نوکس پلاس
پوکو X5 پرو ! رقیب دندان شکن و خوش قیمت پرچمدارن ! مناسب بازی و فعالیت گیمینگ !

پوکو X5 پرو ! رقیب دندان شکن و خوش قیمت پرچمدارن ! مناسب بازی و فعالیت گیمینگ !

از زمانی که پوکو از شرکت مادر شیائومی جدا شده است و به عنوان یک برند اقتصادی جدید با هویتی کاملا مستقل فعالیت خود را ادامه داد، این شرکت به موفقیت‌های بسیار چشم گیری در بازار گوشی‌های هوشمند دست پیدا کرده است. این شرکت چینی حدود دو ماه پیش از گوشی هوشمند میان‌رده‌ی جدید خود با نام پوکو X5 پرو رونمایی کرد. گوشی poco X5 pro با وجود داشتن قیمت مناسب و اقتصادی، طراحی زیبای آن در مقایسه با سایر پرچم‌داران کمی جذاب‌تر شده است از این رو می توان این گوشی خفن را جایگزین بسیاری از پرچمداران کرد . آیا با قابلیت های کامل این گوشی آشنایی دارید ؟؟ برای شناخت بهر قابلیت ها و بررسی تمامی آن ها تا انتهای این مقاله با نوکس پلاس ، مرجع ارائه خدمات خرید یوسی پابجی موبایل همراه باشید .

طراحی پوکو X5 پرو

پوکو در گوشی X5 پرو نسبت به گوشی نسل قبلی خود یعنی پوکو X4 پرو از لحاظ طراحی تغییرات بسیار ظریفی را اعمال کرده است. از جمله اصلی‌ترین وجه شباهت آن ها بایکدیگر ، محیط اطراف دوربین است که هنوز هم در گوشی‌های این برند چینی بخش بزرگی از پنل پشتی را اشغال می‌کند. به طوری که در پوکوX5 پرو، ماژول دوربین به یک سمت کشیده شده و لوگوی بزرگ POCO نیز در سمت مقابل آن به چشم می‌خورد.اگر به سیستم دوربین این گوشی هوشمند میان‌رده و جدید پوکو دقت کنیم، برآمدگی نسبتاً زیادی را خواهیم دید که این برآمدگی در هنگام قرار گرفتن در یک سطح صاف خود را بیشتر نشان می‌دهد و باعث لق زدن گوشی می‌شود که برای بسیاری از افراد خوشایند نخواهد بود. البته این مشکل را می‌توان با استفاده از قاب‌های محافظ که یکدست هستند رفع کرد. همچنین در poco X5 pro با یک گوشی باریک‌تر و سبک‌تری از پوکو مواجه هستیم که ۷.۹ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن نیز به ۱۸۱ گرم می‌رسد. پوکو برای پنل پشتی این گوشی از متریال متفاوتی استفاده کرده که چندان خوشایند کاربران این گوشی هوشمند نیست. گوشی  پوکو X5 پرو به جای یک پنل صاف، از یک پنل پلاستیکی بافت‌دار بهره می‌برد.

طراحی پوکو x5 پرو

به نظر می‌رسد که این برند سعی کرده گوشی هوشمند جدیدش طراحی پریمیوم‌ تری داشته باشد، اما در نهایت خلاف این موضوع رخ داده است.البته این پنل بافت‌دار پلاستیکی ، مزایایی نیز دارد .یکی از مزایای آن این است که اثرانگشت و ذرات چربی را به خود جذب نمی‌کند. در فریم سمت راستی این گوشی هوشمند هیچ دکمه‌ای تعبیه نشده، اما در فریم پایینی آن یک میکروفون، پورت شارژ USB-C، بلندگو و درگاه سیم کارت قرار دارد. در فریم سمت چپ نیز شاهد قرارگیری دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی کم و زیاد کردن صدا هستیم. دکمه‌ی پاور این گوشی همانند گوگل پیکسل‌های قدیمی رنگی مطابق با بدنه ‌ی گوشی دارد.

بیشتر بخوانید :  معرفی گوشی ناتینگ فون۱ ! جذاب چشمک زن با کیفیت ساخت و ظاهر متفاوت ! تصاویر و مشخصات

نمایشگر پوکو X5 پرو

صفحه نمایش  پوکو X5 پرو ، بزرگ و شیک است و تکنولوژی طراحی پنل آن در کنار قابلیت پشتیبانی از رنگ‌های 10 بیتی و DCI-P3، تجربه فوق العاده‌ای از کار با این گوشی خفن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین کنتراست تصویر بسیار عالی است و با نمایشگر این گوشی انجام کارهای روزمره از جمله وب گردی و اجرای بازی های موردعلاقه بسیار لذت بخش خواهد بود .  در نمایشگر پوکو X5پرو حداکثر روشنایی تصویر از 1200 به 900 نیت کاهش یافته اما معمولاً برای اکثر شرایط، روشنایی 500 کفایت می‌کند. نرخ حساسیت لمسی هم از 360 به 240 هرتز کاهش یافته اما بعید است که تغییر چشمگیری را حس کنید. واقعیت این است که چنین نمایشگری برای یک گوشی تقریباً اقتصادی، جزء بهترین نمایشگرها محسوب می‌شود و از بسیاری از گوشی‌هایی که با قیمتی شبیه به قیمت پوکو X5پرو عرضه می‌شوند،‌ بهتر است.

نمایشگر پوکو X5 پرو

دوربین پوکو X5 پرو

  • دوربین اصلی : ۱۰۸ مگاپیکسلی (تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی، کیفیت بسیار خوبی دارند و رنگ‌ها به طبیعی‌ترین حالت ممکن به چشم می‌خورند. به لطف سنسور بزرگ‌تر ۱/۱.۵۲ اینچی و دیافراگم f/1.9، تصاویر از روشنایی خوبی نیز برخوردار هستند. دوربین اصلی نور زیادی را به داخل سنسور هدایت می‌کند و کیفیت تصاویر آن در حد کیفیت تصاویر ثبت شده‌ی گوشی‌های پرچم‌دار است.)
  • دوربین اولترا واید: ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین ماکرو : ۲ مگاپیکسلی

دوربین پوکو X5 پرو

سیستم دوربین این گوشی از حالت شب نیز پشتیبانی می‌کند، اما به دلیل سنسورهایی که پوکو در این گوشی استفاده کرده، جزئیات تصاویر گرفته شده با حالت شب خیلی واضح نیستند. طیف گسترده‌ای از حالت‌های عکاسی و فیلم‌برداری در این گوشی هوشمند در دسترس کاربران قرار دارد. پوکو X5 پرو فاقد لرزشگیر اپتیکال است و قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را نیز به کاربرانش ارائه می‌دهد.

  • دوربین سلفی : در نهایت باید به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی هوشمند میان‌رده اشاره کنیم که با استفاده از آن قادر خواهید بود تصاویر با کیفیت بالایی ثبت کنید ، از حالت پرتره هم برخوردار است .

حافظه پوکو X5 پرو

  • رم : ۶ گیگابایتی یا ۸ گیگابایتی
  • حافظه ذخیره سازی داخلی : ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت

پشتیبانی از درگاه حافظه ندارد .

باتری پوکو X5 پرو

ظرفیت باتری پوکو X5پرو ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی از نوع غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری است ؛ که شارژدهی بسیار خوبی دارد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که تماشای محتواهای ویدیویی در یوتیوب به مدت یک ساعت حدود ۷ درصد، نیم ساعت انجام بازی سبک حدود ۳ درصد و نیم ساعت انجام بازی سنگین حدود ۷ درصد از شارژ این گوشی هوشمند را مصرف می‌کند. به این معنا که باتری موجود در این گوشی در استفاده‌های روزمره حداقل یک روز کامل را دوام خواهد آورد.همچنین سرعت شارژ ۶۷ وات را به کاربران ارائه می‌دهد که در نوع خود یکی از بهترین‌ها به شمار می رود . این شارژر در طول ۲۴ دقیقه می‌تواند، پوکو X5 پرو شما را ۵۰ درصد شارژ کند . لازم به ذکر است که این گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید :  تبلت s8 اولترا ؛ رقیب جدی آیپد خواهد بود !

تراشه پوکو X5 پرو

پردازنده پوکو X5 پرو

اسنپدراگون G778
این گوشی هوشمند پوکو به تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون G778  مجهز شده است . تراشه اسنپدراگون 778G مورد استفاده در این دستگاه با لیتوگرافی 6 نانومتری توسعه پیدا کرده است و از 8 هسته، شامل هسته‌های Cortex-A78 و Cortex-A55 بهره می‌برد.

رنگبندی پوکو X5 پرو

مشکی ، زرد ، آبی

پشتیبانی از گواهی IP53

مقاوم در برایر پاشش قطرات آب و گرد و غبار

اسپیکر

پوکو X5 پرو به اسپیکر استریو مجهز شده است و همچنین دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. این گوشی هوشمند که از وای‌فای 6 و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند.

رابط کاربری

پوکو برای این گوشی هوشمندش از رابط کاربری MIUI 14 برای پوکو استفاده کرده است، بااین‌حال متأسفانه خبری از اندروید 13 در پوکو X5پرو نیست و با اندروید 12 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. کدام قابلیت پوکو X5پرو را بیشتر دوست دارید ؟ بنظر شما با تفاسیر ذکر شده در لیست بالا ، آیا این گوشی قابل جایگزین شدن به جای یک گوشی پرچم دار هست ؟؟ نظرات ارزشمند خود را در این باره ، با ما و سایر کاربران نوکس پلاس به اشتراک بگذارید . از همراهی پرمهر شما متشکریم . نوکس پلاس .

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس