نوکس پلاس
هر ‌چیزی که برای استریمر شدن به آن نیاز دارید!

هر ‌چیزی که برای استریمر شدن به آن نیاز دارید!

عجیب نیست اگر تمامی کسب‌وکارها در دنیای امروز به سوی استریمر شدن سوق پیدا کنند. آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۵۷ درصد از تولیدکنندگانِ محتوای آنلاین، محتوای خود را به صورت لایو استریم به مخاطبان خود می‌رسانند.

از لایو استریم مارکتینگ گرفته تا استریمر بازی که بابت هر استریم هزاران دلار پول به جیب می‌زند،‌ موفقیت استریمینگ مانند یک زلزله دنیا را تکان داده است. البته باید قبول کنیم که استریمر شدن به این سادگی‌ها هم نیست و بخشی از آن بسیار تکنیکی‌ست.

نوکس پلاس در این مقاله راه و روش استریمر شدن را به شما نشان می‌دهد. اما قبل از هر چیز، اصلا استریمر چیست و به چه کسی استریمر می‌گویند؟ بیایید با هم به طور کامل این مقوله را در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید uc پابجی موبایل بررسی کنیم.

استریمر چیست و به چه کسی استریمر می‌گویند؟

استریمر شدن

اولین سوال: اصلا استریمر کیست؟

آنلاین استریمر یا لایو استریمر (Live Streamer) به کسی گفته می‌شود که محتوای خاصی را به صورت آنلاین و زنده در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. لایو استریمرهای تخصصی ویدیوهای زنده‌ای از خودشان در فضای اینترنت منتشر می‌کنند که معمولا هدف خاصی دارد و قصد دارند در محتوای خود، موضوع خاصی را با مخاطبانشان در میان بگذارند.

بیشترین درصد آنلاین استریمرها به گیم استریمر (یا استریمر بازی) برمی‌گردد. البته که بخش بزرگی از جامعه‌ی استریمرها به منظور گپ و گفت معمولی وارد استریم آنلاین می‌شوند، گاهی یک شوکیس یا برنامه‌ی خاص را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند، نقاشی می‌کشند، غذا می‌پزند و حتی غذا می‌خورند!

اما سوال این‌جاست:‌ چرا در دنیای امروز استریمر شدن یک «باید» است و چگونه استریمر شویم؟

چرا استریمر شدن یک «باید» است؟

در دنیای دیجیتالی امروز دیگر خبری از تلویزیون‌های سنتی نیست و مردم دیگر تلویزیون را یک ابزار مهم و ضروری نمی‌دانند. شاید جالب باشد که بدانید درصد تماشای تلویزیون در بزرگسالانِ بالای ۱۸ سالِ جهان، کم‌تر از ۱۳ درصد است! با توجه به همه‌گیری دنیای آنلاین و نفوذ شبکه‌ی جهان‌گستر اینترنت در هر خانه‌ای، درصد تماشای لایو استریم به شدت بالا رفته است. بیایید نگاهی به آمارها بیندازیم! تنها در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیش از حدود ۲۷ درصد از تماشاگران تلویزیون در جهان، از شبکه‌های تلویزیونی دست شستند. این روزها میانگین ساعاتی که مردم در دنیای آنلاین سپری می‌کنند، به بیش از ۱۸ ساعت در هفته می‌رسد. این گسترش باورنکردنی دنیای مجازی باعث شده که دیگر کم‌تر کسی به روش‌های سنتی تولید محتوا اهمیت دهد و تقریبا تمامی برندها، به سوی ابزارهای جدیدتر تولید محتوا (مانند لایو استریم کردن) هجوم آورده‌اند.

بیشتر بخوانید :  آموزش خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل از نوکس پلاس + ویدیو

چطور استریمر شوم

چگونه استریمر شویم و خود را برای استریم آماده کنیم؟

با توجه به آسان‌نما بودنِ لایو استریم، بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که برای استریمر شدن تنها کافی‌ست روی دکمه‌ی «آغاز لایو استریم یا go live» کلیک کنند و دیگر همه چیز تمام است! اما این به هیچ وجه شیوه‌ای نیست که استریمرهای مشهور و موفق از طریق آن تولید محتوا می‌کنند!

حتی یک استریمر بازی هم بدون برنامه وارد لایو نمی‌شود! اگر در استریمر شدن جدی هستید، پس باید برای آن آماده شوید. بیایید روش‌های تبدیل شدن به یک استریمر موفق را آنالیز کنیم:

  • همیشه برای شروع لایو استریم یک برنامه داشته باشید: اگر می‌خواهید مردم استریم آنلاین شما را تماشا کنند، باید در بهترین زمان وارد لایو شوید. شما در هر حوزه‌ای فعالیت کنید، به خوبی بهترین زمانی که می‌توانید به مخاطب خود دسترسی پیدا کنید را می‌دانید.
  • محتوای مشخصی برای استریم آنلاین خود مشخص کنید و سعی کنید در همان مسیر پیش روید. برای این‌که محتوای تخصصی‌تری را استریم کنید، توصیه می‌شود موضوعات زیرمجموعه را مشخص کرده، همواره ارتباطی بین موضوعات محتوای خود ایجاد کنید. به این وسیله بدنه‌ی تولید محتوای شما تقویت می‌شود و مخاطب برای دنبال کردن شما در محتواهای آینده هم کنجکاو می‌گردد.
  • برای استریمر شدن هدف داشته باشید: تا وقتی هدفی برای خود تعیین نکرده باشید، نمی‌توان معیار خاصی برای موفقیتتان تعیین کرد. بخصوص وقتی استریمر تازه‌کار باشید و چندان با این قلمرو گسترده آشنایی نداشته باشید، تعیین هدف برایتان سخت‌تر به نظر خواهد رسید. برای شروع می‌توانید هدفِ خود را لایو استریم در یک ساعت خاص (و یک روز معین از هفته) تعیین کنید.
  • پروموت کردن و تبلیغ استریم آنلاین هرگز یادتان نرود: هیچ‌کس لایو شما را تماشا نخواهد کرد، مگر آن‌که خودتان اعلام کنید که قصد شروع لایو استریم را آن هم در زمانی مشخص دارید. با مخاطبان خود ارتباط بگیرید و مخاطبِ هدف خود را بشناسید. تا وقتی ندانید مخاطب در کانال شما به دنبال چه چیزی می‌گردد،‌ نمی‌توانید در زمینه‌ی لایو استریم موفق عمل کنید.

چگونه استریمر شویم

برای لایو استریم به چه ابزاری نیاز دارم؟

برای استریمر شدن، مسلما به برخی ابزارهای خاص نیاز است. به طور کلی،‌ جهت شروع لایو استریم شما باید لوازم زیر دسترسی داشته باشید:

  • دوربین
  • تجهیزات صدا مانند میکروفن و هدست گیمینگ
  • ماوس گیمینگ
  • تجهیزات نورپردازی
  • اتصال اینترنت ثابت

ابزار مورد نیاز برای استریمر شدن

چه دوربینی برای لایو استریم بهتر است؟

اگر در دنیای استریم آنلاین تازه‌کار هستید،‌ یک وب‌کم ساده می‌تواند کارتان را راه بیندازد. تازه‌کارانی که به استریمر شدن روی می‌آورند، معمولا با این دوربین‌ها شروع می‌کنند:

  • دوربین تلفن‌ همراه هوشمند
  • یک دوربین فیلم‌برداری برای استریم آنلاین،‌ مانند:‌ دوربین فیلم‌برداری DJI Osmo Action، گوپرو هیرو، لاجیتک مدل C930e و دوربین Mevo
بیشتر بخوانید :  افزایش عمر باتری با چه روش هایی امکان پذیر است ؟

استریمرهایی که در استریم آنلاین مقداری تجربه دارند، از دوربین‌های زیر بیشتر استفاده می‌کنند:

  • دوربین‌های حرفه‌ای کانن مانند Canon XA15 یا XF100
  • دوربین پاناسونیک مانند مدل LUMIX GH4
  • دوربین‌های فیلم‌برداری سونی مانند Sony A7 II

آنلاین استریمر

تجهیزات صدای مورد نیاز برای استریمر شدن

استریمر شدن بدون دسترسی به لوازم صدای باکیفیت، تقریبا بخش اعظمی از تلاش‌های شما را بیهوده می‌سازد. بهتر است به میکروفن‌های دوربین خود قناعت نکنید و یک میکروفن خوب دست و پا کنید.

استریمرهای آنلاین تازه‌کار عموما برای استریمر شدن از این تجهیزات صدا استفاده می‌کنند:

  • میکروفن USB یتی نانو بلو
  • نرم‌افزار دی‌نویزAI audio Opaz
  • میکروفن Rode VideoMic
  • میکروفن استریو کندانسر شور

در این بین،‌ خرید کارت کپچر خوب هم توصیه می‌شود. این دستگاه ویدیو را از منبع به تنظیمات لایو استریم منتقل می‌کند (شما زمانی به کارت کپچر نیاز دارید که از یک نرم‌افزار انکودر استفاده می‌کنید، نه یک سخت‌افزار انکودر).

برای تجهیزات نور، می‌توانید از نورپردازی استودیو یا یک رینگ‌ لایتِ مناسب استفاده کنید.

استریم آنلاین بازی با گوشی تلفن همراه

استریم آنلاین بازی در موبایل

شما برای استریمر شدن به وسیله‌ی موبایل خود، تنها کافی‌ست در یکی از اپلیکیشن‌های لایو استریم حساب کاربری بسازید. معمولا استریمرها برای لایو استریم از پلتفرم‌های زیر استفاده می‌کنند:

  • YouTube
  • Vimeo
  • LinkedIn Live
  • Instagram Live
  • Twitch
  • Facebook Live
  • Nexplay
  • Omlet Arcade
  • Nimo TV – Live Game Streaming

اغلب برای یک استریمر بازی، سوئیچ و یوتیوب توصیه می‌شود. جهت پخش زنده‌ی بازی در موبایل،‌ تنها کافی‌ست وارد یکی از پلتفرم‌های لایو استریم شوید. به عنوان مثال، وارد Twitch شوید و گزینه‌ی ورود به حساب یا افتتاح حساب را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید. روی پروفایل خود (سمت چپ، بالا) کلیک کنید، گزینه‌ی بنفش‌رنگِ Go Live را بزنید. حالا نوبت آن است که گزینه‌ی استریم بازی را انتخاب کرده و گیم مورد نظر را انتخاب کنید. در صورت تمایل، می‌توانید جزئیات خاصی را هم به لایو استریم خود بیفزایید.

از اینکه تا انتهای این مطلب با همراه بودید از شما قدردانیم و امیدواریم با انتشار این مطلب ، قدمی در راستای افزایش اطلاعات شما درباره شروع آنلاین استریم برداشته باشیم .

یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید سی پی در ایرانه !

نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس