نوکس پلاس
تبلت s8 اولترا ؛ رقیب جدی آیپد خواهد بود !

تبلت s8 اولترا ؛ رقیب جدی آیپد خواهد بود !

بدون شک جذاب ترین تبلت سامسونگ تبلت s8 اولترا است. این تبلت با استفاده از صفحه نمایش غول پیکر 14.6 اینچی توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. از دیگر ویژگی های این تبلت می‌توان به استفاده از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 و تا 16 گیگابایت رم اشاره کرد که به این معناست که جایگزین مناسبی برای لپ تاپ به حساب می‌آید.
با این حال، این نوع تبلت ذاتاً ارزان نیست و ارزان ترین مدل آن 1099 دلار قیمت دارد. البته با توجه به تنظیمات دوربین دوگانه، قلم S با عرض بسیار کم، شارژ سریع 45 واتی و ادغام بهتر با گوشی‌های سری گلکسی اس، چنین قیمتی برای تبلتی از این نوع غیرعادی به نظر نمی‌رسد. در ادامه در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی در ایران ، به بررسی جزئیات بیشتری از این محصول جذاب میپردازیم …

بررسی تخصصی مشخصات S8 اولترا

تبلت s8 اولترا - نوکس پلاس

  • قیمت و تاریخ عرضه

این روزها گلکسی تب اس 8 اولترا برای پیش‌ فروش در دسترس همه قرار گرفته و در تاریخ 25 فوریه با قیمت اولیه 1099 دلار در ایالات متحده، اروپا و کره به طور رسمی عرضه خواهد شد. کاربرانی که تبلت s8 ultra را از قبل‌ سفارش دهند می‌توانند یک صفحه ‌کلید جدید به شکل جلد کتاب جدید دریافت کنند. نرم افزار این تبلت دارای اندروید 12 به One UI 4.1 شده و امکانات جدیدی مانند Extra Dim در این سیستم اضافه شده است.
این تبلت سه مدل مختلف دارد. در مدل اول 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی می‌توان انتظار داشت. در آیپد میان رده آن 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و مدل بالاتر از 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند.

  • طراحی و بدنه

خانواده اس 8 اولترا  سامسونگ با آلیاژ آلومینیوم، کیفیت ساخت چشمگیر، گوشه های گرد و لبه های صاف شباهت زیادی به iPad Pro دارد. اما حس متفاوتی را نیز به کاربر منتقل می‌کنند. زیرا هدف طراحی این دو دستگاه چندان شبیه به هم نیست. با تبلت s8 ultra، این تفاوت ها بیشتر به چشم می‌خورد.
بدنه این تبلت بسیار باریک و غول پیکر است. پس فراموش نکنید که ما در مورد یک دستگاه 14.6 اینچی با ضخامت 5.5 میلی متر صحبت می‌کنیم که بسیار کوچکتر از iPad Pro 6.4 میلی متری است. ضخامت این دستگاه به حدی نازک است که وقتی کاربر تبلت را در دست می‌گیرد، حس می‌کند که در دست او ممکن است بشکند. فقط ضخامت خود دستگاه نازک نیست. بلکه کشور کره با طراحی لبه های باریک دورتادور حاشیه s8 الترا سعی کرده بر زیبایی آن بیفزاید. این تبلت به قدری نازک است که دوربین سلفی دوگانه تبلت به شکل یک بریدگی در صفحه نمایش قرار می‌گیرد و اوقات وقتی تبلت را در دست می گیرید، دستتان به صفحه نمایش برخورد می‌کند و در عملکرد صفحه اختلال ایجاد می‌کند. صفحه نمایش 14.6 اینچی Galaxy Tab S8 Ultra بزرگ است و بزرگترین صفحه نمایش لمسی OLED است. از همان ابتدا می‌توانیم بگویم که از تماشای فیلم با تب اس 8 اولترا با کیفیت تصویری که از پنل های سامسونگ می‌شناسیم لذت آن را دو چندان می‌کند.

  • صفحه نمایش
بیشتر بخوانید :  پد 5 پرو شیائومی ! تبلتی قدرتمند در کلاس آیپد ! مناسب بازی و گیمینگ و سایر فعالیت ها ...

صفحه نمایش AMOLED 14.6 اینچی تبلت s8 ultra در اندازه ۲۹۶۰×۱۸۴۸ با نرخ تازه سازی 120 هرتز وارد بازار شد. اگر بخواهیم مقایسه ای با صفحه نمایش گلکسی تب اس 7 پلاس 12.4 اینچی یا آیپد پرو 12.9 اینچی انجام دهیم بدون شک این تبلت بسیار بزرگتر است.
با اپلیکیشن Samsung Notes می‌توانید یادداشت‌هایی را روی تبلت خود بنویسید و بعداً آنها را به گوشی هوشمند سامسونگ خود منتقل کنید.
تبلت s8 اولترا با داشتن یک مانیتور قابل حمل و صفحه لمسی می‌تواند تبدیل به رایانه‌های شخصی گلکسی شود.
Galaxy Tab S8 Ultra با اینکه نرخ تازه سازی 120 هرتز در صفحه نمایش بزرگ خود دارد؛ اما متأسفانه خبری از فناوری LTPO برای نرخ تجدید متغیر در آن دیده نمی‌شود؛ بنابراین شما فقط می‌توانید نرخ تازه سازی را بین 60 تا 120 هرتز تغییر دهید. با این حال، تبلت اس 8 اولترا هنگام اجرای برنامه های ناسازگار به طور خودکار به نرخ تازه سازی 60 هرتز تغییر می‌کند.

تبلت s8 اولترا - نوکس پلاس

  • عملکرد دوربین

اس 8 اولترا دو دوربین  سلفی و دو دوربین در پشت گوشی دارد که در مجموع چهار سنسور دوربین می‌شود. برخلاف دوربین های Tab S8 و Tab S8 Plus که تک 12 مگاپیکسلی هستند، تبلت S8 Ultra دو دوربین 12 مگاپیکسلی در جلو و دو دوربین 6 و 13 مگاپیکسلی در قسمت پشت دارد که کار لنز اصلی و فوق عریض را انجام می‌دهد. علاوه بر این، سه میکروفون با نرم افزار حذف نویز در این گچت هوشمند تعبیه شده که باعث کم شدن حواس پرتی کاربر در حین تماس های ویدیویی می‌شود. دوربین های عقب و جلو می‌توانند ویدیوهای 4K ضبط کنند. در آینده قرار است  نرم افزار ویرایش به نام LumaFusion بر روی تبلت s8  اولترا نصب شود تا از قلم برای ویرایش دقیق فیلم ها استفاده کنید.

  • باتری و شارژ

سامسونگ بالاخره از تبلت‌های خود با همان تراشه‌ای که در گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 22 استفاده می‌شد، رونمایی کرد. در سال‌های گذشته، اکثر تبلت‌های سامسونگ از تراشه‌های پایین‌تر استفاده می‌کردند. باتری گلکسی تب اس 8 اولترا 11200 میلی آمپر ساعتی کمی بزرگتر از 10090 میلی آمپر ساعت موجود در Tab S7 Plus است. شارژ 45 واتی تبلت S8 Ultra در 80 دقیقه تا 100 درصد شارژ می‌شود البته به گفته خود شرکت سامسونگ تا 15 ساعت هم دوام می‌آورد و می‌تواند به عنوان یک شارژر قابل حمل نیز عمل کند.

  • نرم افزار و تجربه کاربری

Galaxy Tab S8 Ultra به طور پیش فرض با اندروید 12 عرضه می‌شود. اما در طول بررسی، به‌روزرسانی اندروید 13 با One UI 5.0 را نیز دریافت کردیم. البته رابط کاربری جدید سامسونگ با نسخه قبلی متفاوت چندانی ندارد. در گذشته اندروید تجربه جالبی در تبلت ها ثبت نکرد اما در چند آپدیت بعد توانست پیشرفت چشمگیری را در این زمینه از خود نشان دهد. از طرفی سامسونگ نیز تمام تلاش خود را بر این باور داشت تا تجربه خوبی را در صفحه نمایش بزرگ تبلت های خود به شما ارائه دهد.  داشتن خصوصیت چند کاربره در اس 8 اولترا بسیار کارآمد است و در برخی موارد حتی از iPad Pro نیز پیشی می‌گیرد. به عنوان مثال، شما می‌توانید سه پنجره را به طور همزمان اجرا کنید و 5 پنجره شناور در آن ویندوز داشته باشید.

بیشتر بخوانید :  استفاده از ایرپاد (Airpods) برای بازی و گیمینگ مناسب است ؟ معرفی 10 ایرپاد گیمینگ برتر !

تبلت s8 اولترا - نوکس پلاس

  • قلم S Pen

تبلت s8 ultra با داشتن قلم S Pen، توانسته تجربه‌ی جذاب رابط کاربری را برای خریداران خود تکمیل کند. برخلاف اپل و مایکروسافت، شرکت های کره ای قلم های تبلت های خود را فقط در داخل جعبه و کنار تبلت در اختیار خریداران قرار می‌دهند. در طراحی S Pen سامسونگ قلم جدید دارای اندازه بسیار بزرگ با عرض بسیار کم 2.8 میلی متر و حتی سریعتر از Galaxy Tab S8 Plus (6.5 میلی ثانیه) و iPad Pro (9 میلی ثانیه) دارد.  از ویژگی بارز آن باید به نرمی نوک آن اشاره کرد که حس واقعی قلم و کاغذ را به شما القا می‌کند.
گلکسی تب اس 8 اولترا محصولی جذاب با طراحی خیره کننده ای است که خرید آن با توجه به وضعیت فعلی چندان دیوانه کننده نیست. این تبلت 14.6 اینچی به غیر از صفحه نمایش 2 اینچی بزرگتر و سلفی دوگانه، مزیت قابل توجهی نسبت به گلکسی تب اس 8 دارد. دوربین، قلم سریعتر و هیچ چیز اختلاف قیمت 10 میلیون تومانی را توجیه نمی‌کند.
در طرف دیگر ما iPad Pro را داریم. در حال حاضر می‌توانید آیپد پرو ۲۰۲۱ و نسل دوم اپل پنسل را با همان قیمت تب اس ۸ اولترا خریداری کنید. این دستگاه از سخت افزار قدرتمندتر و مجموعه ای کارآمدتر از برنامه ها استفاده می‌کند. علاوه بر این، صفحه نمایش روشن با نسبت تصویر خوب و نرخ نوسازی متغیر دارد که تجربه کاربر و عمر باتری را بهبود می‌بخشد.

امیدواریم این مطلب کاربردی واقع شده باشد و قدمی در راستای پیشرفت اطلاعات عمومی شما در راستای تکنولوژی برداشته باشیم …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل در ایرانه …
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس