نوکس پلاس
گلکسی M54 رونمایی شد !  فرقش با A54 چیه ؟ مقایسه عملکرد

گلکسی M54 رونمایی شد ! فرقش با A54 چیه ؟ مقایسه عملکرد

در هفته گذشته کمپانی سامسونگ گوشی جدید و خفن گلکسی M54  را به‌طور رسمی معرفی کرد. این گوشی فوق‌العاده که احتمالا به‌عنوان بهترین میانرده سال ۲۰۲۳ شناخته خواهد شد و طرفداران بسیاری پیدا خواهد کرد ، می‌تواند به جایگزینی ایده‌آل برای افرادی که به دنبال خرید یک گوشی باکیفیت ، با قیمت مناسب و مشابه گوشی های پرچم دار هستند ، تبدیل شود. در یک نگاه ساده به نظر می‌رسد گلکسی M54 در مقایسه با A54 گوشی پرامکانات‌تری است و قابلیت‌های بیشتری دارد اما آیا واقعا این چنین است؟ کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد ؟؟ امروز در نوکس پلاس قصد داریم به معرفی مختصر قابلیت های هر دو گوشی  M54 و A54 سامسونگ پرداخته و مقایسه ای از هر دوی آن ها داشته باشیم  ، اگر شما نیز از علاقه مندان جهان گوشی های هوشمند هستید و   مشتاقید که این دو گوشی جذاب را بهتر بشناسید خواندن این مطلب را در نوکس پلاس ، مرجع خرید یوسی در ایران ، را از دست ندهید .

بررسی تفاوت ها و شباهت های گوشی M54 با گوشی A54

نمایشگر :
از جمله مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی بایکدیگر صفحه نمایش آن‌ها است؛ گوشی  A54 از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع Super AMOLED  معمولی بهره می‌برد و M54 صفحه نمایشی 6.7 اینچی از نوع AMOLED Plus دارد.‌ گوشی M54 ، با وضوح 1080×2400 و نرخ نوسازی 120 هرتز و برخورداری از صفحه نمایش بزرگتر ؛  طبیعتا گزینه بهتری برای علاقمندان به تماشای محتوای چند رسانه‌ای و گیمرهای حرفه ای است.

طراحی m54 - نوکس پلاس

بدنه گوشی :
سامسونگ همچنین برای محافظت از صفحه نمایش  گوشیM54  از لایه محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است اگرچه بدنه و قاب این گوشی از پلاستیک ساخته شده است.  گوشی M54 در ابعاد و وزن، دقیقاً مشابه گلکسی A54 سامسونگ است. ۲۰۲ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۵۸٫۲ در ۷۶٫۷ در ۸٫۲ میلی‌متر است. همچنین همانطور که گفته شد فریم و پنل پشتی هر دو گوشی از جنس پلاستیک است.

دوربین :
گوشی M54 سامسونگ در بخش دوربین نسبت به گوشی A54 برتری ویژه‌ای دارد. این گوشی از سه لنز، در دوربین اصلی لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض، در دوربین اولترا واید لنز ۸  مگاپیکسلی فوق‌عریض و لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو استفاده می‌کند دوربین سلفی این دستگاه نیز 13 مگاپیکسلی است ؛ در حالی که A54 از دوربین‌های ۵۰، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این گوشی‌ها توانایی فیلم‌برداری 720p تا ۴۸۰ فریم، 1080p تا ۶۰ فریم و 4K تا ۳۰ فریم بر ثانیه را دارند. سامسونگ از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی یکسان برای هر دو گوشی استفاده کرده است که توانایی فیلم‌برداری 1080p تا ۳۰ فریم و 4K تا ۳۰ فریم را دارا هستند. البته نباید فراموش کرد که گوشی A54 از یک حسگر 50 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری بهره می‌برد؛که به شما این امکان را می دهد عکس های فوق العاده با کیفیت و جذابی را ثبت کنید .

بیشتر بخوانید :  اپل واچ بخریم یا نخریم؟ بررسی ارزش خرید و مقایسه با رقبا!

دوربین ام ۵۴ - نوکس پلاس

باتری :
گوشی M54  سامسونگ از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است  درصورتی‌که A54 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. باتری های هر دو گوشی از نوع لیتیوم پلیمری هستند و از شارژر ۲۵ واتی استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که این دو گوشی از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی نمی‌کنند و باتری آن ها توسط کاربر غیر قابل تعویض می باشد.

تراشه  :
هر دو گوشی M54 و A54 از تراشه  سامسونگ اگزینوس ۱۳۸۰ بهره می‌برند که ۸ هسته‌ای بوده و با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است. این پردازنده از چهار هسته ۲٫۴ گیگاهرتزی و چهار هسته ۲٫۰ گیگاهرتزی بهره می‌برد و قدرت بالایی دارد  که عملکرد هر دو گوشی را بهبود می بخشد .

سیستم عامل :
هر دو گوشی M54 و A54 به‌طور پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید ۱۳  مجهز بوده و از رابط کاربری One UI 5.1  نیز استفاده می کنند.

رنگبندی :

  • گوشی A54 : گوشی A54 را در رنگ های سفید ، بنفش ، لیمویی و خاکستری می توان تهیه کرد .
  • گوشی M54 : این گوشی جذاب را می توانید در رنگ های آبی تیره و نقره ای با توجه به سلیقه ای که دارید خریداری کنید .

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی m54 - نوکس پلاس

حافظه ذخیره سازی :

  • گوشی A54 :

رم : ۶ گیگابایت رم / ۸ گیگابایت رم
حافظه داخلی : ۱۲۸ گیگابایت / ۲۵۶ گیگابایت (درگاه کارت حافظه نیز دارد.)
نوع درگاه حافظه A54 :microSDXC (جایگاه مشترک با سیم کارت دوم )

  • گوشی M54 : گوشی Galaxy M54 همچنین با ۸ گیگابایت رم و در دو ظرفیت حافظه ۱۲۸گیگابایت و 256 گیگابایت روانه بازار شده و حافظه داخلی آن از طریق درگاه کارت حافظه قابل ارتقاست.

حسگر اثر انگشت و امنیت گوشی :
در حالی که حسگر اثر انگشت A54 از نوع اپتیکال و زیر نمایشگر گوشی قرار گرفته است، حسگر اثر انگشت M54 کنار گوشی و روی فریم قرار دارد. انتظار می رود هر دو حسگر از عملکرد و سرعت بالایی برخوردار باشند .

کیفیت صدا و بلندگو :
بلندگوی هر دو گوشی  دوگانه و استریو است و هر دو فاقد جک ۳٫۵ میلی‌متری هندزفری هستند.

شبکه و اتصال :
هر دو گوشی M54 و A54 قابلیت پشتیبانی دو سیم کارت را داشته و از نسل جدید 5G نیز پشتیبانی می کنند .

قیمت خرید :
این دو گوشی در حال حاضر هنوز وارد بازار ایران نشده اند اما از آنجایی که با گوشی میان‌رده سروکار داریم، نباید انتظار قیمتی بالا داشته باشیم؛ ولی می‌توانیم بگوییم با توجه به تراشه استفاده در گوشی گلکسی M54 و A54 میان‌رده سامسونگ کمی بالاتر برای کاربران تمام خواهد شد. بر اساس اخبار منتشر شده M54 قیمت احتمالی این گوشی برابر با 349 دلار است. قیمت گوشی A54 حدود ۴۹۰ یورو می باشد .

بیشتر بخوانید :  معرفی بهترین مدل های هدفون گیمینگ در سال 2022 ! بررسی ویژگی ها و ...

ویژگی های دیگر گلکسی M54

نمایشگر m54 - نوکس پلاس

پردازنده گرافیکی :
Mali-G68 MP5

قابلیت های دوربین :
HDRپانوراما  ، LED فلاش

فیلم برداری دوربین سلفی :
30fps 4k@30fps , 1080p@

حسگرها :

  • حسگر اثر انگشت
  • قطب نما
  • شتاب سنج
  • ژیروسکوپ
  • سنسور مجاورت

USB :
پشتیبانی از USB Type-C 2.0   OTG

بلوتوث :

5.3 , A2DP , LE
در آخر باید گفت اینکه کدام یک از این دو گوشی میان رده سامسونگ بهتر بوده و ارزش خرید بالاتری دارد ، بستگی به ملاک و علاقه  شخصی شما عزیزان دارد چرا که این ملاک ها و اولویت بندی قابلیت ها در هر فرد به گونه ی متفاوت است . ملاک شما برای  انتخاب  و خرید یک گوشی خوب چیست ؟ با توجه به قابلیت ها و بررسی های انجام شده  کدام یک را برای خرید انتخاب می کنید ؟ M54 یا A54 سامسونگ ؟

از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید از شما قدردانیم و امیدواریم قدمی در راستای افزایش دانش شما در حوزه خرید محصولات تکنولوژی برداشته باشیم و همچنین خوشحال میشویم دیدگاه ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نوکس پلاس | noxplus.ir

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس