نوکس پلاس
پد 5 پرو شیائومی ! تبلتی قدرتمند در کلاس آیپد ! مناسب بازی و گیمینگ و سایر فعالیت ها …

پد 5 پرو شیائومی ! تبلتی قدرتمند در کلاس آیپد ! مناسب بازی و گیمینگ و سایر فعالیت ها

کمپانی شیائومی پس از یک وقفه‌ی طولانی مدت سه ساله، در تاریخ 10 آگوست 2021 با عرضه‌ی شیائومی پد 5 و شیائومی پد 5 پرو، بار دیگر پا به عرصه‌ی رقابت در دنیای تبلت‌ها نهاده است. عنوان پرو در این محصول جدید نشان از آپشن‌های بیشتر این نسخه از تبلت دارد. هر دو محصول جدید شیائومی با طراحی جدید و کاملا متفاوت از نسخه‌های قبلی به بازار عرضه شده‌اند. نکته‌ی قابل توجه در مورد این تبلت‌ها این است که بدون اعمال قیمت‌های گزاف و سنگین، امکانات فراوانی در آن‌ها تعبیه شده است. در نتیجه مناسب بودن قیمت این محصولات سبب شده است که توجه تعداد قابل توجهی از کاربران به آن‌ها جلب شود.

در ادامه معرفی این تبلت جذاب با نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی در ایران ، همراه باشید

ارتقای سخت افزار تبلت‌های شیائومی پد 5 و شیائومی پد 5 پرو و بهینه سازی آن‌ها از نظر نرم افزاری را می‌توان در مورد توجه قرار گرفتن این محصولات موثر دانست. به گونه‌ای که این محصولات شرکت شیائومی در برابر آیپد‌ها قد علم کرده و از بسیاری از لحاظ با آن‌ها قابل مقایسه هستند. در واقع مشکلات مربوط به عدم وجود برنامه‌های مناسب برای این دست محصولات رفع شده است. همه‌ی این موارد دست به دست هم داده و این گجت را به یک محصول ایده‌آل و پرقدرت تبدیل کرده است. در ضمن باید عنوان کرد که قیمت تبلت شیائومی می پد 5 پرو در مقایسه با سایر رقبا، به طور واضحی کمتر بوده و به راحتی در دسترس طیف وسیع‌تری از اقشار جوامع مختلف قرار می‌گیرد. در ادامه‌ی این نوشتار تبلت شیائومی پد 5 را از نظر قیمت، نرم افزار، سخت افزار، طراحی، نمایشگر، باتری و دوربین بررسی می‌کنیم.

شیائومی پد 5

بررسی این تبلت از لحاظ قیمت

همان‌ گونه که اشاره کردیم قیمت گوشی‌ها و تبلت‌های کمپانی شیائومی در مقایسه با سایر همتایان و رقبای این محصولات، بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد. قیمت شیائومی پد 5 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نسبت به محصولات کمپانی‌هایی چون اپل و سامسونگ پایین‌تر است. به همین دلیل است که می‌توان این دیوایس – که با نام می پد 5 نیز شناخته می‌شود – را در دستان طیف گسترد‌ه‌ای از کاربران مشاهده کرد. با توجه به نوسانات ارزی بیش از حد و بی‌ثباتی واحد پولی کشور، نمی‌توانیم قیمت این تبلت را در این نوشتار لحاظ کنیم. در مورد قیمت شیائومی پد 5، تنها می‌توان به این مورد بسنده کرد که قیمت پایه‌ی این محصول 350 یورو می‌باشد. این قیمت با توجه به امکانات فوق‌العاده‌ای که تبلت ارائه می‌دهد، بسیار مناسب بوده و می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. تبلت‌هایی که از لحاظ کارکرد، تفاوت فاحشی با شیائومی پد 5 دارند و بسیار چشم‌گیرتر از عمل می‌کنند، عموما قیمتی بالغ بر 500 یورو دارند.

بیشتر بخوانید :  معرفی 8 تا از بهترین هدفون های گیمینگ در رنج های قیمتی مختلف !

شیائومی پد 5 از لحاظ نرم افزار و سخت افزار

سیستم عامل قرار گرفته روی تبلت شیائومی پد 5، اندروید 11 می‌باشد و از رابط کاربری قوی و محبوب  MIUI 12.5 بهره می‌برد. نسخه‌ی رابط کاربری MIUI 12.5 قرار گرفته در تبلت، تفاوت چشمگیری با نسخه‌ی قرار گرفته بر روی گوشی‌هایی با همین سیستم عامل و همین رابط کاربری دارد. یک نمونه از این تفاوت‌ها این است که در نسخه‌ی تبلتی این رابط کاربری، می‌توان از قابلیت Mini Windows استفاده کرد. این قابلیت برای اجرای همزمان دو برنامه تعبیه شده است. بدین ترتیب می‌توانید بیشترین بهره‌برداری را از این تبلت داشته باشید. به عنوان نمونه‌ای دیگر از این قابلیت‌ها می‌توان به Split Screen اشاره کرد که امکان تقسیم شدن صفحه نمایش به دو قسمت را فراهم می‌کند. این قابلیت در انجام اموری چون مطالعه‌ی کتاب‌های الکترونیکی و امور گرافیکی بسیار مفید واقع می‌شود.

تبلت شیائومی

قبل‌تر نیز اشاره کردیم که شیائومی پد 5 یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار است. بدون شک این تبلت بخش قابل توجهی از این عنوان را مدیون سخت افزار قوی خود می‌باشد. چیپست به کار رفته در این تبلت،  Snapdragon 860 می‌باشد که ساخته‌ی شرکت پرآوازه‌ی آمریکایی Qualcomm است. این چیپست برای انجام اموراتی چون عکاسی و گیمینگ عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد. شیائومی پد 5، سرعت بالای خود را مدیون همین پردازنده است. زیرا لیتوگرافی 7 نانومتری و فرکانس 2.96 گیگاهرتزی آن، به همین منظور تولید شده‌اند و برای داشتن سرعت بالا کافی هستند.
شیائومی پد 5 از یک پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 640 بهره‌مند است که بالاترین کیفیت تصویر را ارائه می‌کند. همچنین وجود یک رم 6 گیگابایتی نیز نقش قابل توجهی در عملکرد خوب این گجت دارد. به گونه‌ای که در هنگام گیمینگ (به عنوان مثال بازی پرطرفدار پابجی)، شاهد کم‌ترین میزان گرم شدن و لگ خواهید بود. بنابراین می‌توان این تبلت را جزو تبلت‌های مناسب برای گیمینگ نیز دسته‌بندی کرد. هارد درایو این دستگاه، UFS 3.1 بوده و در دو نسخه‌ی 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. عدم وجود امکان استفاده از حافظه‌ی جانبی، یک نقطه ضعف برای این دستگاه تلقی می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از خرید شیائومی پد 5، حافظه‌ی مورد نیاز خود را به خوبی بسنجید.

شیائومی پد 5 از لحاظ طراحی و نمایشگر

ابعاد تبلت شیائومی پد 5، به ترتیب 6.9 × 166.3 ×254.7 می‌باشد و وزن آن معادل است با 511 گرم. این حجم و وزن برای یک تبلت، ظریف محسوب می‌شوند. این دستگاه از 4 اسپیکر دالبی قدرتمند برخوردار است و جنس بدنه‌ی آن نیز از آلومینیوم است. قرارگیری قلم هوشمند در کنار تبلت یک مزیت و نبود جایگاه جک 3.5 میلیمتری یک عیب برای این وسیله قلمداد می‌شود. به طور کلی طراحی این تبلت بسیار به آیپدها نزدیک‌ است و در رنگ‌های سفید، خاکستری و سبز تولید و به بازار روانه می‌شود
نمایشگر شیائومی پد 5 از نوع IPS-LCD است و اندازه‌ای معادل با 11 اینچ دارد که در آن نسبت صفحه نمایش به بدنه معادل با 82.8 درصد می‌باشد. این نمایشگر با دارا بودن رزولوشن 1600 * 2560 پیکسلی، به خوبی از پس نمایش جزئیات تصاویر برمی‌آید. قابلیت پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision سبب می‌شود که رنگ‌ها با وضوح و تفکیک بی‌نظیری نشان داده شوند. نرخ نوسازی تصاویر در آن عدد فوق‌العاده‌ی 120 هرتز است که عرصه را برای وقوع هر گونه تاخیری تنگ می‌کند.

بیشتر بخوانید :  اعضای شرکت سهامی خاص

گیمینگ شیائومی پد 5

بررسی باتری و دوربین این تبلت

باتری قرار گرفته در شیائومی پد 5، یک باتری لیتیوم-پلیمری بزرگ و قدرتمند، با ظرفیت 8720 میلی‌آمپر است. این باتری توسط یک شارژر 33 واتی در 90 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. در صورتی که باتری فول شارژ باشد، توانایی پخش موسیقی به مدت 5 روز و یا اجرای بازی به مدت 10 ساعت را به صورت مداوم خواهد داشت.

عکاسی با تبلت یک پدیده‌ی بسیار نادر است. درست برعکس گوشی‌های هوشمند که عکاسی به یکی از ارکان اصلی آن‌ها تبدیل شده است.
دوربین به کار رفته در شیائومی پد 5 دارای یک لنز 13 مگاپیکسلی واید می‌باشد. این دوربین برای انجام کارهایی که با تبلت انجام می‌شوند، کاملا کافی و رضایت بخش است. دوربین این تبلت از قابلیت HDR پشتیبانی کرده و می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 4k و 1080 را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسلی بوده و توانایی ضبط ویدیوهایی با کیفیت 1080 را دارد. امکانات فوق‌العاده عالی دوربین‌های این تبلت، باعث می‌شود که تک لنزی بودن آن به چشم نیاید.

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید با گردآوری اطلاعاتی درباره سایر تبلت ها ، بهترین گزینه را انتخاب کنید …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید گیفت کارت در ایرانه !
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس