نوکس پلاس
هندزفری یا هدفون ؟ کدام برای گیمینگ بهتر است ؟ بررسی ویژگی های اختصاصی !

هندزفری یا هدفون ؟ کدام برای گیمینگ بهتر است ؟ بررسی ویژگی های اختصاصی !

دومین مؤلفه ای که در کیفیت گیمینگ تاثیرگذار است ، صداست . شنیدن دقیق صدای پای دشمنان به شما در پیدا کردن مکان و جهت آنها کمک شایانی میکند . کیفیت صدایی که میشونید برای مثال در بازی پابجی حتی میتواند شما را متوجه نوع سلاحی که دشمنان شما در اختیار دارند کند لذا موضوع صدا در گیمینگ مبحث مهم و قابل توجهی است چرا که شما تنها تا نهایتا 180درجه از تصویر را در یک قاب میتوانید ببینید اما صدا را از هرجهتی میتوانید بشنوید البته پیشرفت بازی های PC و موبایل هم پیشرفت قابل توجهی در حوزه انتقال صدای طبیعی به کاربر داشته است .

در ادامه با نوکس پلاس در نوکس مگ ، مجله انتشارات نوکس پلاس همراه باشید . نوکس پلاس برترین ارائه دهنده خدمات خرید ارز بازی های موبایلی اعم از خرید یوسی پابجی موبایل ، خرید انسی ، خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل و خرید گیفت کارت و … است که خدمات را به پشتوانه تیم قدرتمند خود را به سریعترین شکل ممکن و ارزانترین تعرفه ارائه میکند .

  • ویژگی های هندزفری گیمینگ

هندزفری یا هدفون - نوکس پلاسطراحی : طراحی هندزفری ها همانطور که در ذهن همه نقش بسته اند ، ظریف ، سبک و حساس هستند . همچنین قابلیت حمل بهتری نسبت به هدفون ها دارند . عرضه این محصول همچنان از شرکت های مطرحی از جمله Razer همچنان ادامه دارد و نوید این را میدهد که هندزفری ها قدیمی و برای کاربران ناپسند نخواهند شد . طراحی هندزفری ها در مدل های میان و پایین رده از نظر قیمتی ، اکثرا ظاهر جذابی برای گیمران نخواهد داشت چرا که تنوع طرح و نقش در این رده خیلی بالا نیست اما در هندزفری های بالارده ای که قیمت هایی نسبتاً بالاتری دارند ، طرح های جذابی را میتوان یافت که بعضا مورد پسند و علاقه گیمران هم هستند .

هندزفری ها با توجه به اینکه به طور کامل وارد گوش میشوند و لاله گوش را نمیپوشانند ، با هر شدت صدایی ، معمولا کمی صدای محیط را هم به گوش منتقل میکنند و ممکن است این مورد در فرایند بازی های حساس اختلال ایجاد کند و شما حس کنید که هندزفری کیفیت و شدت صدای بالایی ندارد در صورتی که اینگونه نیست و این ارگونومی هندزفری هاست . همچنین هندزفری ها در برابر کشش ، ضربه و هر آسیب احتمالی ، آسیب پذیرتر و حساس ترند و باید بیشتر مراقب آنها باشید . میکروفون هندزفری های عادی معمولا به صورت آویزان بر هندزفری قرار دارد و این برای گیمران خوشایند نیست چرا که همزمان با بازی باید حواسشان با این باشد که میکروفون الان کجا قرار دارد و آیا صدای من را منتقل میکند یا خیر اما هندزفری های گیمینگ میکروفونی دارد که بر روی یک جک و نزدیک دهان قرار میگیرد و با این ویژگی دیگر به مشکل نمیخورید .

هندزفری یا هدفون - نوکس پلاسکیفیت صدا : هندزفری ها کیفیت صدای مناسب و قابل قبولی دارند اما شاید نتوانند مانند هدفون هایی که 3D هستند ، صدا را واقعی جلوه دهند . نکته خیلی خوب و قابل توجهی که دارند این است که مینیمم صدایی که ایجاد میکنند از هدفون ها کمتر است و درواقع صداهای خیلی ضعیف را هم به گوش شما منتقل میکند و این مورد موجب افزایش جزئیات و کیفیت صدایی میشود که از فضای بازی دریافت میکنید . هندزفری هایی که مختص گیمینگ هستند با هندزفری های عادی که به صورت روزمره در دست کاربران دیده میشد ، تفاوت های ساختاری دارد . میکروفون در این هندزفری ها ، اختصاصی تر است و از انتقال هیچ صدایی به هم تیمی های شما دریغ نمیکنند .

  • ویژگی ها و نقاط ضعف و قوت هدفون های گیمینگ

هندزفری یا هدفون - نوکس پلاسطراحی : طراحی هدفون ها خاص و اختصاصی تر است و مثل هندزفری ها نیستند که بتوانید از آنها با موبایل و یا هر گجت دیگری استفاده روزمره داشته باشید چرا که هدفون ها معمولا سنگین ، بزرگ و غیرقابل حمل هستند و معمولا به عنوان تجیزات اختصاصی فضای گیم درنظر گرفته میشوند . قسمت بالایی و درواقع نگهدارنده هدفونی که خریداری میکنید باید نرم و انعطاف پذیر باشید چرا که اگر سفت و خشک باشند چون روی سر قرار میگیرند ممکن است موجب سردرد شما هنگام بازی شوند لذا در این مورد باید دقت کنید . همچنین قسمت ابری مانند گوشی های هدفون هم باید نرم و ارتجاعی باشند تا به گوش شما آسیبی وارد نکنند و همچنین به نوعی روی گوش شما کیپ شوند تا بتوانید یک فضای واقعی ایجاد کند که آن را باور کنید . هدفون ها تنوع فوق العاده ای در طرح و نقش دارند و دست شما در انتخاب نمونه های گیمینگ باز است . همچنین وجود نورپردازی RGB روی اغلب هدفون ها آن هارا جذاب و مورد پسند کرده است . هدفون ها نسبت به هندزفری ها مقاوم تر هستند و معمولا سیم های آن ها را بلند تر و مقاوم تر نسبت به فشار ، کشش و حتی گرما میسازند . میکروفون ها در هدفون های گیمینگ روی یک جک قرار دارد و ورودی بزرگتری دارد و در رده های بالا ، صدای شما را با کیفیت تر و گرم تر منتقل میکنند به گونه ای که هم تیمی های شما حضور شما را در کنار خود باور میکنند .

کیفیت : هدفون های گیمینگ در مقایسه با هندزفری های هم قیمت در کیفیت حرف اول را میزنند چرا که هدف از ساخت اغلب هدفون ها کاربری گیمینگ است . هدفون ها فضایی را در جوار گوش شما ایجاد میکنند که به راحتی آن را باور میکنید و کیفیت ، حس واقعی هیجان و یا ترس را برای شما ایجاد میکند . همچنین دقیق و سریع بودن انتقال صدا در هدفون ها را در مقایسه با هندزفری را میتوانید تست و احساس کنید . هندفون ها از نظر کیفیت میکروفون در رده های بالاتری نسبت به هندزفری ها قرار دارند و آپشن های بیشتری را دارند . در اکثر هدفون های میان و بالارده ، کنترل سنتر میکروفون به شما امکان نویزکنسلینگ و یا حتی اکولایزر برای تنظیم تندی و بمی صدارا میدهد که آپشن جذاب و کارآمدی است . میکروفون در هدفون ها ورودی بزرگتری دارند و صدای شما را بسیار با کیفیت منتقل میکنند . همچنین فضای وکیومی که گوشی های هدفون ایجاد میکنند باعث میشود شما صدای خود را نشنوید .

در نهایت اگر قصد خرید هدفون یا هندزفری گیمینگ دارید اما بین انتخاب این دومورد شک دارید ما به شما پیشنهاد میکنیم اگر کاربری شما از این گجت فقط بازی در موبایل خواهد بود ، هندزفری گیمینگ را ترجیح دهید اما اگر هم روی گوشی و هم روی PC فعالیت گیمینگ دارید ، هدفون گیمینگ خریداری کنید تا از کیفیت آن در هر دو دستگاه بهره ببرید و همچنین در بازی با کامپیوتر از نورپردازی RGB آن لذت ببرید .

از اینکه تا انتهای این مطلب با نوکس پلاس همراه بودید مایه افتخار ماست و امیداریم این مطلب به افزودن اطلاعات شما کمک کرده باشد .

دوستدار شما : نوکس پلاس

بهترین ها ازان ماست !

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس