نوکس پلاس
شیائومی 12T ؛ قاتل پرچمدار تازه نفس !

شیائومی 12T ؛ قاتل پرچمدار تازه نفس !

بازار گوشی‌های میان رده روز به روز شاهد رقابت جذاب تری است و شیائومی توانسته با طیف منحصر به فرد محصولات خود در این بازار، دل بسیاری از مردم را به دست آورد. رویداد معرفی محصولات جدید شیائومی در پاییز 2022 (اکتبر 1401) اخیراً برگزار شد و شیائومی در این مراسم از دو گوشی رده بالا و میان رده جدید از سری 12T رونمایی کرد. در ادامه بررسی این پرچمدار قدرتمند با نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی پابجی در ایران ، همراه باشید …
به نظر می‌رسد شیائومی 12 تی در مورد نمایشگر و پردازنده حرفی برای گفتن داشته باشد و باید ببینیم که آیا می‌تواند رقابت قانع کننده ای را در بازار میان رده ارائه دهد یا خیر؟

شیائومی 12T - نوکس پلاس

نقد و بررسی شیائومی 12T

در میان گوشی‌های موجود در بازار، شیائومی با معرفی سری 12 که قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به بقیه پرچمداران داشت، توانست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. شیائومی 12T یکی از این برندهای قدرتمند است که با توجه به مشخصات موجود در این گوشی و قیمتی که دارد می‌توان گفت ارزش خریدن بالایی به خود اختصاص داده است.
در نگاه اول با طراحی متفاوتی روبه‌رو می‌شوید که در گوشی‌های برندهای دیگر ندیده اید و زبان طراحی شیائومی را با کمی تغییر نشان می‌دهد. در جلو صفحه‌نمایش یکنواختی را می‌بینید که مجهز به طراحی تاچ اینفینیتی O است. یک بریدگی دایره‌ای شکل در بالا و مرکز صفحه‌نمایش به خوبی سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است و حاشیه کوچک باعث شده تا صفحه‌نمایش 86.7 درصد از نمای جلو را بگیرد.
در تاریخ 4 اکتبر (2022 میلادی) شیائومی 12T به طور رسمی معرفی شد و انتظار می‌رود این مدل با رقیب اصلی خود سامسونگ در رقابت سختی باشد. از شما دعوت می‌کنیم تا پایان این بررسی با ما همراه باشید! به نظر شما شیائومی 12 تی مانند نسل قبلی موفق خواهد بود؟

مزایا شیائومی 12T

  • دارای صفحه نمایشی با نرخ رفرش 120 هرتز
  • پردازنده گیمینگ بسیار قدرتمند
  • مجهز به بلوتوث دارای نسخه 5.3
  • شارژدهی عالی
  • اسپیکرهای مدل استریو باکیفیت

معایب شیائومی ۱۲ تی

  • عدم پشتیبانی از فرم 60 فریم در فیلم‌برداری 4K
  • جایگزینی گوریلا گلس ویکتوس با گوریلا گلس 5
  • دارای ماکرو 2 مگاپیکسلی

مشخصات شیائومی 12T - نوکس پلاس

بررسی عملکرد پردازنده Xiaomi T12 برای بازی

برای اکثر افراد، مهمترین عامل در انتخاب مدل گوشی این است که بتوانند با آن بازی کنند. این واقعیت که مدلی که آنها می‌خرند می‌تواند بازی‌ها را به خوبی اداره کند، قطعاً برای خیلی ها اولویت است و نشان دهنده عملکرد سخت افزاری برتر دستگاه است. در مورد شیائومی 12T باید گفت که با داشتن تراشه ای که ساخت شرکت تایوانی مدیاتک است می‌توانید بدون معطلی بازی هایی با نرخ نوسازی صفحه‌نمایش 120 هرتز انجام دهید. علاوه بر این با داشتن 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شما می‌توانید هر بازی را روی گوشی خود نصب کنید بدون آن که در این مورد آسیبی ببیند، بنابراین می‌توانید به شیائومی 12T به عنوان یک دستگاه بازی همه جانبه اعتماد کنید. یکی از نقاط قوت می 12 تی در عملکردهای مختلف داشتن زیبایی و پایداری تراشه ها است. به همین خاطر شما می‌توانید به راحتی بازی‌های سنگین را دانلود کرده و لذت مبارزه را در موقعیت های مختلف تجربه کنید. گیمرها به خوبی می‌دانند که نرخ فریم برای بازی های سبک شوتر بسیار مهم است. پس در بازی PUBG بازی با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه با کمترین تنظیمات گرافیکی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید :  شیائومی 13 اولترا ! افراط شیائومی در تولید بهترینِ بهترین ها ! بررسی مشخصات و مقایسه با رقبا ...

طراحی گوشی شیائومی 12T

به نظر شما طراحی شیائومی 12T، به خصوص در قسمت تنظیمات دوربین برایتان آشنا است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم کاملاً درست حدس زدید!طراحی می 12 تی بسیار شبیه به پرچمداران 2021 این شرکت یعنی سری 12 است. فلاش LED دوگانه، داشتن لنزهای سه گانه در این گوشی دقیقاً شبیه گوشی‌های مدل‌های قبلی است. در مورد جذابیت طراحی گوشی شیائومی 12T باید خریداران تصمیم بگیرند که آیا این ماژول مستطیلی با سلیقه آن ها مطابقت دارد یا خیر؟ اما از نظر کلی و از دید کاربران تا امروز طراحی می 12 تی امتیاز بالایی کسب کرده است. اگرچه شیائومی 12 تی از مواد باکیفیت در ساخت گوشی استفاده کرده است، اما متأسفانه از فریم آلومینیومی خبری نیست و به جای شیشه ویکتوس گوریلا گلس شاهد لایه محافظ گوریلا گلس 5 هستیم. اما اگر از دید میان رده به این موضوع نگاه کنیم، همین کار حفاظت سخاوتمندانه است که شیائومی از خود نشان می‌دهد. در نهایت این گوشی با وزن 202 گرمی و طراحی زیباتر، ارگونومی بهتری نسبت به نسخه قبلی دارد.

نمایشگر گوشی 12T

شیائومی 12 تی از صفحه‌نمایش 6.67 اینچی با وضوح Full HD+ استفاده می‌کند که می‌تواند تصاویر 24 بیتی را با پشتیبانی از HDR10+ نیز نمایش دهد. پنل 12T شیائومی می‌تواند 68 میلیارد رنگ تولید کند که برای افرادی که می‌خواهند با گوشی خود کارهای گرافیکی انجام دهند بسیار مناسب است. شایان ذکر است که این پنل از نرخ رفرش 120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند تا رابط کاربری و تجربه بازی روان و سریع را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها تفاوت صفحه‌نمایش گوشی 12T با نسخه پرو این است که Dolby Vision پشتیبانی نمی‌شود.
این نمایشگر که از رزولوشن بسیار خوب 2712 در 1220 پشتیبانی می‌کند، می‌تواند روشنایی بین 500 تا 900 نیت ارائه دهد که خوشبختانه به شما این امکان را می‌دهد که در هر شرایط نوری به راحتی با آن کار کنید. اما به لطف این روشنایی بالا، نور صفحه‌نمایش در شب هم خیلی زیاد به نظر می‌رسد. در این مورد یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که حالت تم تاریک را در تلفن 12T خود روشن کنید تا نور صفحه شما را آزار ندهد. نمایشگر شیائومی 12T علاوه بر نرخ تازه سازی 120 هرتز، نرخ تازه سازی 60 هرتز را نیز ارائه می‌دهد. نرخ تازه سازی 60 هرتز که باتری کمتری مصرف می‌کند، هنگام مشاهده عکس ها یا کار با برنامه هایی که نیاز به نرخ رفرش بالا ندارند مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  در هر منطقه از ایران چه شرکت و سرویس اینترنتی برای گیمینگ سرعت بیشتری دارد ؟ معرفی اینترنت پرسرعت گیمینگ

شیائومی 12T - نوکس پلاس

باتری شیائومی ۱۲تی

با توجه به مشخصات شیائومی 12T، این مدل دارای ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که با یک آداپتور 120 واتی عرضه می‌شود. با این شارژر سریع می‌توانید گوشی خود را در 23 دقیقه با یک بوست ویژه و نیم ساعت در حالت عادی شارژ کنید. با فعال کردن حالت Boost، شارژ شیائومی 12T به شرح زیر خواهد بود:

  • 35 درصد در 5 دقیقه
  • 55 درصد در 10 دقیقه
  • 71 درصد در 15 دقیقه
  • 95 درصد در 20 دقیقه
  • 100 درصد 23 دقیقه

زمانی که شما برای وب گردی به گوشی خود نیاز دارید می‌توانید آن را  13 ساعت و 31 دقیقه شارژ کنید. در واقع برای استفاده روزانه و همچنین کارهای سنگین این میزان شارژ شیائومی بسیار مناسب است. البته مشخص نیست این گوشی با آداپتور 120 واتی وارد بازار خواهد شد یا نسخه پایین تری هم دارد.

دوربین شیائومی 12T

شیائومی 12 تی از ترکیب سه گانه دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. خروجی تصویر دوربین اصلی این مدل به صورت پیش فرض محدود به 12 مگاپیکسل است که به صورت دستی تا 108 مگاپیکسل قابل تغییر است؛ اما از نظر کارشناسان از دو جهت که تصاویر از یک لنز پرایم دارای جزئیات خوب، رنگ‌های زنده و البته کنتراست جذاب دارند خوب است.

در برخی نماها، لبه های تصاویر کمی آبرنگی بوده و با مشکل کم شارپنس مواجه هستند که با فوکوس دستی تا حد زیادی می‌توان آن را حل کرد. لرزش گیر اپتیکال نیز برای این لنز در نظر گرفته شده است تا همیشه بتوانید تصاویری با کیفیت و بدون نویز بگیرید.

قیمت شیائومی 12T در بازار (بهمن 1401)

قیمت اولیه شیائومی 12 تی حدود 600 یورو گفته می‌شود که با توجه به ویژگی ها و سخت افزار قدرتمند ممکن است تقریباً درست باشد، اما این قیمت برای این مدل گوشی باز هم زیاد است! به عنوان مثال نسل قبلی شیائومی 12 تی در حال حاضر در بازارهای جهانی با قیمت 340 یورو به فروش می‌رسد که به دلیل دوربین و سخت افزار قدرتمند خود توانسته نظر تعداد زیادی از کاربران را جلب کند. حالا معلوم نیست قیمت شیائومی 12 تی باعث شکست این مدل در بازار جهانی می‌شود یا خیر!
اگر از منظر کلی به شیائومی 12 تی نگاه کنیم، شکی نیست که با مدلی با سخت افزار عالی، باتری بادوام و شارژ سریع عالی روبرو هستیم، اما قیمت گوشی شیائومی 12 تی را نمی‌توان نادیده گرفت. این بهترین گزینه برای خرید گوشی برای کاربرانی است که نمی‌خواهند قیمت‌های زیادی بپردازند. اگر قیمت با زمان و عرضه بسیار متعادل باشد به نظر شما ارزش خرید این مدل را دارد یا خیر؟

بیشتر بخوانید :  معرفی و بررسی مشخصات شیائومی 13 و 13پرو ، پرچمداران جدید شیائومی !

امیدواریم این مطلب کاربردی واقع شده باشد و قدمی در راستای پیشرفت اطلاعات عمومی شما در راستای تکنولوژی برداشته باشیم …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل در ایرانه …
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس