نوکس پلاس
گلکسی S23 سامسونگ با مشخصاتی بدین شرح معرفی خواهد شد ! + تاریخ دقیق معرفی

گلکسی S23 سامسونگ با مشخصاتی بدین شرح معرفی خواهد شد ! + تاریخ دقیق معرفی

غول فناوری دنیا، یعنی سامسونگ، به زودی گوشی پرچمدار جدید خود، یعنی گلکسی S23 را رونمایی خواهد کرد. این رونمایی، یکی از هیجان انگیز ترین رویداد های سال 2023 محسوب می شود. این مسئله، حتی برای طرفداران برند های مطرح دیگر، مانند اپل نیز اهمیت زیادی دارد.
سری پرچمدار سامسونگ، یعنی سری گلکسی S، همواره موفقیت های چشم گیری را در فروش تجربه کرده است. از دلایل این موفقیت، می توانیم به نوآوری های سامسونگ مانند نمایشگر خمیده در S6 و سنسور های متعدد S4 اشاره کنیم. سوال اصلی اینجاست که سامسونگ برای پرچمدار 2023 چه برگ برنده ای دارد. در ادامه در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خدمات خرید یوسی پابجی موبایل در ایران ، به مواردی مانند تاریخ رونمایی، جزئیات منتشر شده، حواشی و افشاگری ها خواهیم پرداخت.

ادامه راه سامسونگ در شیوه نام گذاری

تا قبل از سال 2020، گوشی های پرچمدار سامسونگ با یک حرف S و یک عدد شناخته می شدند. اما برای سال 2020، این عدد به یکباره از 10 به 20 جهش پیدا کرد تا نام S20 با سال معرفی آن یکی شود. هر چند تغییر نام تغییر چندان بزرگی نبود، اما بطور کلی حس بهتری را در میان خریداران ایجاد می کرد.
به نظر می رسد که سامسونگ قصد ندارد این شیوه نام گذاری را برای سال 2023 تغییر دهد. این بدان معناست که پرچمدار جدید با نام اس 23 شناخته خواهد شد. هر چند که این مسئله، تا زمان رونمایی قطعی نیست، اما با احتمال قریب به یقین می توان گفت که چنین خواهد شد.

زمان رونمایی و معرفی S23

سامسونگ عادت دارد که پرچمدار جدید خود را در سه ماهه اول سال، برای رقابت با اپل عرضه کند. انتظار داریم که امسال همین روند تکرار شود و گلکسی S23 در ماه فوریه معرفی شود. اما گاها به برخی دلایل، مانند کرونا، سنت شکنی شده است که امسال احتمال تغییر تاریخ معرفی بسیار کم است.

طراحی

سامسونگ در سال 2022 تغییرات طراحی زیادی را در سری S22 ایجاد کرد و به موفقیت زیادی دست پیدا کرد. اما به نظر می رسد که این مسئله برای S23 قرار نیست رخ دهد. معمولا سامسونگ پس از تغییر زیاد طراحی، تمایل دارد که چند نسل تغییرات زیادی در پرچمدار خود ایجاد نکند. بنابراین، احتمالا سری گلکسی S23 شباهت زیادی به سری S22 داشته باشد.
چینش دوربین ها در S23 و S23 پلاس، به صورت عمودی است و بطور کلی 3 دوربین و حفره فلش در آنها دیده می شود. اما در گوشی S23 Ultra 4 دوربین، حفره فلش و یک حفره سنسور دیده می شود. چینش دوربین ها و سنسور در S23 اولترا به شکل P است.

بیشتر بخوانید :  در هر منطقه از ایران چه شرکت و سرویس اینترنتی برای گیمینگ سرعت بیشتری دارد ؟ معرفی اینترنت پرسرعت گیمینگ
رندر های منتشر شده از طراحی سری S23
رندر های منتشر شده از طراحی سری S23

تغییرات طراحی

رندر های منتشر شده توسط افشاگر ها، مسائل زیادی را در مورد طراحی S23 روشن کرده است. بزرگترین تغییری که در این طراحی به چشم می خورد، بخش دوربین است. به نظر می رسد که برش مخصوص قسمت دوربین ها، حذف شده و هر دوربین برش برآمده خود را دارد.
دومین تغییر بزرگی که در گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس به چشم می خورد، بدنه گوشی است. کناره های گوشی کمی زاویه دارتر هستند و حالت گرد به خود گرفته اند. این مسئله، در گلکسی اس 23 اولترا کمتر است و طراحی گوشی حالت مستطیلی شکل دارد.

رنگ های گلکسی S23

تاکنون اطلاعات دقیقی در مورد رنگ های گلکسی S23 منتشر نشده است، اما شایعاتی در این مورد وجود دارد. به نظر می رسد که این پرچمدار قرار است با رنگ های بژ، مشکی، سبز و صورتی عرضه شود. البته احتمالا رنگ سفید نیز جایی در پالت های رنگی این پرچمدار داشته باشد.

رنگ آبی گوشی اس 23 سامسونگ
رنگ آبی گوشی اس 23 سامسونگ

مشخصه های فنی

هر چند که عموما تغییرات سخت افزاری چندان زیاد نیست، اما به نظر می رسد که S23 قرار است کمی جسور تر باشد. اطلاعات افشا شده نشان می دهد که سامسونگ قصد دارد کمی بیشتر از آنچه که انتظار داشتیم این پرچمدار را بهبود دهد. در ادامه، به بهبود های سخت افزاری خواهیم پرداخت.

پردازنده اصلی اس 23

اولین و مهم ترین تغییری که ممکن است امسال شاهد آن باشیم، در بخش پردازنده S23 است. پرچمداران سامسونگ همواره از جدیدترین پردازنده های اسنپ دراگون و آگزینوس استفاده کردند. امسال نیز انتظار داریم که S23 از پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 بهره ببرد، اما احتمالا از پردازنده آگزینوس خبری نخواهد بود.
خبر خوب اینجاست که در اس 23 قرار است این پردازنده، قدرت بالاتری داشته باشد. ظاهرا سامسونگ قرار است از نسخه کلاک بالاتری در این پرچمدار استفاده کند که به سرعت بالای گوشی کمک زیادی خواهد کرد. از دلایل این کار، می توانیم به رقابت بیشتر با اپل اشاره کنیم.

دوربین ها

بزرگترین تغییری که قرار است در بخش دوربین های S23 شاهد باشید، استفاده از دوربین 200 مگاپیکسلی است. در کنار این دوربین 20 مگاپیکسلی، شما شاهد دوربین پریسکوپی و تله فتویی 10 مگاپیکسلی خواهید بود. دوربین اولتراواید نیز ظاهرا قرار است با کیفیت 12 مگاپیکسلی در این گوشی قرار گیرد.

نحوه قرار گیری دوربین ها در S23 و S23 پلاس
نحوه قرار گیری دوربین ها در S23 و S23 پلاس

صفحه نمایش S23

گوشی های سامسونگ همواره بهترین نمایشگر ها را داشته اند، تا حدی که اپل هم از نمایشگر های سامسونگ استفاده می کند. S23 وS23  پلاس ظاهرا قرار است با نمایشگر Full HD+ با اندازه 6،1 اینچی عرضه شود و رفرش ریت 120 هرتزی خواهد داشت. اندازه نمایشگر در S23 Ultra قرار است 6،6 اینچی باشد.

بیشتر بخوانید :  معرفی بهترین گوشی های گیمینگ جهت اجرای بازی های روز دنیا با بهترین کیفیت در سال 2022 !

حافظه داخلی و رم

احتمالا سامسونگ در زمینه رم و حافظه داخلی در این پرچمدار تغییری نسبت به S22 ایجاد نکند. این مسئله، به آن معناست که این سری حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی و حداقل 8 گیگابایت رم در اختیار خواهند داشت. البته رم های بالاتر و حافظه های داخلی حجیم تر همچنان برای خرید در دسترس خواهند بود.

حذف معایب S22 در S23

احتمالا بزرگترین ایراد در S22 ظرفیت باتری بود که خوشبختانه، در S23 و S23 پلاس این مسئله رفع خواهد شد. طبق شایعات، باتری این پرچمدار احتمالا 4700 میلی آمپر ظرفیت خواهد داشت و S23 اولترا به ظرفیت 5000 میلی آمپر خواهد رسید.
احتمالا برخی ویژگی هایی که در پرچمداران سری Z شاهد آن بودیم، در S23 نیز مشاهده کنیم. برای مثال، حالت Light mode به نحوی بهینه شده که دمای باتری را کمتر افزایش دهد و مصرف باتری را کاهش دهد. همچنین افشاگر ها از ویژگی شارژ معکوس بی سیم و شارژر 25 واتی اشاره می کنند.

به روزرسانی های نرم افزار و برخی شایعات دیگر

اخیرا سامسونگ نسخه اندروید 13 و رابط کاربری خود یعنی One UI 5 را برای برخی گوشی های خود عرضه کرده است. بنابراین پیش بینی می شود که سری S23 نیز با این رابط کاربری و یا نسخه های به روزتر عرضه شود.
یکی از شایعاتی که پیرامون این پرچمدار جدید در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت، کار بر روی ارتباطات ماهواره ای است. این شایعه، توسط کاربران و رسانه های کره ای در فضای مجازی منتشر شد، اما استنادی برای آن وجود ندارد. به همین دلیل، تا هنگام عرضه رسمی این گوشی هوشمند باید منتظر ماند تا متوجه شویم که حقیقت دارد یا خیر.

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و با این پرچمدار تازه نفس بیشتر آشنا شده باشید …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید سی پی در ایرانه !
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس