نوکس پلاس
سخت افزار یک گوشی گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

سخت افزار یک گوشی گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

همان طور که می‌دانید گیمینگ و بازی‌های‌ آنلاین در بین عده‌ی زیادی از مردم به یک سرگرمی مورد علاقه تبدیل شده است. این علاقه را بیشتر می‌توان در میان نسل جوان و علی‌الخصوص نوجوانان دید. هر چند که امکان انجام اکثر بازی‌های آنلاین روی گوشی‌های هوشمند امروزی وجود دارد، اما این مساله باعث عدم طراحی و ساخت گوشی‌های مخصوص گیمینگ نشده است. در واقع این نوع گوشی‌ها برای انجام بازی‌ بهینه سازی شده‌اند. تفاوت عمده‌ی گوشی گیمینگ با گوشی معمولی را می‌توان در قدرت پردازش و امکانات سخت افزاری آن جستجو کرد. کسانی که وقت محدودی را به بازی می‌گذرانند، شاید نیازی به گوشی مخصوص گیمینگ نداشته باشند؛ اما گیمرهای حرفه‌ای و یا کسانی که می‌خواهند در گیمینگ حرفه‌‌ای شوند، حتما به آن نیاز خواهند داشت. در این نوشتار به بررسی ویژگی گوشی گیمینگ می‌پردازیم تا روند انتخاب برای شما آسان شود ؛ پس با نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی در ایران همراه باشید …

شما برای خرید این مدل گوشی‌ها، باید به 9 ویژگی گوشی گیمینگ توجه داشته باشید. در واقع اگر فردی قصد خریدن یک گوشی مخصوص بازی را داشته باشد، قبل از هر چیزی باید سخت افزار گوشی گیمینگ را مورد بررسی قرار دهد. سپس به بررسی سایر ویژگی های لازم و مرتبط به گیمینگ بپردازد. هر چند که شایان ذکر است گوشی گیمینگ تنها مختص بازی‌های آنلاین نیست؛ بلکه بخش زیادی از بازی‌ها را نیز می‌توان به صورت آفلاین انجام داد. اما از آن‌جایی که دستگاه‌هایی که قابلیت اجرای بازی‌های سنگین آنلاین را دارند، پیشرفته‌تر بوده و سخت افزار قوی‌تر و امکانات بیشتری دارند، می‌توانند به راحتی پوشش مناسبی برای بازی‌های آفلاین – که عموما سبک‌تر و ساده‌تر هستند – نیز ایجاد کنند.

این 9 ویژگی گوشی گیمینگ عبارتند از:

  1. پردازنده‌ی قوی
  2. خنک کننده‌ی تعبیه شده در دستگاه
  3. صفحه نمایش مناسب دارای توان نمایش تعداد رنگ زیاد
  4. حافظه‌ی بالا
  5. قاب مناسب و ارگونومی
  6. حالت بهینه سازی شده متناسب با انجام بازی
  7. توان نگهداری شارژ به مدت طولانی و امکان شارژ فوری باتری
  8. بلندگوهای با کیفیت
  9. برخورداری از امکان وصل کردن لوازم جانبی ویژه‌ی گیمینگ

گیمینگویژگی گوشی گیمینگ؛ پردازنده، فن خنک کننده و صفحه نمایش

داشتن پردازنده‌ی قوی نه تنها یک ویژگی گوشی گیمینگ تلقی می‌شود؛ بلکه هر گوشی دیگری نیز که از پردازش قوی بهره‌مند باشد، در میان رقبایش به برتری دست می‌یابد. اگر پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون 8 یا پردازنده‌ی مدیاتک سری Dimensity 9000 در ساخت یک گوشی گیمینگ به کار رفته باشد، بدون شک آن گوشی از قدرت پردازش بالایی برخوردار خواهد بود. هر چند که گوشی‌هایی با پردازنده‌های اسنپدراگون 6، اسنپدراگون 7 و مدیاتک سری Dimensity 500 (که در گوشی‌های میان رده به کار می روند) نیز حرفی برای گفتن دارند. در واقع با داشتن هر مدل گوشی‌ای که از این پردازنده‌ها بهره‌مند باشد، هرگز برای بازی‌های آنلاین دچار مشکل نخواهید شد. نکته‌ی حائز اهمیت بعدی برای پردازنده‌ها، تعداد و اندازه‌ی ترانزیستورها است. بالطبع ترانزیستورهای بیشتر موجب عملکرد بهتر گوشی و افزایش عمر باتری آن می‌شوند.

بیشتر بخوانید :  در هر منطقه از ایران چه شرکت و سرویس اینترنتی برای گیمینگ سرعت بیشتری دارد ؟ معرفی اینترنت پرسرعت گیمینگ

دیگر ویژگی گوشی گیمینگ به دارا بودن فن خنک کننده مربوط می‌شود. گرچه این ویژگی را غالبا می‌توان در گوشی‌های گیمینگ یافت، اما تعدادی از گوشی‌های دیگر نیز از این سیستم بهره می‌برند. از آن‌جایی‌ که پردازنده‌ی گوشی‌های گیمینگ تحت فشار بازی‌های سنگین قرار می‌گیرند، در غیاب خنک کننده گوشی به سرعت داغ می‌کند. در نتیجه باید آن را به طریقی خنک کرد تا از عمر مفید گوشی کاسته نشود. زیرا گرم شدن گوشی برای باتری آن خبرهای خوشی به همراه ندارد! از همین رو گوشی گیمینگ بدون خنک کننده معنی ندارد.

در گام بعدی، به عنوان یک ویژگی گوشی گیمینگ به صفحه نمایش آن اشاره می‌کنیم. در یک بازی هیجان انگیز رقابتی، گاهی پیش می‌آید که جریان بازی به سرعت پیش می‌رود و چیزی که در این زمینه بیشترین کمک را به گیمر می‌کند، گوشی‌هایی با نرخ نوسازی 90 الی 120 هرتز هستند و بهترین عملکرد را به شما ارائه می‌کنند. هرچند که به مرور گوشی‌هایی با نرخ نوسازی 144 هرتز نیز پا به میدان می‌گذارند، اما قاعدتا برای داشتن آن‌ها باید هزینه‌‌ی بیشتری پرداخت کنید. نمایشگرهای OLED یا AMOLED بهترین نرخ نوسازی صفحه را همراه با روشنایی بالا و طیف وسیعی از رنگ‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورند. نمایشگر IPS LCD با 1080 پیکسل نیز می‌تواند تجربه‌ی گیمینگ خوبی به شما بدهد. هرچند که پنل‌های دارای 1440 پیکسل وضوح تصویر بیشتری دارند.

ویژگی گوشی گیمینگویژگی گوشی گیمینگ؛ حافظه، ارگونومی، حالت بهینه‌ی بازی و کیفیت باتری

ویژگی گوشی گیمینگ در رابطه با حافظه بدین صورت می‌باشد که در کمترین حالت از 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره ببرد. اما باید یادآور شد که برخی از بازی‌های آنلاین را نمی‌توان روی چنین گوشی‌هایی با این میزان حافظه اجرا کرد. برخی از این بازی‌ها روی گوشی با 128 گیگابایت حافظه به خوبی اجرا می‌شوند. اما در حالت کلی با 256 گیگابایت حافظه می‌توان همه‌ی بازی‌های موجود را بدون نگرانی از بابت آپدیت‌‌های آن‌ها به اجرا درآورد. رم‌های 6 و 8 گیگابایتی نیز برای گیمینگ مناسب هستند.

داشتن یک صفحه نمایش با حاشیه‌های اضافی که مانع از لمس تصادفی شود دیگر ویژگی گوشی گیمینگ است. همچنین گوشی گیمینگ باید به گونه‌ای طراحی شود که در دراز مدت باعث بروز آسیب فیزیکی در کاربر نشود. این مساله ارگونومی نامیده می‌شود. به کار گرفتن همه‌ی توان گوشی گیمینگ در هنگام بازی یک نکته‌ی بسیار حائز اهمیت دیگر است. در واقع گوشی باید برای انجام بازی بهینه‌سازی شود. به‌گونه‌ای که مواردی مانند نوتیفیکیشن‌ها، اعلانات و … روند بازی را مختل نکنند.

بیشتر بخوانید :  وظایف شرکت تجاری

دیگر ویژگی گوشی گیمینگ که باید به آن توجه خاص داشته باشیم در رابطه با باتری آن است. می‌دانیم که بازی کردن، انرژی زیادی از باتری موبایل طلب می‌کند. توان باتری گوشی گیمینگ نباید از 4500 میلی آمپر کمتر باشد. ظرفیت‌های بیشتر می‌توانند عملکرد بهتری را مهیا کنند و زمان بیشتری برای بازی مداوم به شما بدهند. باتری باید از لحاظ زمان لازم برای شارژ شدن نیز به خوبی عمل کرده و در اسرع وقت شارژ شود.

لوازم جانبی گوشی گیمینگسایر ویژگی‌های گوشی مناسب برای گیم

داشتن بلندگوهای باکیفیت در کنار سایر سخت افزار گوشی گیمینگ می‌تواند تجربه‌ی واقعی‌تری از قرارگیری در محیط بازی را به شما القا کند. هرچه صدای بازی شفاف‌تر به گوش شما برسد، می‌توانید هوشیارانه‌تر عمل کنید و از کوچک‌ترین حرکات رقبای خود غافل نشوید. اسپیکرهای موسوم به دوگانه این عملکرد را به بهترین نحو به کاربران ارائه می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های این اسپیکرها توانایی پردازش و پخش افکت‌های صوتی می‌باشد. بدین ترتیب بازی را بسیار واقعی‌تر حس خواهید کرد.

علاوه بر دسته‌ای از سخت افزار گوشی گیمینگ که در آن تعبیه شده‌اند، می‌توان از لوازم جانبی دیگری نیز استفاده کرد. لوازمی که به منظور بهبود عملکرد گیمر ساخته شده‌اند و به‌ کار بردن هر کدام از آن‌ها به نوبه‌ی خود می‌تواند بسیار سودبخش باشد. یک گوشی گیمینگ مناسب، توان آن را دارد که بتواند از همه‌ی انواع لوازم جانبی موجود بهره ببرد. از جمله این لوازم جانبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسته‌ی بازی برای کنترل بهتر
  • کاور انگشت برای افزایش سرعت
  • هدفون برای شنیدن بهتر صداها

از اینکه تا اینجای مطلب را با ما همراه بودید از شما قدردانیم و امیدواریم این مطلب مفید واقع شده باشد ..

یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل در ایرانه !

نوکس پلاس – Noxplus.ir

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس