نوکس پلاس
آیپد ایر 2022 ، انتخابی قدرتمند و اقتصادی ! مناسب گیمینگ و فعالیت روزمره

آیپد ایر 2022 ، انتخابی قدرتمند و اقتصادی ! مناسب گیمینگ و فعالیت روزمره

اپل این بار قدرتمندترین محصول را با چیپ فوق کارآمدی که برای رایانه های خانگی خود طراحی شده است، عرضه می‌کند. این تراشه M1 نام دارد و درون تبلتی قرار دارد که می‌توان آن را اولین تبلت قدرتمند جهان نامید. این تبلت آیپد ایر نام دارد و موضوع این مطلب است. در ادامه معرفی این آیپد قدرتمند با نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی پابجی موبایل در ایران همراه باشید …

طراحی آیپد ایر

طراحی زاویه دار و معماری سری خانواده آیفون 12 و آیپد پرو این بار به آیپد ایر 2022 منتقل شده است. رنگ های این محصول در زمان عرضه با نسل قبلی خود یعنی آیپد ایر 4 متفاوت است؛ اما طراحی کل این نسل همانند آیپد ایر سری 4 است. در پایین این دستگاه دو بلندگو و یک پورت شارژ USB-C و در سمت راست این دستگاه دکمه کنترل صدا و در قاب بالایی این دستگاه حسگر اثر انگشت و دکمه پاور تعبیه شده است. با دو بلندگوی دیگر طراحی این دستگاه آن‌طور که اعلام شده تفاوتی با نسل قبل ندارد و مانند نسل قبلی خود حتی لوگوی اپل و لنز دوربین در پشت دستگاه به همراه چیپست کانکتور کیبورد قرار گرفته است.
در قسمت جلویی این دستگاه صفحه نمایش 10.9 اینچی را مشاهده می‌کنید، کیفیتی که در قسمت بعدی به بررسی آن می‌پردازیم. این دستگاه در ظرفیت های 64 و 256 گیگابایتی با دو حالت Wi-Fi و تلفن همراه در دسترس است. اپل برای کاهش قیمت این دستگاه، حضور فناوری Face ID را کنار گذاشته و به جای آن از حسگر اثر انگشت روی کلید پاور استفاده کرده است.

معرفی آیپد ایر ۲۰۲۲ - نوکس پلاس

نمایشگر آیپد ایر

این دستگاه دارای صفحه نمایش 10.9 اینچی IPS با وضوح 2360 در 1640 پیکسل و روشنایی 500 نیت است. تراکم پیکسلی آن 264 پیکسل بر اینچ است که عدد قابل توجهی است. اگر از صفحه نمایش‌های اپل استفاده کرده‌اید، می‌دانید که آنها هم مانند ایپد ایر همیشه دارای صفحه نمایش‌های عالی هستند. این نمایشگر از عملکرد True Tone پشتیبانی می‌کند، بنابراین نور صفحه نمایش را می‌توان با توجه به محیط استفاده گرم یا خنک کرد. صفحه نمایش آیپد ایر 2022  از Apple Pencil پشتیبانی می‌کند و می‌توان آن را در طراحی هم استفاده کرد. چیزی که این تبلت را نسبت به آیپد پرو مقرون به صرفه تر می‌کند، صفحه نمایش 60 هرتزی آن است که کمی کندتر از نمایشگر دینامیک 120 هرتزی آیپد پرو است. 

دوربین آیپد ایر 2022

دوربین پشتی این دستگاه نیز مانند دوربین پشتی نسل قبل دارای لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.8 است و تفاوت آن با نسل قبل تنها در پردازش فوق العاده قدرتمند تصاویر است که آن را به M1 نسبت می‌دهیم. تراشه هوشمند دوربین اصلی این دستگاه می‌تواند با رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و متأسفانه جدای از آن، خبری از فلاش LED، دوربین دوم و سنسور LIDAR نیست و در واقع عملکرد این دوربین برای یک تبلت بیش از تصور است. دوربین سلفی این دستگاه دارای لنز 12 مگاپیکسلی است و عملکرد آن دیگر نسبت به نسل قبل قابل مقایسه نیست. این لنز با عملکرد Center Stage به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام تماس های ویدئویی همیشه در مرکز کادر باشید.

بیشتر بخوانید :  مقایسه شیائومی 12T در برابر شیائومی 11T PRO ! کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد ؟

پردازنده آیپد ایر

چیپست اختصاصی اپل از بدو ورود همه منتقدان را با عملکرد خود شگفت زده کرده است. این تراشه در نهایت به تبلت های اپل راه پیدا کرد. این دستگاه دارای یک هسته قدرتمند با 8 هسته پردازشی و 8 هسته گرافیکی قدرتمند است. بزرگترین پیشرفت iPad Air 2022 نسبت به سال 2020 عملکرد تراشه آن است. این تبلت عملکردی مشابه آیپد پرو و مک بوک با این تراشه دارد. حافظه رم این دستگاه برابر با آیپد سال گذشته 8 گیگابایت است.
یکی دیگر از تغییرات مهم، حافظه رم جدید آیپد ایر است که این بار برخلاف عرف اپل، در مشخصات دستگاه ذکر شده است. تبلت های سری Air معمولاً حافظه رم کمتری نسبت به همتایان پرو خود دارند، اما این بار Air 2022 که یک جهش بزرگ نسبت به نسل قبلی است و از 8 گیگابایت رم بزرگتر استفاده می‌کند که (حداقل در حافظه) با آن تفاوت دارد. حافظه داخلی دستگاه در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی ارائه شد که هر دو بدون تغییر هستند.

معرفی ipad air ۲۰۲۲ - نوکس پلاس

قلم Apple Pencil آیپد ایر

صفحه نمایش آیپد ایر 2022 از آخرین نسخه Apple Pencil پشتیبانی می‌کند که برای کسانی که به نقاشی علاقه دارند عالی است. می‌توانید با استفاده از مداد اپل روی صفحه نقاشی بکشید یا از آن به عنوان یک دفترچه یادداشت برای نوشتن و ضبط برنامه کاری خود استفاده کنید. علاوه بر این تبلت اپل از کیبورد جادویی مخصوص اپل پشتیبانی می‌کند که دارای پد نیز می باشد و می‌توانید از آن به عنوان لپ تاپ استفاده کرده و سریع تایپ کنید.

اسپیکر آیپد ایر 2022

نسل قبلی آیپد ایرها با وجود 4 پورت بلندگو و دو بلندگو دارای مشکل بود که متأسفانه در این دستگاه نیز شاهد این کمبودها هستیم. انتظار داشتیم اپل این مشکل را برطرف کند، اما تغییری نکرد. اسپیکرها اگرچه فقط از قسمت پایینی دستگاه می‌آیند، اما وضوح و کیفیت بالایی دارند و به دلیل وضوح صدای بالا می‌توانند صدای بسیار خوبی را منتشر کنند.

باتری آیپد ایر

باتری این دستگاه تقریباً مشابه آیپد پرو و دارای ظرفیت 7600 میلی آمپر ساعت است و با استفاده زیاد می‌توانید یک روز کامل از آن استفاده کنید و اگر تبلت را کنار بگذارید می‌تواند برای چند روز شارژ را در خود نگه دارد. به طور کلی در شارژ تمامی تبلت های اپل تفاوتی وجود ندارد و این کیس ها تنها در موارد معدودی با یکدیگر تفاوت دارند. شایان ذکر است که نسخه وای فای این دستگاه نسبت به نسخه Cellular عملکرد شارژ بهتری از خود نشان داد.

بیشتر بخوانید :  معرفی بهترین تبلت و آیپد های گیمینگ سال 2022 ! یک تبلت گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

نکات مهم در زمان خرید تبلت و آیپد

یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید تبلت، تعیین نیاز و هدف از خرید این دستگاه است. بنابراین باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید لپ تاپ یا رایانه خود را با تبلت جایگزین کنید و هر روز آن را با خود حمل کنید یا اینکه فقط برای تماشای فیلم و سریال یا وبگردی و در اوقات فراغت خود به تبلت نیاز دارید. همچنین باید مشخص کنید که داشتن و استفاده از اینترنت برای شما چقدر مهم است؟ آیا حافظه دستگاه برایتان مهم است؟ نوشتن لیستی از نیازها و انتظارات تبلت شما با توجه به مهم ترین ویژگی ها به شما کمک زیادی می‌کند. نکته دوم بودجه شماست که برای آن در نظر گرفته اید.
پشتیبانی از سیم کارت و قابلیت مکالمه یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید تبلت باید روی آن تمرکز کنید. برخی تبلت ها قابلیت قرار دادن سیم کارت را دارند و به راحتی می‌توانید به اینترنت متصل شوید؛ اما برخی تبلت ها قابلیت قرار دادن سیم کارت را ندارند و فقط از طریق وای فای می‌توانید به اینترنت متصل شوید. بنابراین، اگر تماس با سیم کارت برای شما مهم است، باید تبلت اندرویدی خریداری کنید. لازم به ذکر است که برخی تبلت های ویندوزی و آیپدهای اپل از سیم کارت برای اتصال به نت پشتیبانی می‌کنند. اما این سیم کارت ها فقط برای اتصال به اینترنت استفاده می‌شوند و امکان برقراری تماس وجود ندارد.

معرفی آیپد ایر - نوکس پلاساندازه صفحه نمایش یکی از فاکتورهای مهمی است که هنگام خرید تبلت باید به آن توجه کرد. هنگام تصمیم به حمل روزانه تبلت، بهتر است در هنگام خرید به ابعاد و وزن آن توجه کنید. البته حمل تبلت با بدنه نازکتر و وزن کمتر راحت تر است. تبلت هایی با قطر 7 تا 7.9 اینچ و قطر صفحه نمایش 7 تا 8 اینچ کوچک در نظر گرفته می‌شوند.

دلیل اصلی خرید این تبلت ها ارزان بودن و قابلیت حمل آسان آنهاست. بنابراین یک نکته مهم در هنگام خرید تبلت های کوچک این است که نباید انتظار عملکرد بالایی از آنها داشته باشید. تبلت‌هایی که در سایز کوچک طراحی می شوند به راحتی در یک جیب یا کیف شما جا می گیرند. به خاطر وزن کم کارکردن با این تبلت ها حتی با یک دست آسان است. رایج ترین استفاده از تبلت های کوچک خواندن کتاب، مجلات الکترونیکی، وب گردی است. تبلت های 8.9 تا 10.1 اینچی به عنوان تبلت های میان رده طبقه بندی می‌شوند و جزو رایج ترین اندازه های تبلت هستند. نمایشگر بزرگ و وضوح بالاتر این تبلت ها را از مدل های کوچکتر متمایز می‌کند. تبلت های 10.1 اینچ به عنوان تبلت های بزرگ در نظر گرفته می‌شوند. یکی از نکات مهم در خرید تبلت های بزرگ این است که این دستگاه ها را می‌توان به عنوان لپ تاپ استفاده کرد.
تبلت های بزرگ به دلیل عملکرد دوگانه به عنوان تبلت های ترکیبی ارائه می‌شوند. زیرا صفحه نمایش بزرگ باعث قدرت بیشتر دستگاه و صفحه کلیدهای سخت‌افزاری ویژگی‌هایی هستند که این تبلت‌ها را به دستگاه‌های همه کاره تبدیل می‌کنند. تبلت های بزرگتر گران تر از مدل های کوچکتر هستند. اگر به تبلتی نیاز دارید که بتواند کارهای سنگین روزانه خود را بدون هنگ کردن انجام دهید بدون شک آیپد ایر 2022 می‌تواند انتخاب درستی برای شما باشد. این ابزار ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد و باید به این فکر کنید که قرار است از این ابزار برای چه کاری استفاده کنید. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک سیم کارت و اینترنت یا وای فای است.

بیشتر بخوانید :  پوکو F5 ! گیمینگ زیبا ... بررسی مشخصات و قابلیت ها

از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید از شما قدردانیم و امیدواریم قدمی در راستای افزایش اطلاعات شما برداشته باشیم . دیدگاه ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.
یادتون نره ! نوکس پلاس عرضه کننده سی پی کالاف دیوتی موبایل و سایر خدمات گیمینگ با نازل ترین قیمت موجود در ایرانه …
نوکس پلاس | noxplus.ir

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس