قبل از خرید هر گوشی دست دوم باید مطمئن شوید که باتری و بدنه سالم است. در زمان خرید آیفون دست دوم در هر مدل نکات مختلفی وجود دارد که باید رعایت کنید. شما می توانید انواع گوشی های آیفون ۸، آیفون ۱۱ پرو، آیفون x و آیفون ۱۳ را در بازار به صورت استفاده شده برای خرید پیدا کنید؛ اما بهتر است قبل از این که پولی پرداخت کنید کمی اطلاعات خود را در این مورد بالا ببرید تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوید. بدون شک قیمت آیفون ۱۱ دست دوم نسبت به مدل صفر ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. به خصوص افرادی که علاقه مند به خرید این مدل گوشی دارند و اما نمی توانند پول اضافی برای مدل گران قیمت و جدید آن پرداخت کنند. در ادامه این مطلب در نوکس پلاس ، مرجع خرید یوسی پابجی موبایل ، با ما همراه باشید …

نکات مهم در خرید آیفون دست دوم

بسیاری از نکات زیر برای خریدارانی است که می‌توانند خودشان آیفون را تایید و بررسی کنند؛ مانند زمانی که مستقیماً از شخصی خرید می ‌کنید. اما توصیه می ‌شود همین گوشی دست دوم را هم از فروشگاه معتبر تهیه کنید؛ زیرا قیمت نسبتاً بالایی را به جای آن باید بپردازید. فروشگاه های اینترنتی معتبر جزئیات مربوط به خط و خش و سایر آسیب ها را به همراه توضیحات دقیق در مورد کالایی که می فروشند ارائه می دهند.

شیوه خرید آیفون دست دوم - نوکس پلاس

نظرات فروشنده شاخص خوبی برای کیفیت یک کالا هستند. خرید آیفون کارکرده با گارانتی با توجه به کیفیت بالای این گوشی ها از تقاضای بالایی برخوردار است. اگر می خواهید در خرید یک گوشی هوشمند اپل صرفه جویی کنید، خرید یک آیفون کارکرده گزینه خوبی است. اما قبل از خرید باید چند نکته را در نظر گرفت:

۱- بررسی باتری گوشی

هنگام خرید آیفون دست دوم، سلامت باتری را بررسی کنید. باتری‌های لیتیوم یونی به مرور زمان تحلیل می ‌روند و هر آیفون باید باتری داشته باشد که ۱۰۰ درصد ظرفیت اولیه خود را نگه دارد. از آنجایی که تعویض باتری آیفون کار بزرگی است، بهتر است از طریق تنظیمات اضافه شده از iOS 12 به بعد، عمر باتری گوشی خود را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. برای این کار مراحل زیر را روی گوشی اجرا کنید تا به سالم بودن باتری پی ببرید: به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید. روی دکمه Battery کلیک و گزینه Battery Health را انتخاب نمایید. به درصد سلامت باتری توجه کنید. در صورت شارژ کامل باتری، عدد ۱۰۰ در این صفحه نمایش داده می شود. البته هر چه باتری شما ضعیف تر باشد، عدد کمتری را مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید :  استریم در یوتیوب رو شروع کن ! آموزش راه اندازی لایو استریم در یوتیوب !

۲- صفحه نمایش آیفون

هنگام خرید گوشی کارکرده اگر صفحه نمایش LCD معمولی با نورهای جانبی مانند iPhone XR، SE، ۱۱ است، بررسی کنید که آیا همه چراغ ها کار می کنند یا خیر. اگر آیفون دارای صفحه نمایش OLED به نام Super Retina XDR است، مانند آیفون X، ۱۲ و ۱۳، باید حفظ تصویر ثابت را نیز بررسی کنید. البته هیچ یک از این موارد نمی تواند بر عملکرد دستگاه تأثیر منفی بگذارد و در زمان استفاده معمولی زیاد قابل توجه نیست. شما می توانید هر دوی این مشکلات را روی یک پس زمینه جامد با رنگ های مختلف تست کنید. یک ویدیوی یوتیوب را روی گوشی به حالت تمام صفحه باز کنید و بر روی تفاوت های ظریف مختلف بزرگنمایی آن دقت کنید تا بررسی برایتان آسان تر باشد. مشکلات نور پس زمینه LCD در یک اسلاید سفید جامد راحت تر دیده می شود. گاهی اوقات تنها برخی از رنگ ها می سوزند که زیاد به چشم نمی خورد.

۳- مشخصات ظاهری آیفون دسته دوم

اگرچه اکثر گوشی های استفاده شده در شرایط یکسانی و داخل قاب گوشی نگهداری می شوند، اما در بیشتر مواقع خراش های هر چند ریزی در آن ها دیده می شود. اگر یک آیفون دست دوم را داخل قاب یا محافظ صفحه نمایش به شما دادند حتما گوشی را از جلد خودش بیرون آورده یا صفحه را جدا کنید و به دقت دستگاه را برای علائم آسیب، از جمله خطوط و ترک‌های کوچک در اطراف لبه صفحه بررسی کنید. در همین حال، برآمدگی های شاسی می تواند کمی نگران‌کننده باشد، زیرا نشان دهنده آسیب به اجزای داخلی مانند باتری است. مطمئن شوید که آیفون دارای سطح رو به پایینی است؛ زیرا نشان می دهد که آیا نیرو و ضربه باعث خم شدن شاسی شده یا نه؟ تمام دوربین ها را از نظر آسیب یا خط و خش بررسی کنید.

نکات خرید آیفون دست دوم - نوکس پلاس

البته نباید زیاد نگران ظاهر گوشی های دست دوم بود؛ زیرا تاثیری در کارکرد آن ها ندارد. به طور مثال خیلی از گوشی های دست دوم هستند که با وجود ظاهری نو و سالم عملکرد ناقصی از خود نشان داده اند. اما این موضوع را در مورد قیمت آیفون دوم بیشتر در نظر می گیرند. یک آیفون دست نخورده با محافظ صفحه و یک قاب محکم از روز اول ارزش بیشتری نسبت به آیفون دست دومی دارد که به درستی محافظت نشده است. اکیدا توصیه می کنیم سعی کنید به سراغ یک آیفون ارزان قیمت با بدنه شکسته و پر از خط و خش نروید. مطمئن شوید که ظاهر فیزیکی آیفون سالم و بدون آسیب است. توجه داشته باشید که گوشی دارای جعبه است و از خرید گوشی بدون جعبه خودداری کنید.

بیشتر بخوانید :  آموزش کپی ایمیل و رمز اکانت کالاف دیوتی موبایل + ویدیو

۴- چک کردن دکمه های تنظیم صدا آیفون دسته دوم

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در هنگام خرید آیفون دست دوم این است که باید بررسی کنید که آیا سوئیچ خاموش در سمت چپ آیفون به درستی کار می کند یا خیر. این دکمه برای افزایش حجم تماس و گرفتن عکس مفید است. علاوه بر این، اگر می خواهید آیفون خود را به اجبار ری استارت کنید، باید از آن استفاده کنید. برای بررسی این موضوع، باید با دکمه هایی مانند Home، Power، Volume و غیره کار کنید. مطمئن شوید که دکمه ها به درستی و بدون ضربه کار می کنند. دکمه کناری در سمت راست آیفون برای برقراری تماس، روشن و خاموش کردن آیفون، دسترسی به Apple Pay، راه اندازی مجدد اجباری دستگاه و سایر ویژگی ها در آیفون استفاده می شود.

راهنمای خرید آیفون دست دوم - نوکس پلاس

۵- بررسی لنزها و دوربین های گوشی آیفون دست دوم:

بهتر است در آخر کار دوربین و لنزها دستگاهی که قصد خرید دارید به طور کامل بررسی کنید. برنامه دوربین را اجرا و با آن کمی فیلم بگیرید. بهتر است از تمام دوربین های دستگاه که به صورت فوق عریض و تله فوتو هستند در زمان خرید استفاده کنید. در نور مناسب، تصویر باید بسیار واضح باشد و دانه دانه نباشد. تصویر باید به آرامی به روز شود (نه مانند یک تصویر ایستا) و تماس چشمی باید روی ناحیه خاص متمرکز شود. فراموش نکنید که هنگام تست و استفاده از دوربین آیفون دقت کنید تا صدای فیلم ها به درستی ضبط شود. چالش خرید آیفون دست دوم و کارکرده همیشه مهم ترین نکته برای خریداران بوده و خواهد بود. عدم وجود نمایندگی های مطمئن برای محصولات اپل در ایران مشکلات زیادی را برای همه ایجاد می کند. داستان های زیادی از بازار تلفن همراه وجود دارد که باعث ایجاد شک و تردید در بین خریداران می شود. در واقع، اکثر آنها هیچ تضمینی ندارند و فقط یک ترفند بازاریابی برای فروش محصولات با قیمت بالاتر هستند. بهترین راه برای جلوگیری از این دام ها و سردرگمی ها این است که به دقت در مورد آنها تحقیق کنید و اطلاعات بیشتری در مورد محصولات مورد نیاز خود به دست آورده سپس اقدام به خرید کنید.

از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید از شما قدردانیم و امیدواریم قدمی در راستای افزایش دانش شما در حوزه خرید محصولات تکنولوژی برداشته باشیم . خوشحال میشویم دیدگاه ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نوکس پلاس | noxplus.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *