نوکس پلاس
گلکسی A54 به بازار آمد ! بررسی تخصصی سری چهارم رده بندی های A سامسونگ !

گلکسی A54 به بازار آمد ! بررسی تخصصی سری چهارم رده بندی های A سامسونگ !

پس از یک عالمه شایعه و عکس های لو رفته و خبرهای ضد و نقیض بالاخره از گوشی میان رده گلکسی A54 رونمایی شد .در این مقاله از نوکس پلاس به بررسی دقیق قابلیت های جدید و فوق العاده ی این گوشی جذاب که آن را پیشرفته تر از گوشی های دیگر کرده اند خواهیم پرداخت. اگه شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که کنجکاو هستید که از این تغییرات جدید با خبر شوید ، تا انتهای این مقاله با ما در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی در ایران همراه باشید …

معرفی مشخصات گوشی میان رده و جذاب گلکسی A54 :

طراحی :سامسونگ حسابی طراحی گوشی های میان رده جدید خود را تغییر داده است ظاهر گوشی گلکسی A54 شبیه ظاهر S23 طراحی شده است به طوری که نمی توان تفاوت آن ها را از فاصله ی زیاد تشخیص داد .

  • در این گوشی خبری از قاب دوربین نیست .
  • طراحی لنزهای دوربین در پنل پشتی گوشی گلکسی A54 دقیقا مشابه ظاهر گوشی S23 است .به کارگیری این طراحی جدید تا حدودی گوشی میان رده A54 را از نظر ظاهری شبیه به گوشی های پرچم دار سامسونگ می کند .

اندازه نمایشگر گلکسی A54 :۴/۶ اینچ فول اچ دی Super AMOLED Display

رزولوشن:   120 Hz refresh rate
روشنایی صفحه نمایشگر طبق ادعای سامسونگ از ۸۰۰ نیت به ۱۰۰۰نیت رسیده است ؛ البته احتمال می رود که در حالت خودکار روشنایی آن به بیشتر از این میزان نیز برسد .

مشخصات گلکسی آ54 - نوکس پلاس

وزن : وزن این گوشی  ۲۰۲ گرم است. (نسبت به نسل قبلی خود یک دهم اینچ کوچکتر و ۱۳ گرم سنگین تر شده است . تغییر این افزایش وزن نیز به علت تغییر جنس بدنه ی گلکسی A54 است .)

جنس :  گلکسی A54 اولین گوشی میان رده سامسونگ در چند سال اخیر است که پنل پشتی آن شیشه ای است . البته فرم گوشی تغییری نکرده است و مانند نسل قبل کماکان از جنس پلاستیک است .

رنگبندی : گوشی گلکسی A54 را می توانید با توجه به سلیقه ی شخصی خود در رنگ های لیمویی ، خاکستری ، سفید و بنفش خریداری کنید .

دوربین : سامسونگ دوربین های گوشی گلکسی A54 را حسابی تغییر و ارتقا داده است به طوری که در دوربین جلوی این گوشی شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هستیم .

  • دوربین اصلی : ۵۰ مگاپیکسل (لرزش اپتیکال آن قدرتمندتر از نسل قبل طراحی شده است که سبب می شود با توان بالاتری جلوی لرزش های دست در زمان عکاسی را بگیرد . سنسور آن نیز ۲۰ درصد بزرگتر از نسل گذشته است .)
  • دوربین اولترا واید : ۱۲ مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو : ۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی : ۳۲ مگاپیکسل (دوربین سلفی گلکسی A54 به صورت ناچ حفره ای و مشابه گوشی های پرچم دار به چشم می خورد .)
  • خبری از لنز تله فوتو در گوشی میان رده گلکسی A54 فایو جی نیست !
  • سامسونگ قابلیت نایتوگرافی را در گوشی A54 به کار گرفته است که سبب جذب آن دسته از کاربرانی می شود که به دنبال گوشی های مشابه گوشی پرچم دار اما با قیمت های مقرون به صرفه هستند می شود .به این معنا که در گلکسی A54 با سنسور عکس پیشرفته مواجه هستیم . این قابلیت سبب می شود که بتوانید با استفاده از حالت نایتوگرافی در نور کم نیز عکس های باکیفیت ، با جزئیات بیشتر و کنتراست بهتر ، رنگ بهتر و درکل عکس های حرفه ای تری را ثبت کنید . در دوربین های گلکسی A54 با حالت بهینه شده در نور شب نیز روبه رو هستیم . قابلیتی که سبب می شود در نور شب عکس و ویدئوهای با کیفیت تر و با جزئیات و رنگ بهتری ثبت کنید . (با لرزش کمتر)
بیشتر بخوانید :  شیائومی 12T ؛ قاتل پرچمدار تازه نفس !

پردازنده : سامسونگ برای پردازنده ی گلکسی A54 از پردازنده خود (Exynos 1380 )استفاده کرده است که ۴ هسته ی پرقدرت دارد و در پردازش های چند هسته ای می توان از نسل قبل بسیار سریع تر باشد . گرافیک آن ۲۰ درصد سریع تر از قبل است و تقریبا هم سطح اسنپدراگون ۷۷۸ است .
باتری : ظرفیت باتری گلکسی A54 : ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است.

مشخصات گلکسی A54 سامسونگ - نوکس پلاس

-قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ را دارد . در خصوص ظرفیت باتری سامسونگ مدعی است که گوشی گلکسی A54 بیشتراز گذشته می تواند شارژ ذخیره کند و تا ۲ روز پاسخگوی نیاز شما خواهد بود .
سنسور اثر انگشت : سنسور اثر انگشت گلکسی A54 اپتیکال است .(باتوجه به شناختی که از محصولات سامسونگ داریم احتمال می رود که سنسور اثر انگشت این گوشی نیز ؛ کیفیت و سرعت بالایی داشته باشد.)
برخورداری از گواهی IP67 : پشتیبانی از این گواهی سبب می شود که گلکسی A54 ضدآب بوده و در مقابل گرد و غبار مقاوت بالایی داشته باشد .

حافظه :

  • رم : ۸ گیگابایت یا ۶ گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی داخلی : ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت
  • اندروید ۱۳ و رابط کاربری One Ul5
  • بلوتوث ۲/۵ و USB Type-C نیز که پایه ثابت تمامی گوشی های میان رده سامسونگ هستند .

تاریخ معرفی گلکسی A54: گوشی A54 در تاریخ ۱۶ مارس (۲۵اسفندماه)به طور رسمی در کشور هند معرفی شد .

قیمت :
-قیمت پایه گلکسی A54 سامسونگ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی : ۴۹۰ یورو است .
-قیمت خرید نسخه ی بالاتر گلکسی A54 سامسونگ با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی برای اروپایی ها : ۵۵۰ یورو است .
درحال حاضر گوشی گلکسی A54 وارد بازار ایران نشده است به همین علت خبر دقیقی از قیمت عرضه ی این گوشی در ایران وجود ندارد . باید منتظر باشیم تا ببینیم وارد کننده های گوشی در چه تاریخی و با چه قیمتی این غول سامسونگ را وارد بازار ایران می کنند .

مشخصات A54 سامسونگ - نوکس پلاس

معایب گوشی گلکسی A54 سامسونگ چیست ؟
از معایب گوشی گلکسی A54 سامسونگ، می‌توان به نبود شارژر درون جعبه اشاره کرد. همچنین جک ۳.۵ میلی متری صدا نیز در این گوشی میان رده حذف شده است.

مزایای گوشی گلکسی A54 سامسونگ چیست؟
این گوشی از مزایای و قابلیت های جالب ، کاربردی و خفنی برخوردار است که شامل طراحی و ساخت زیبا و خوش دست آن است که هنگام در دست گرفتن، احساس خوبی را به کاربران منتقل می‌کند .صفحه نمایش این میان رده نیز روشنایی بسیار مناسبی دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند همچنین هوش مصنوعی به کاررفته در آن سبب می شود که بتوانید زیر نور مستقیم خورشید نیز با گلکسی A54خود کارهایتان را راه بندازید. ناگفته نماند که باتری گوشی نیز عمر بالایی دارد و تا ۲ روز پایداری به ثبت رسانده است و کارشما را راه می اندازد. دوربین‌ها نیز تصاویر بسیار با کیفیت و با جزئیاتی ثبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید :  اعضای شرکت سهامی عام

به نظر شما این گوشی با این مشخصات ذکر شده ، ارزش خرید خواهد داشت یا خیر؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران دیگر نوکس پلاس به‌اشتراک بگذارید.از همراهی شما سپاس گذاریم .
یادتون نره ! نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید سی پی کالاف دیوتی در ایرانه …
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس