نوکس پلاس
سامسونگ یا شیائومی ! محصولات کدام برند ارزش خرید بیشتری دارد ؟

سامسونگ یا شیائومی ! محصولات کدام برند ارزش خرید بیشتری دارد ؟

کمپانی بزرگ شیائومی ۱۲ سال پیش در کشور چین تاسیس شده است و درحال حاضر به‌ عنوان تولید کننده بزرگ محصولات الکترونیکی در بازار فعالیت می‌کند. مقر این کمپانی در پکن قرار دارد و به ‌دلیل طراحی و توسعه گوشی‌های هوشمند، لوازم خانگی و ابزارهای الکترونیکی در بازار شناخته شده است. این کمپانی پس از سامسونگ، دومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است و به‌تازگی، از نظر میزان فروش، از اپل نیز پیشی گرفته است. سامسونگ نیز از مدت‌ها قبل، تلفن‌های هوشمند بسیاری را در بازه قیمت‌های مختلف ارائه کرده است. در مقابل آن شیائومی نیز مدل‌های با کیفیت و کارایی خوبی عرضه کرده است که همین موضوع باعث شد که این سازنده به رقیب واقعی سامسونگ تبدیل شود. پس از ورود برند چینی شیائومی به بازار گوشی‌های هوشمند، شروع به رقابت با سامسونگ در بازارهای مختلف مانند هند، آسیای جنوب شرقی و اروپا کرد. سامسونگ و شیائومی از نظر خط تولید و استراتژی کاملاً شبیه هم هستند. اما محصولات کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد ؟سامسونگ یا شیائومی ؟؟! در ادامه با بررسی دقیق تر به این موضوع خواهیم پرداخت ، برای اطلاع بیشتر تا انتهای این مقاله با نوکس پلاس ، مرجع خرید یوسی در ایران همراه باشید .

سامسونگ یا شیائومی - نوکس پلاس

مبارزه سامسونگ و شیائومی در حوزۀ گوشی‌های هوشمند در سال 2020

در حالی که سامسونگ سال‌هاست بازار جهانی تلفن‌های هوشمند را در دست دارد، چند سالی است که در بازار مهمی مانند هند با رقیب سر سخت خود یعنی شیائومی روبه ‌رو شده است. تلفن‌های هوشمند شیائومی در مقایسه با تلفن‌های هوشمند گلکسی، مشخصات فنی بالاتر با قیمت کمتری دارند. این دقیقا همان استراتژی است که سامسونگ هنگام رقابت با اپل دنبال می‌کرد.این سازنده کره‌ای با کمک محصولات میان رده بهتر (در مقایسه با گوشی‌های نسل قبلی گلکسی) مانند Galaxy M31 ، Galaxy M51 و Galaxy A51 توانست سهم بازار خود را از شیائومی در هند پس بگیرد. در سه ماهه سوم سال 2020، سهم بازار جهانی سامسونگ برای تلفن‌های هوشمند 22٪ بود. شیائومی به سرعت بخشی از بازاری که توسط هواوی تسخیر نشده بود را از آن خود کرد تا به سومین برند بزرگ تلفن‌های هوشمند جهان (با سهم بازار 12.1٪) تبدیل شود.

رقابت سامسونگ و شیائومی در سال 2022؛ رقابت به اوج رسید!

جالب است بدانید که سه ماهه چهارم 2022 سامسونگ برای اولین بار از سال 2017 توانست در بازار هند شیائومی را پشت سر بگذارد و فروش بالاتری را تجربه کند. این رقابت ادامه دارد و تا به امروز هم این دو سازنده با اختلاف کم در پشت سر هم قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید :  استریم در یوتیوب رو شروع کن ! آموزش راه اندازی لایو استریم در یوتیوب !

سامسونگ یا شیائومی ؟؟ محصولات کدام برند را بخرم ؟؟

برای رسیدن به پاسخ  این سوال باید نکات زیر را به خوبی بررسی کنید :

۱)مقایسه طراحی و کیفیت سامسونگ و شیائومی:

گوشی‌های پرچمدار هر دو سازنده از بهترین متریال موجود استفاده می‌کنند و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند. کمپانی سامسونگ گوشی‌های پرچمدار خود را از ترکیب شیشه و آلومینوم می‌سازد و شیائومی نیز به سراغ همین ترکیب یا سرامیک و حتی چرم و آلومینیوم می‌رود. البته یک برتری گوشی‌های پرچمدار سامسونگ نسبت به شیائومی این است که این محصولات از گواهی IP68 به معنای ضد آب بودن استفاده می‌کنند اما پرچمداران شیائومی چنین گواهی ندارد، هرچند که سازنده چینی در سری شیائومی 13 این قابلیت را به گوشی‌های خود اضافه کرده است تا از این پس همه چیز برابر باشد و نتوان هیچ‌ یک از دو برند را از دیگری برتر دانست.در زمینه گوشی‌های میان‌رده اما داستان کمی متفاوت تر است.

گوشی سامسونگ یا شیائومی - نوکس پلاس

۲)مقایسه سامسونگ و شیائومی از نظر نمایشگر:

سامسونگ همیشه جزو بهترین تولیدکنندگان صفحه نمایش بوده است و گوشی‌های این سازنده کره‌ای از چندین سال قبل از پنل‌های باکیفیت بهره مند بودند. شیائومی هم اتفاقا در زمینه نمایشگر عملکرد بسیار خوبی دارد و در سال‌های اخیر در تلاش بوده است به مخاطبان خود این موضوع را نشان بدهد که حتی می تواند در این زمینه از سامسونگ  پیشی بگیرد و پنل‌های باکیفیت‌تری را به روی گوشی‌های خود استفاده کند.در رده گوشی‌های پرچمدار عملکرد هر دو سازنده تحسین‌برانگیز است و شما با بهترین نمایشگرهای موجود در جهان مواجه خواهید شد. البته لازم به ذکر است که پنل‌های پرچمدار سامسونگ معمولا مقداری روشن‌تر هستند و از روشنایی بیشتری برخوردار هستند که این موضوع را می‌توان به عنوان یک برتری در نظر گرفت. در بازه قیمتی گوشی‌های میان‌رده وضعیت دو شرکت بسیار شبیه به هم است.

۳)شیائومی یا سامسونگ ؟مقایسه اسپیکر

گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از اسپیکرهای AKG استفاده می‌کنند و شیائومی در گوشی‌های پرچمدار و قاتل پرچمدار خود از شرکت هارمن کاردن کمک می‌گیرد. در بازه قیمتی پرچمدار گوشی‌های هر دو شرکت عملکرد بسیار خوبی دارند و صدایی بلند و البته باکیفیت تولید کرده و به کاربران ارائه می دهند . در بازه قیمتی قاتل پرچمدار این برتری حتمی با شیائومی خواهد بود و مثلا اسپیکرهای 12 تی یا 12 تی پرو وضعیت بسیار بهتری نسبت به S21 FE دارند و هم باکیفیت‌تر هستند و هم بلندی بیشتری دارند. در نهایت در بازه قیمتی میان‌رده و اقتصادی نیز برتری با شرکت شیائومی است؛ چرا که در حالی که برخی از میان‌رده‌های سامسونگ اسپیکرهای استریو ندارند، شیائومی به روی گوشی‌های اقتصادی خود هم از اسپیکر استریو استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید :  تنظیمات پابجی موبایل مناسب گوشی شما ! #پلوپلیرشو ؛ قسمت 1 !

۴)مقایسه رابط کاربری سامسونگ و شیائومی

هر دو شرکت در گوشی‌های خود از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند اما این سیستم عامل با یک رابط کاربری همراه می‌شود تا شرکت سازنده بتواند شخصی‌سازی‌های مورد نظر خود را به روی اندروید اعمال کند. رابط کاربری سامسونگ One UI و رابط کاربری شیائومی MIUI نام دارد و چندین سال از عرضه این دو رابط کاربری می‌گذرد.

گوشی شیائومی یا سامسونگ - نوکس پلاس

۵)مقایسه شیائومی و سامسونگ در بخش سخت افزار

سامسونگ تا همین امسال گوشی‌های پرچمدار خود را در دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون وارد بازار می‌کرد و در بازار ایران نسخه‌های اگزینوس عرضه می شد. این تراشه‌ها نسبت به رقبای اسنپدراگون خود ضعیف‌تر بودند و به همین پرچمداران شیائومی با تراشه اسنپدراگون عملکرد بهتری نسبت به پرچمداران سامسونگ داشتند. اما امسال سامسونگ بالاخره تراشه‌های اگزینوس خود را کنار گذاشت و سری S23 به طور کامل با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 روانه بازار شد تا عملکرد آن با پرچمداران شیائومی برابر باشد. در بازه قیمتی گوشی‌های قاتل پرچمدار برتری با شیائومی خواهد بود؛ زیرا محصولی مثل شیائومی 12 تی پرو از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند اما گلکسی S21 FE به تراشه اگزینوس 2100 مجهز شده است که قطعا عملکرد ضعیف‌تری دارد. در بازه قیمتی میان‌رده و اقتصادی نیز در تقریبا 90 درصد مواقع برتری با شیائومی است و گوشی‌های هم‌رده این برند قدرت سخت افزاری بسیار بهتری دارند.در واقع اگر برای شما قدرت سخت افزاری اهمیت بالایی دارد و می‌خواهید با گوشی خود انواع بازی های سنگین و موردعلاقه خود را اجرا کنید و لذت ببرید ، برند شیائومی انتخاب بسیار مناسب‌تری در بازه‌های قیمتی مختلف است.
امیدواریم با اطلاع از نکات ذکر شده بتوانید با آگاهی کامل تر محصول مدنظر خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید . از همراهی شما سپاس گذاریم .تجربه لذت بخش خرید یوسی پابجی موبایل و سی پی کالاف ارزان و مطمعن با  فروشگاه نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس