نوکس پلاس
تقویت سیگنال و آنتن دهی وای فای به لطف wifi repeter ! گجتی کاربردی با هزینه ناچیز راه اندازی !

تقویت سیگنال و آنتن دهی وای فای به لطف wifi repeter ! گجتی کاربردی با هزینه ناچیز راه اندازی !

یکی از بزرگترین مشکلات استفاده از شبکه های وای فای سرعت پایین شبکه یا نقاط کور بدون آنتن است. در عصری که اینترنت یکی از قدرتمندتر ابزار برای بیشتر کسب‌وکارها به حساب می‌آید و برای برخی افراد مشکلاتی مانند کندی اینترنت و قطعی آنتن نگران کننده است بدون شک همه ما به دنبال راه‌هایی هستیم که با کمک آن آنتن دهی وای فای خود را بالا ببریم. در ادامه در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی در ایران با راه‌هایی که باعث افزایش سرعت وای فای می‌شود آشنا می‌شویم.

تقویت کننده وای فای چگونه کار می‌کند؟

تقویت کننده وای فای وسیله ای است که سیگنال های Wi-Fi شما را مانند یک بریج تکرار می‌کند تا تمام قسمت های خانه شما دارای پوشش Wi-Fi باشند. تصور کنید در یک بازی فوتبال شرکت کردید، در این زمان دوستان هم گروهی شما تا جایی که تیم حریف اجازه دهد سعی می‌کند توپ را به شما برساند. تقویت کننده wifi repeter هم به عنوان یک توپ انداز عمل می‌کند که پس از دریافت توپ یا همان سیگنال در صدد پرتاب آن به نقطه هدف و دریافت امتیاز است.
پیشرفت هایی مانند مدل Lynx RE7000 که در اواخر بهار 2016 وارد بازار شد برای خودکار کردن این فرآیند و گسترش دامنه Wi-Fi برای تشخیص زمانی که دستگاه به یک ریج در پشت صحنه متصل است صورت گرفت.
هنگام استفاده از افزایش دهنده برد، مراقب تنظیمات گیرنده خود باشید. ممکن است انتظار نداشته باشید که دستگاه شما به روتر متصل شود؛ زیرا توسعه دهنده در نزدیکی شما قرار دارد، اما تا زمانی که به اکستندر متصل نشوید همچنان در اتصال با روتر هستید.

تقویت آنتن wifi

نصب افزایش دهندهٔ برد

به سادگی دکمه WPS را در هر دو دستگاه فشار دهید تا توسعه دهنده برد Wi-Fi به روتر متصل شود. اکنون می‌توانید دستگاه خود را در هر جایی که سیگنال Wi-Fi نسبتاً قوی است قرار دهید. مراقب باشید که اکستندر را خیلی نزدیک به روتر قرار ندهید، زیرا در این صورت هیچ مزیتی در تحویل آنتن نخواهید داشت.
به طور کلی، بهترین مکان برای قراردادن تقویت کننده وای فای (wifi repeater)، وسط گیرنده و روتر است. اگرچه ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه به جابه‌جایی کمی نیاز پیدا کنید. عواملی مانند دیوارهای بتنی، اجسام فلزی و اجاق‌های مایکروویو می‌توانند در دامنه سیگنال اختلال ایجاد کنند.
در واقع، بسیاری از افزایش دهنده های برد دارای نرم‌افزاری هستند که بهترین مکان را برای دستگاه شما پیدا می‌کنند. برخی از این نرم افزارها، مانند فناوری Linksys Spot Finder، دارای سه مرحله بسیار ساده برای یافتن بهترین مکان برای افزایش سرعت وای فای هستند.

بیشتر بخوانید :  کاربرد های هوش مصنوعی چیست ؟ معرفی نمونه کاربردهای مختلف هوش مصنوعی

تقویت سیگنال ها و آنتن دهی بهتر وای فای

علاوه بر نقاط کور در خانه و محل کار شما، تقویت کننده وای فای (wifi repeter) می‌تواند شما را در مکان هایی که انتظار آنتن وای فای را ندارید، از حیاط خلوت گرفته تا گاراژ و زیرزمین، به اینترنت متصل کنند. برای مثال می‌توانید با دیدن فیلم تعویض کف‌پوش پارکینگ از اینترنت هم زمان آن را انجام دهید.
حتی با این آنتن دهی شما قادرید با کمک گوشی خود درهای گاراژ را باز و بسته کنید. فقط کافی است این دستگاه را در مرکز روتر و در ناحیه ای که می‌خواهید برای پوشش Wi-Fi قرار دهید. برای قوی‌ترشدن سیگنال، می‌توانید دو دستگاه را در دو طرف روتر خود قرار دهید و پوشش را سه برابر کنید.

چگونه افزایش دهنده‌ی برد Wi-Fi مناسب را انتخاب کنیم؟

تقویت کننده های وای فای معمولاً بهترین راه‌حل برای سیگنال ضعیف Wi-Fi با هماهنگی با قابلیت‌های روتر شما هستند. البته، هر تقویت کننده wifi repeter با هر روتری کار می‌کند، اما خرید نمونه ای که ویژگی های بیشتر، روتر شما را بهبود نمی‌بخشد، بنابراین بهتر است اکستندر گران قیمت برای وایفای خود خریداری نکنید.
در عین حال، اگر یک روتر مدرن و پیشرفته دارید که قادر به پردازش فرکانس‌های بالا است، در صورت خرید یک تقویت کننده معمولی بخرید، قابلیت‌های Wi-Fi خود را محدود خواهید کرد. البته، شما می‌توانید آینده نگری داشته باشید که یک افزایش دهنده سرعت وای فای مانند wireless-AC بخرید و بعداً روتر خود را ارتقا دهید.

تقویت وایفای

راه‌های افزایش برد وای فای (تقویت سیگنال وای فای)

اگر فکر می‌کنید سرعت اینترنت شما کند است، ابزارهایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تست سرعت اینترنت خود استفاده کنید. با این حال، اگر فکر می‌کنید که تنها راه رسیدن افزایش سرعت وای فای، نشستن در کنار مودم یا روتر است باید به شما بگوییم که این طور نیست. شما با کمک این روش‌ها می‌توانید کیفیت اینترنت خود را بالا ببرید. در ادامه با ما همراه باشید:

  1. افزایش قدرت اتصال Wifi با جابه‌جایی مودم و روتر

معمولاً یک شبکه وای فای معمولی تنها در محدوده کل خانه هم پوشش خوبی نمی‌دهد. فاصله از روتر، موانع فیزیکی و تداخل لوازم خانگی بر قدرت سیگنال تأثیر می‌گذارد. جابه‌جایی مودم به طور مستقیم می‌تواند سیگنال بی سیم شما را تقویت کرده و برد وایفا را افزایش دهد.

  1. پیدا کردن کانال رادیویی مناسب

مشکلات زمانی به وجود می‌آیند که چندین شبکه بی سیم برای استفاده از یک کانال با هم رقابت می‌کنند. سیگنال های سایر شبکه های بی سیم می‌توانند بر سرعت Wi-Fi تأثیر منفی بگذارند. این بدان معنی است که همسایگانی که از یک کانال رادیویی Wi-Fi استفاده می‌کنند ممکن است تداخل فرکانسی را تجربه کنند. در این حالت می‌توانید کانال را در تنظیمات روتر بی سیم تغییر دهید. تغییر کانال Wi-Fi در دستگاه شما این تداخل را از بین می‌برد و قدرت کلی سیگنال را بهبود می‌بخشد.

  1. تقویت مودم با تغییر باند فرکانس وای فای
بیشتر بخوانید :  آموزش کپی کردن آیدی اکانت پابجی موبایل + ویدیو

اکثر روترها دارای باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز هستند، اما اگر یک مودم دو باند دارید که از هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند، ممکن است تداخل کمتری در باند 5 گیگاهرتز داشته باشید؛ زیرا تعداد کمی از افراد مدل های دو باند دارند و ما نمی‌توانیم آن را دریافت کنیم؛ بنابراین برای افزایش برد وای فای فرکانس را از 2.4 گیگاهرتز به 5 گیگاهرتز تغییر دهید.

تقویت wifi

  1. افزایش برد وایفا با استفاده از ورق آلومینیومی

برای افزایش سرعت وای فای، روش دستی استفاده از فویل آلومینیومی می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، زمانی که مودم به دیوار است و نمی‌خواهید سیگنال‌ها به سمت دیوار هدایت شوند، فویل آلومینیومی را بین دیوار و مودم قرار دهید.

  1. بهبود Wi-Fi با افزایش امنیت Wi-Fi

شما می‌توانید با یادگیری نحوه محافظت از شبکه های بی سیم در برابر هک شدن و حفظ امنیت شبکه‌های بی سیم، مانند مخفی کردن شبکه های بی سیم با تغییر نام SSID و فیلترهای آدرس MAC، از وایفای خود در برابر هک شدن محافظت کنید.

  1. کنار گذاشتن مودم کهنه

مانند هر فناوری دیگری سازندگان تجهیزات، محصولات خود را بهبود می‌بخشند. اگر سال‌ها از یک دستگاه استفاده می‌کنید، تنها با تهیه یک روتر نسل جدید، پیشرفت‌های قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد. اگر روتر 802.11g یا 802.11b دارید، نباید انتظار زیادی داشته باشید. حتی سریع ترین روترهای 802.11n نمی‌توانند با AC جدید رقابت کنند.

  1. ارتقا دادن وای فای به یک سیستم یکپارچه

رنج اکستندرها به رساندن سیگنال Wi-Fi به نقاط کور کمک می‌کنند. اما معمولاً نیمی از پهنای باند اصلی را که از روتر می‌گیرند به شما می‌دهند. علاوه بر این، آنها اغلب به تنظیمات جداگانه نیاز دارند و ممکن است شما را مجبور کنند که نام Wi-Fi دیگری را به آنها اختصاص دهید که یک مشکل بزرگ است.
اگر می‌خواهید در همه جای خانه شبکه وای فای با کیفیت یکسانی داشته باشید و آن را با یک اپلیکیشن ساده گوشی هوشمند کنترل کنید، شبکه بی سیم خود را به سیستم وای فای یکپارچه ارتقا دهید.

سیگنال ضعیف وای فای می‌تواند سبک زندگی آنلاین شما را دشوار کند، اما راه های زیادی برای تقویت سیگنال و افزایش سرعت وای فای وجود دارد.
بسیاری از فناوری های پیشرفته، وای فای به نظر جادویی هستند. اما وای فای جادو نیست، بلکه امواج رادیویی است. بسیاری از چیزها می‌توانند با این امواج رادیویی تداخل داشته باشند و اتصال بی سیم را ضعیف و ناپایدار کنند. به عنوان مثال، بسیاری از مردم دوست دارند محدوده وای فای خود را در ماه های گرم در فضای باز گسترش دهند تا از آن در فضای باز لذت ببرند. برای افراد دیگر، سرعت اینترنت در خانه ممکن است دردناک باشد، یا ممکن است یک اتاق در نقطه کور وایفای خود را قرار دهند که باعث ضعیف شدن آن می‌شود.

بیشتر بخوانید :  استریم در یوتیوب رو شروع کن ! آموزش راه اندازی لایو استریم در یوتیوب !

امیدواریم این مطلب کاربردی واقع شده باشد و قدمی در راستای پیشرفت اطلاعات عمومی شما در راستای تکنولوژی و سخت افزار برداشته باشیم …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید سی پی در ایرانه …
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس