هیچ چیز در دنیای تکنولوژی، نمی تواند مثل معرفی پرچمدار جدید پر سر و صدا باشد. این هیجان و طوفان خبری، به خصوص اگر مربوط به دومین تولید کننده بزرگ موبایل باشد، بیشتر هم می شود. شیائومی توانست در سال ۲۰۲۲، اپل را کنار بزند و این جایگاه مهم را کسب کند. هم اکنون، شیائومی با دو رقیب فوق قدرتمند با نام شیائومی ۱۳و ۱۳ پرو پا به میدان گذاشته است.
کارشناسان پیش بینی می کنند که شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو، روند موفقیت این برند را ادامه دهد. دلیل این پیش بینی، سنگ تمام شیائومی در این گوشی هوشمند برای رقابت با پرچمداران دیگر است. از طرفی، قیمت رقابتی همیشگی شیائومی نیز می تواند دلیل دیگر این پیش بینی باشد. قیمت گوشی های شیائومی همیشه یک برتری در مقابل رقیبانی مانند سامسونگ و اپل بود. در ادامه با نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی پابجی موبایل در ایران همراه باشید …

نمای کلی از شیائومی 13
نمای کلی از شیائومی ۱۳

معرفی شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو

طراحی شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو، شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد. در بخش جلویی، دوربین سلفی درون نمایشگر و به شکل یک حفره، قرار داده شده است. در بخش جلویی، غیر از دوربین و نمایشگر، چیز دیگری به جز شیار اسپیکر به چشم نمی خورد. در مدل شیائومی ۱۳، از نمایشگر تخت و در مدل پرو، از نمایشگر خمیده استفاده شده است. این تفاوت، اولین فرقی است که توجه شما را جلب می کند.
کناره های گوشی، هم اکنون فریم فلزی با حالتی تخت دارد. شاید بتوان گفت که طراحی این بخش، شباهت زیادی به آیفون ها دارد. خطوط آنتن در بخش بالایی این فریم به چشم می خورد و درگاه ها به پایین گوشی منتقل شده اند. این گوشی هوشمند، از جک ۳،۵ میلی متری بهره نمی برد. سنسور اثر انگشت نیز به زیر نمایشگر منتقل شده است.
بزرگترین تفاوت طراحی شیائومی ۱۳ با نسل قبلی، در پنل پشتی رخ داده است. پنل پشتی، از جنس چرم مصنوعی ضد خش ساخته شده که حس فوق العاده ای را به کاربر منتقل می کند. ماژول دوربین ها در یک بخش مربعی شکل قرار گرفته اند که کمی برآمدگی دارد. دوربین ها توسط لایکا توسعه یافته اند و انتظارات از آنها بسیار بالاست.

پنل پشتی شیائومی 13 و 13 پرو
پنل پشتی شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو

نمایشگر

نمایشگر شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو توسط سامسونگ ساخته شده، در نتیجه یک صفحه نمایش فوق العاده را شاهد هستیم. صفحه نمایش امولد تخت، ابعادی برابر با ۶،۳۶ اینچی دارد و کیفیتی معادل Full HD+ دارد. صفحه نمایش توسط گوریلا گلس Victos محافظت شده و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی دارد. این رفرش ریت، به رابط کاربری روان کمک بسیاری می کند.

بیشتر بخوانید :  معرفی بهترین مدل های هدفون گیمینگ در سال 2022 ! بررسی ویژگی ها و ...

صفحه نمایش شیائومی ۱۳ پرو خمیده است که جذابیت این گوشی را دو چندان کرده است. حاشیه صفحه نمایش به حداقل خود رسیده و ابعاد این صفحه نمایش، ۶،۷۳ اینچ است. دیگر مشخصات این صفحه نمایش، تفاوتی با نسخه معمولی ندارد. روشنایی هر دو صفحه نمایش، ۱۹۰۰ نیت است. این روشنایی بسیار بالا، خوانایی فوق العاده ای را در محیط پر نور برای شما فراهم می کند.

سخت افزار شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو

از نظر سخت افزاری، تفاوتی در شیائومی ۱۳ و نسخه پرو وجود ندارد. این پرچمدار، از تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ بهره می برد که قدرت بسیار فوق العاده ای دارد. این مسئله، می تواند رقابت جدی بین این پرچمدار و سامسونگ S23 را ایجاد کند. البته قابل ذکر است که سامسونگ، طبق شایعات قرار است که نسخه کلاک شده این پردازنده را قرار است استفاده کند.

هر دو گوشی، با رم ۸ گیگابایت و یا ۱۲ گیگابایت به بازار عرضه می شوند. حافظه داخلی، با نسخه های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت قابل خریداری هستند. با توجه به ظرفیت های رم و حافظه داخلی، میتوان گفت که رقیبان در این بخش هیچ حرفی برای گفتن نخواهند داشت. خبر خوب دیگر، استفاده از حافظه نوع UFS 4.0 است که سرعتی به مراتب بالاتر دارد.

بررسی دوربین ها

احتمالا هیجان انگیز ترین بخش شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو، همین بخش دوربین آنها باشد. دوربین سلفی هر دو مدل، ۳۲ مگاپیکسل است، اما دوربین پشتی تفاوت های بسیاری دارد. لنز اصلی نسخه غیر پرو، ۵۰ مگاپیکسلی است که از لرزشگیر اپتیکال بهره می برد. جزئیات به خوبی دیده می شود و عکاسی با این دوربین لذت بخش است. در کنار دوربین اصلی، لنز تله فتوی ۱۰ مگاپیکسلی و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

دوربین ۱۳ پرو کاملا با نسخه غیر پرو، تفاوت دارد که در این بخش توضیح خواهیم داد. دوربین اصلی یک لنز ۵۰،۳ مگاپیکسلی است که کیفیت بسیار بالایی دارد. در نسخه پرو، لنز های تله فتو و اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی هستن که یک خبر خوب به حساب می آید. در هر دو نسخه، شما امکان فیلم برداری تا کیفیت ۸K را دارید که بالاترین کیفیت ممکن محسوب می شود.

دوربین ها و فریم فلزی شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو
دوربین ها و فریم فلزی شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو

نرم افزار

نرم افزار گوشی شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو، مطابق انتظار ها، به ­روز ترین نسخه اندروید یعنی اندورید ۱۳ عرضه می شود. رابط کاربری به MIUI 14 ارتقا یافته که خبر خوبی به حساب می آید. این رابط کاربردی، طبق گفته خود شیائومی تا ۶۰ درصد سریعتر از نسخه قبلی است. علاوه بر سرعت، این رابط کاربری قرار است کم خطاترین رابط کاربری باشد.

بیشتر بخوانید :  معرفی بهترین گوشی های گیمینگ جهت اجرای بازی های روز دنیا با بهترین کیفیت در سال 2022 !

باتری

همواره یکی از برگ برنده های شیائومی در برابر رقیبان، به خصوص اپل، ظرفیت و دوام باتری بود. شیائومی ۱۳ از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر بهره می برد که می تواند گوشی را با ۱ بار شارژ، تا ۱ روز روشن نگه دارد. البته در صورت استفاده گیمینگ، ممکن است در اواخر روز نیاز به شارژر داشته باشید.

ظرفیت باتری در شیائومی ۱۳ پرو به ۴۸۰۰ میلی آمپر افزایش پیدا می کند. این افزایش به دلیل بزرگتر شدن صفحه نمایش، امکان پذیر شده است. البته خبر های خوب به اینجا ختم نمی شود، شارژر این پرچمدار نیز در نوع خود فوق العاده است. این سری، از شارژ سیمی ۱۲۰ واتی بهره می برد که می تواند حداکثر در ۴۵ دقیقه، باتری را کاملا شارژ کند. شارژ بی سیم ۵۰ واتی نیز برای این پرچمدار در نظر گرفته شده است.

رنگ ها و دیگر مشخصات

در قسمت رنگ های عرضه شده، شیائومی پا را فراتر گذاشته است و رنگ های غیر معمولی به بازار عرضه کرده است. شیائومی ۱۳ و نسخه پرو، علاوه بر رنگ های پر فروش مانند سفید، مشکی و نقره ای، از رنگ های زرد و قرمز هم بهره می برد. انتظار می رود از زمان شروع فروش، این رنگ ها در دسترس باشد.

اسپیکر این پرچمدار، به طرز شگفت انگیزی بهینه شده است. اسپیکر ها توسط هارمن کاردن ساخته شده که سابقه درخشانی در زمینه تجهیزات صوتی دارد. علاوه بر آن، تعداد اسپیکر ها به ۴ عدد افزایش یافته که حجم صدا را بسیار بیشتر می کند.

رنگ هایی عرضه شده برای شیائومی 13
رنگ هایی عرضه شده برای شیائومی ۱۳

قیمت رقابتی گوشی شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو

نسخه پایه، یعنی شیائومی ۱۳ با رم ۸ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۵۷۵ دلار قیمت دارد. قوی ترین نسخه این پرچمدار، ۷۲۰ دلار قیمت دارد که هم قیمت با نسخه پایه نسخه پرو است. اگر قصد دارید قوی ترین نسخه پرو را تهیه کنید، باید ۹۰۰ دلار را معیار قرار دهید.

از اینکه تا اینجای مطلب با نوکس پلاس همراه بودید از شما متشکریم و امیداوریم این مطلب مفید واقع شود و نیاز شمارا برطرف کرده باشد …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید NC پابجی نیو استیت است …
نوکس پلاس – Noxplus.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *