانی داشته باشد تا یک سیستم گیمینگ قوی داشته باشیم. از همین رو به کاربران توصیه می‌شود که از سیستم‌های میان رده یا بالارده برای گیمینگ استفاده کنند تا شاهد نمایش جزئیات و بافت‌های تصاویر بازی باشند. از جمله رایج‌ترین کارت‌های گرافیک می‌توان به RTX3080، RTX2060 و GTX 1660 Ti اشاره کرد که مورد اول گران‌ قیمت‌تر از دو مورد بعدی است. همچنین سیستم شما باید دارای قابلیت واقعیت مجازی یا همان VR باشد.
یکی از مهم‌ترین ارکان یک سیستم گیمینگ قوی، در رابطه با مشخصات کیس گیمینگ است. کیسی که دارای یک فن مناسب بوده و بتواند هوا را به خوبی به جریان بیندازد. بدین ترتیب از داغ شدن کابل‌های سیستم جلوگیری به عمل آورده و سر و صدای آن نیز کاهش می‌یابد. یکی دیگر از فاکتورهای مهم یک سیستم گیمینگ، مانیتور یا همان صفحه نمایش است. هر چه اندازه‌ی مانیتور بزرگتر باشد، بازی کردن از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود. مانیتورهایی که مبتنی بر TN هستند، کم هزینه‌تر می‌باشند. اما مانیتورهایی که مبتنی بر IPS هستند، قابلیت بازتولید رنگ‌ها را داشته و زاویه دید بهتری در اختیار کاربر قرار می‌دهند.
یکی دیگر از آپشن‌هایی که یک سیستم گیمینگ قوی باید داشته باشد، امکان اتصال تجهیزات جانبی است. تجهیزاتی چون موس گیمینگ و کیبورد گیمینگ که تجربه‌ی بازی را بسیار دلپذیرتر می‌کنند.

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید با گردآوری اطلاعاتی درباره سایر تبلت ها ، بهترین گزینه را انتخاب کنید …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید گیفت کارت در ایرانه !
نوکس پلاس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *