نوکس پلاس
پوکو F5 ! گیمینگ زیبا … بررسی مشخصات و قابلیت ها

پوکو F5 ! گیمینگ زیبا بررسی مشخصات و قابلیت ها

پوکو این بار با محصول بی نظیر خود توانست توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند! در سال‌های اخیر، برند پوکو گوشی‌های هوشمند با کارایی بالا تولید کرده است که اغلب با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسند. داستان گوشی های پوکو با گوشی F1 شروع می شود و اکنون که در سال 2023 هستیم، پوکو F5 جدیدترین گوشی POCO است. از طرفی این گوشی با همان ویژگی های پوکو F4 قبلی با تغییرات جزئی وارد بازار شد و به همین دلیل دوستداران F به فکر ارتقاء به مدل بالاتر نبودند. در مارس 2023 (8 آوریل) در هند گوشی Poco F5 عرضه شد. امروزه این گوشی را می توان در بازارهای جهانی چین و هند به فراوانی پیدا کرد. قیمت تعیین شده برای گوشی Poco F5 حدود 400 یورو است. در ادامه معرفی این گوشی جذاب تازه وارد باما در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی در ایران همراه باشید …

معرفی و بررسی پوکو F5

محصول جدید شیائومی با نام Redmi K60 سرانجام در تاریخ 27 دسامبر 2022 یعنی 4 روز مانده به پایان سال معرفی شد. گفته می شود که شیائومی چیزی در مورد آن قبلاً اعلام نکرده بود به طوری که یک روز پس از عرضه این گوشی نویسنده ای به نام Kacper Skrzypek که خالق MIUI Polska است در توییت خود اعلام کرد که این گوشی با نام Poco F5 Pro در بازارهای بین المللی عرضه خواهد شد.

poco f5

مشخصات پوکو F5

جدیدترین گوشی پوکو با تغییرات قابل توجهی عرضه می شود. این گوشی با نام Redmi K60 برای اولین بار در بازار چین معرفی شد و پس از مدتی با نام Poco F5 در بازارهای جهانی شهرت یافت. بنابراین Poco F5 مانند پوکو F4، برای اولین بار با نام تجاری Redmi K40S در بازار چین عرضه شد و به فروش رسید. شیائومی گزارش می دهد که پوکو F5 یکی از قدرتمندترین اسنپدراگون های نسل دوم کوالکام است. این تراشه توانسته  F5 را به یک گوشی گیمینگ قدرتمند تبدیل کند. از طرفی به لطف انرژی برتر ارائه شده توسط تراشه ساخت TSMC، این گوشی هوشمند همه جانبه عملکرد قابل توجهی را نسبت به تراشه Snapdragon 870 گوشی Poco F4 ارائه می دهد. . این تراشه که بر اساس بهترین فناوری تولید TSMC ساخته شد، یک پردازنده هشت هسته ای دارد که می تواند تا 3.2 گیگاهرتز کار کند. همچنین دارای پردازنده گرافیکی Adreno 725 است.
اساساً مدل‌های پوکو برای ارائه عملکرد عالی طراحی شده‌اند و این موضوع در Poco F5 به خوبی قابل درک است. این گوشی هوشمند با عملکرد خوب و سخت افزار قدرتمند، هرگز گیمرها را ناامید نخواهد کرد. دستگاه قبلی سری F متاسفانه به دلیل به روز رسانی تدریجی بین نسل ها تا حدودی ضعیف بود و شاهد تغییرات عمده ای در آن نبودیم. حتی برخی از افراد به این نتیجه می رسند که این گوشی گزینه مناسبی برای بازی نیست.

بیشتر بخوانید :  بررسی گوشی گیمینگ بلک شارک ۵ پرو ، محصول جدید شیائومی ! بررسی قیمت و مشخصات

صفحه نمایش پوکو F5

طبق اخبار منتشر شده، پوکو F5 احتمالا دارای پنل OLED 1080×2400 خواهد بود. این پنل از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند و در این زمینه با گوشی های رده بالای سامسونگ رقابت دارد. همچنین این گوشی می تواند تا 1000 نیت روشنایی دهد. بنابراین به نظر می رسد پوکو در تلاش است تا بهترین تجربه بصری را در اختیار کاربران قرار دهد. در حالی که در دو گوشی قبلی F3 و F4 شاهد پنل های صفحه نمایش AMOLED بودیم، پوکو در جدیدترین گوشی خود با رزولوشن 1080×2400 پیشرفت زیادی کرده و این تغییر گام بزرگی برای کاهش قیمت گوشی های پوکو است.

نوع طراحی و کیفیت گوشی Poco F5

در جدیدترین طراحی گوشی شرکت پوکو از مواد مرغوب برای پنل های پشتی و کناری گوشی استفاده شده است. این شرکت همچنین از گوریلا گلس برای محافظت از پنل جلویی گوشی استفاده می کند. گوشی Poco F5 با لبه های تخت به همراه سه ماژول دوربین و درگاه فلش بدون استفاده از قاب ماژول دوربین برخلاف سری های قبلی در سه رنگ آبی، مشکی و سفید به بازار محصولات هوشمند عرضه می شود. به طور کلی می توان گفت که پوکو اف 5 نسبت به پوکو اف 4 از نظر طراحی و پنل پشتی تغییرات قابل توجهی دارد و با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید یکی از مدل های گوشی محبوب برند پوکو را خریداری کنید.

پوکو f5 در بازار ایران

سخت افزار و نرم افزار پوکو F5

گوشی هوشمند پوکو اف 5 با اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 عرضه شد. رابط کاربری MIUI 14 نسبت به سری های قبلی کمتر مستعد باگ و تاخیر است و باعث می شود Poco F5 بهتر و روان تر از قبل اجرا شود. در مورد آپدیت این گوشی باید به این نکته اشاره کرد که پوکو اف 5 تا 3 سال آپدیت نرم افزاری و 4 سال آپدیت امنیتی دریافت می کند. با امکان دسترسی به گوگل پلی در نرم افزار گوشی می توانید بازی ها و برنامه های مختلف را به صورت آسان و سریع دانلود کنید. گوشی Poco F5 5G مجهز به قدرتمندترین تراشه یعنی تراشه نسل دوم Qualcomm Snapdragon 7 با لیتوگرافی 4 نانومتری است. همچنین در واحد پردازش گرافیکی شاهد استفاده از Adreno 725 در گوشی Poco F5 هستیم. شما می توانید این گوشی را با دو ظرفیت 256، 512 گیگابایت و یک حافظه داخلی 1 ترابایت و رم 16 گیگابایت خریداری کنید.

دوربین گوشی هوشمند پوکو F5

در بخش دوربین، پوکو دارای سه ماژول است که شامل سنسور دوربین اصلی Omnivision OV64B با کیفیت تصویر 64 مگاپیکسلی و دیافراگم e/1.9، و همچنین ماکرو 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی است. Poco F5 با قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه کیفیت قابل قبولی را در زمینه دوربین گوشی ها ارائه می کند. از دیگر ویژگی های این گوشی خوش ساخت می توان به عکاسی HDR با فلاش LED و عکاسی پانوراما اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :  معرفی بهترین تبلت و آیپد های گیمینگ سال 2022 ! یک تبلت گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

مشخصات پوکو F5

باتری و شارژر گوشی Poco F5

تلفن هوشمند Poco F5 5G از یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند. باتری تلفن پوکو دارای فناوری شارژ توربو با ظرفیت شارژ سریع 67 وات است. همچنین نکته دیگری که در مورد پوکو اف 5 وجود دارد، عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم است که باید هنگام خرید گوشی از آن مطلع باشید.

قیمت گوشی پوکو F5

با توجه به نکات ذکر شده و اطلاعات سخت افزاری دریافتی، باید بدانید که قیمت پوکو اف 5 پرو 359 دلار است. همچنین پیش بینی می شود این محصول با اختلاف قیمتی در حدود 100 تا 150 دلار در بازارهای اروپایی به فروش برسد و در صورت وجود این موضوع برای خرید این گوشی خارج از بازار چین باید قیمتی در حدود 450 دلار بپردازید. در عین حال رنگ های مشکی، سفید، آبی و سبز برای ساخت این محصول در نظر گرفته شد.
در این مطلب به تمامی اطلاعات منتشر شده توسط نشریات مختلف پرداخته ایم. تاکنون می دانیم که پوکو در تلاش است تا بهترین گوشی سری F را ارائه دهد و باید منتظر گوشی هوشمندی با ویژگی ها و عملکرد قدرتمند باشیم. علاوه بر این، گوشی پوکو F5 اولین گوشی شیائومی است که از پنل با وضوح بالا پشتیبانی می کند.شیائومی پوکو F5 مانند مدل های قبلی خود یکی از با ارزش ترین گوشی های بازار خواهد بود. شاید به غیر از دوربین استاندارد، مشکلی در این گوشی وجود نداشته باشد. نمایشگر، شارژ طولانی و سرعت شارژ بالا و از همه مهمتر تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم، همگی از نقاط قوت اصلی این گوشی هستند که در تعداد کمی از گوشی های رقیب آن را خواهید یافت.

امیدواریم که این مطلب مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم قدمی در راستای افزایش اطلاعات شما درباره این پرسش متداول برداشته باشیم .
یادتون نره ! نوکس پلاس عرضه کننده برتر خدمات خرید سی پی در ایرانه …
نوکس پلاس | noxplus.ir

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس