نوکس پلاس
معرفی بهترین موس و کیبورد موبایل ! آیا استفاده از این گجت در حرفه ای تر شدن ما در پابجی تاثیر گذار است ؟

معرفی بهترین موس و کیبورد موبایل ! آیا استفاده از این گجت در حرفه ای تر شدن ما در پابجی تاثیر گذار است ؟

به آن دسته از تجهیزاتی که کار کردن با گوشی‌های هوشمند را برای کاربران راحت‌تر می‌کنند، لوازم جانبی موبایل گفته می‌شود. مواردی از جمله موس و کیبورد برای گوشی در این دسته قرار می‌گیرند. اکثر ما عادت داریم که از این دو وسیله هنگام کار با لپ‌تاپ یا کامپیوتر استفاده کنیم؛ اما به کار بردن موس و کیبورد موبایل نیز مزایای فراوانی در پی خواهد داشت. به عنوان مثال هنگامی که می‌خواهیم مطلبی را با استفاده از گوشی تایپ کنیم، نگه داشتن طولانی مدت گوشی در دست می تواند باعث خستگی دست‌ها و حتی بروز آسیب‌های بلند مدت نیز بشود. اما اگر گوشی را مقابل خود (عموما روی یک پایه) قرار دهیم و با استفاده از کیبوردی که به آن متصل شده است، عمل تایپ را انجام دهیم – بدون احتساب کوچکی صفحه نمایش – هیچ تفاوتی با لپ‌تاپ یا کامپیوتر نخواهد داشت .

در ادامه با نوکس پلاس ، ارائه دهنده برتر خدمات خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل در ایران ، همراه باشید …

از دیگر موارد استفاده از موس و کیبورد برای گوشی، می‌توان به کاربردهای فراوان این محصولات در هنگام گیمینگ اشاره کرد. به عنوان مثال: از آن‌جایی که سبک بازی‌هایی چون کالاف دیوتی و پابجی، شوتر می‌باشد؛ با استفاده از موس و کیبورد می‌توان نشانه‌گیری‌های دقیق‌تر و در نتیجه عملکرد بهتری داشت. بدین صورت که سرعت عمل شما بالا رفته و می‌توانید به آسانی از دیگران پیشی بگیرید. بنابراین طرفداران این دست بازی‌ها در صدد آن هستند که راه اتصال موس و کیبورد به گوشی را بیابند. برای برقراری این اتصال و استفاده از موس و کیبورد در هنگام کار با گوشی، دو راه پیش روی شما قرار دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

موس و کیبورد برای گوشی

چگونگی استفاده از موس و کیبورد برای گوشی

یکی از راه‌های استفاده از موس و کیبورد برای گوشی، اتصال آن‌ها با استفاده از کابل‌های OTG است. با توجه به این‌که تعداد درگاه‌های اتصال گوشی محدودیت دارد، برای متصل کردن موس یا کیبورد باید از تبدیل‌هایی استفاده کرد که امکان برقراری ارتباط چند وسیله‌ی جانبی را به صورت همزمان فراهم می‌کنند. با حذف شدن جایگاه جک 3.5 میلیمتری در بسیاری از گوشی‌های جدید، تنها درگاه باقیمانده برای اتصال لوازم جانبی، همان درگاه شارژر موبایل می‌باشد. بنابراین در اینگونه موارد نیاز به وجود یک تبدیل USB HUB به خوبی محسوس است. این کابل‌ها قیمت پایینی دارند و برای اتصال هر وسیله‌ای که دارای پورت USB باشد، مناسب هستند. ابتدا باید گوشی را به کابل OTG وصل کرده و سر دیگر کابل را به یک تبدیل USB HUB وصل نمایید. سپس وسایل جانبی مورد نظر را با استفاده از کابل‌های USB مجزا به پورت‌های روی تبدیل USB HUB، وصل نمایید. لازم به ذکر است که معمولا این‌گونه اتصالات با مقدار کمی تاخیر مواجه هستند.
دیگر روش اتصال موس و کیبورد موبایل، اتصال بی‌سیم است. موس‌ها و کیبوردهایی که از این قابلیت برخوردار هستند، می‌توانند به صورت بی‌سیم و با استفاده از بلوتوث به موبایل وصل شوند. اتصال با بلوتوث به ویژه برای گوشی‌های آیفون سودبخش خواهد بود. زیرا یافتن تبدیل OTG با پورت لایتنینگ کاری دشوار است. اگر هم بتوانید آن را بیابید، معمولا هزینه‌ی زیادی در پی خواهد داشت. به طور کلی برعکس اتصال سیمی، استفاده از اتصال بلوتوث بدون هزینه‌ی اضافی است. نکته‌ی قابل توجه دیگر در این خصوص و در زمینه‌ی گیمینگ این است که اگر شما گوشی مخصوص گیمینگ داشته باشید – چون دارای دسته‌ی بازی هستند – نیازی به اتصال موس و کیبورد برای گوشی نخواهید داشت. در نتیجه با تاخیر نیز مواجه نخواهید شد. اما در برخی موقعیت‌ها استفاده از موس و کیبورد برای گوشی، امری حیاتی است. این موقعیت‌ها عبارتند از:

  • صفحه نمایش لمسی گوشی از کار افتاده باشد.
  • نیاز به تایپ سریع و طولانی داشته باشیم.
  • اگر گیمر احساس نیاز به داشتن موس و کیبورد داشته باشد.
بیشتر بخوانید :  پرطرفدارترین بازی های موبایلی سال 2022 کدامند ؟ معرفی و بررسی ...

کیبورد گیمینگ موبایل

تاثیر موس و کیبورد برای گوشی در بازی پابجی

همان طور که گفتیم استفاده از موس و کیبورد برای گوشی سه دلیل عمده دارد. اگر به دلیل خرابی صفحه نمایش و بروز مشکلاتی چون شکستگی یا کند بودن تاچ آن، تصمیم دارید از موس و کیبورد کمک بگیرید، می‌توانید از گجت‌های معمولی موجود در بازار استفاده کنید. اما اگر شما یک گیمر هستید و می‌خواهید برای گیمینگ از موس و کیبورد موبایل استفاده کنید، بهتر است موس و کیبورد مخصوص گیمینگ را به کار ببرید. آن‌چه که این موس و کیبوردها را از سایرین مجزا می‌کند این است که چون برای بازی طراحی شده‌اند، تاخیر بسیار ناچیزی دارند. زیرا وجود تاخیر در اجرای دستورات حین بازی‌های آنلاین، به مثابه‌ی شکست در بازی است. همچنین همان طور که در تصویر فوق مشاهده می‌نمایید، دکمه‌های اضافی در این نوع کیبوردها حذف شده و فقط حاوی دکمه‌هایی هستند که در بازی‌ از آن‌ها استفاده می‌شود. در ضمن برخی از این وسیله‌ها دارای اتصال مستقیم تایپ C هستند و نیازی به تبدیل ندارند.

در مورد موس نیز باید گفت که بهتر است از موس‌های مخصوص گیمینگ استفاده کنید. چرا که طراحی این محصولات به گونه‌ای است که برای واکنش‌های سریع حین بازی مناسب هستند. برای برقراری اتصال موس و کیبورد موبایل، به برنامه‌ی خاصی نیاز ندارید و خود گوشی این تجهیزات جانبی را شناسایی می‌کند. اما با این حال می‌توانید از برخی برنامه‌ها استفاده کنید تا تنظیمات دکمه‌های موس و کیبورد را مطابق با سلیقه‌ی خود برقرار کنید. یکی از این برنامه‌های شخصی‌سازی برای موس و کیبورد، DeskDock نام دارد. همچنین می‌توانید این کار را با کمک برنامه‌ی WiFi Keyboard نیز انجام دهید. برخی از بازی‌ها خود امکان تنظیم کردن دکمه‌ها را فراهم کرده و نیازی به نصب برنامه های جانبی ندارند.

موس کیبورد موبایل پابجی - نوکس پلاس

معرفی انواع موس و کیبورد برای گوشی

همان طور که بیان کردیم بجز گیمینگ، برای انجام هر کاری با موبایل، می‌توانید از محصولات معمولی موجود در بازار استفاده کنید. اما موس و کیبورد گیمینگ به صورت اختصاصی طراحی می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع موس و کیبورد گیمینگ برتر می‌پردازیم. این کار را با معرفی جدیدترین و بهترین کیبوردهای گیمینگ آغاز می‌کنیم:

  1. کیبورد گیمینگ وریتی مدل V-KB6111GCW
  2. کیبورد گیمینگ گرین مدل GK601-RGB
  3. کیبورد گیمینگ ای فورتک مدل B314
  4. کیبورد تسکو TK 8021L (دارای حروف فارسی)
  5. کیبورد گیمینگ جرتک (JERTECH) مدل KM950
  6. کیبورد گیمینگ باندا مدل G10
  7. کیبورد گیمینگ هویت مدل 501
  8. کیبورد مکانیکی گیمینگ ریزر مدل BlackWidow Tournament Edition Chroma
  9. کیبورد مخصوص بازی ایسوس مدل TUF Gaming K7
  10. کیبورد مخصوص بازی میشن مدل c505
بیشتر بخوانید :  گلکسی A54 به بازار آمد ! بررسی تخصصی سری چهارم رده بندی های A سامسونگ !

انواع موس‌ها نیز عبارتند از:

  1. موس بی‌سیم مخصوص بازی ریزر مدل VIPER ULTIMATE
  2. موس مخصوص بازی کورسیر مدل DARK CORE RGB PRO
  3. موس گیمینگ لاجیتک بی‌سیم مدل Lightspeed G9.3
  4. موس بی‌سیم گیمینگ گلوریس مدل O
  5. موس گیمینگ ایسوس بی‌سیم مدل Rog Pugio ii P705
  6. موس گیمینگ ریزر مدل Naga Pro
  7. موس بازی بی‌سیم کورسیر مدل IRONCLAW RGB
  8. موس گیمینگ لاجیتک مدل G502 Hero Play Advanced
  9. موس مخصوص بازی ریزر بی‌سیم مدل BASILISK X HYPERSPEED
  10. موس گیمینگ تسکو مدل GM 790
  11. موس گیمینگ ایسوس مدل P504 ROG GLADIUS II ORIGIN
  12. موس بازی ریزر مدل Viper Mini
  13. موس گیمینگ لاجیتک مدل G402 Hyperion Fury
  14. موس بازی ایسوس مدل ROG Strix Carry
  15. موس گیمینگ تسکو مدل GM 2023

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید با گردآوری این اطلاعات بهترین انتخاب را کنید …
یادتون نره ! نوکس پلاس نرخ آنلاین یوسی پابجی رو در قسمت قیمت یوسی به صورت لحظه ای بهتون اعلام میکنه …
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس