اینترنت پرسرعت

در دنیای پر جنب و جوش امروزی که سرعت تغییر و پیشرفت در اکثر زمینه‌ها بسیار بالا است، داشتن یک اینترنت پرسرعت ضروری است. اگر چه در بعضی مواقع می‌توانیم کار خود را با یک اینترنت ضعیف و صرف زمان بیشتر راه بیندازیم؛ اما در مواردی یک اینترنت کند را می‌توان دقیقا به معنای نداشتن اینترنت تلقی کرد. از جمله‌ی این زمینه‌ها می‌توان به گیمینگ اشاره کرد. در بازی‌های آنلاین کامپیوتری، سرعت اینترنت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یک اینترنت سریع می‌تواند موجب واکنش فوری و به موقع شود و در نتیجه پیروزی در بازی را به ارمغان آورد.

در ادامه‌ی این نوشتار در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل به معرفی انواع پرسرعت اینترنت ایران می‌پردازیم.

تعدادی از شرکت‌هایی که در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات اینترنتی فعالیت دارند، فراهم کردن نوع ویژ‌ه‌ای از اینترنت پرسرعت را برای گیمینگ در دستور کار خود قرار داده‌اند. اینترنت گیم معمولا به صورت ویژه توسط گیمرهای حرفه‌ای و کاربلد تست شده و سپس به طور عمومی در اختیار همه‌ی گیمرهای متقاضی قرار داده می‌شوند. وظیفه‌ی گیمرهایی که اینترنت گیم را تست می‌کنند این است که باگ‌های آن را بیابند تا بدین ترتیب شرکت بتواند خدمات کامل و بدون نقصی را در اختیار کاربران قرار دهد.

از جمله ویژگی‌هایی که از یک اینترنت سریع مخصوص گیم می‌‌توان انتظار داشت، موارد زیر قابل ذکر هستند :

  • اینترنت گیم باید پایداری مناسبی داشته باشد و در کل زمان بازی دچار مشکل نشود.
  • اینترنت گیم باید میزان مشخصی از سرعت را به عنوان حداقل سرعت تضمین کند.
  • اینترنت گیم باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و اپراتور به طور ویژه خدمات پشتیبانی از آن را ارائه کند. عدم پشتیبانی از یک سرویس به طرز قابل توجهی محبوبیت آن را کاهش می‌دهد.
  • راه‌اندازی و نصب اینترنت گیم باید به سرعت و در کمترین زمان ممکن قابل انجام باشد.
  • برای یک سرویس اینترنت گیم بهتر است که کل کشور را پوشش دهد.
  • باید بتوان قبل از خرید این سرویس‌های اینترنتی، به صورت رایگان میزان تناسب و سازگاری آن را با محل سکونت خود تست و بررسی کرد.

 

از دیگر مواردی که برای یک اینترنت سریع مخصوص گیمینگ حائز اهمیت هستند می‌توان سرعت آپلود و دانلود متقارن را نام برد. همچنین هر چه زمان دریافت اطلاعات کمتر باشد، بر محبوبیت این سرویس افزوده می‌شود. این ویژگی جیتر نام دارد. پینگ تایم نیز به مقوله‌ی زمان ارسال و دریافت دستورات گفته می‌شود. قاعدتا هرچه پینگ سرویس اینترنتی پایین‌تر باشد، سرعت و کیفیت آن بیشتر است. لیتنسی یا تاخیر در دریافت اطلاعات نیز یکی دیگر از ابعاد یک سرویس اینترنتی است که پایین‌تر بودن آن به مثابه‌ی سرعت بیشتر سرویس است.

بیشتر بخوانید :  معرفی 10 اسپیکر بلوتوثی قابل حمل فوق العاده با ویژگی های خاص !

اینترنت گیمینگ

کدام یک از ارائه دهندگان اینترنت ایران برای گیمینگ مناسب هستند؟

این مسئله که کدام اینترنت خانگی برای گیمینگ مناسب‌تر است، به این بستگی دارد که شما در چه منطقه‌ای از ایران زندگی می‌کنید. در ادامه‌ی این نوشتار به بررسی انواع مختلف اینترنت ایران می‌پردازیم و همچنین خواهیم دید که در هر ناحیه از کشور، کدام سرویس اینترنتی سرعت بیشتری دارد و در نتیجه برای انجام بازی‌های آنلاین بهتر است.

در این‌جا ۷ شرکت اینترنتی پر آوازه و تعدادی از شرکت‌های دیگر را نیز را از نظر می‌گذرانیم. این شرکت‌ها عبارتند از:

  1. شرکت مخابرات
  2. شرکت پیشگامان
  3. شرکت شاتل
  4. شرکت آسیاتک
  5. شرکت های وب
  6. شرکت پارس آنلاین
  7. شرکت صبانت

 

اینترنت پرسرعت گیمینگ در تهران، مشهد و اصفهان

* لازم به ذکر است که بررسی‌های صورت گرفته در موارد فوق همگی در سطح استان‌ها می‌باشند .

از آن رو که سرعت و کیفیت ارائه‌ی خدمات اینترنت پرسرعت از جانب شرکت‌های گوناگون، در نقاط مختلف کشور یکسان نیست، کیفیت خدمات هر شرکت در هر منطقه را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم. مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته توسط نت سنج پلاس نشان از آن دارد که در تهران کیفیت اینترنت ارائه شده توسط شرکت‌های آسیاتک، شاتل و پیشگامان بیشتر است. همچنین این بررسی‌ها حاکی از آن است که اینترنت ارائه شده از جانب شرکت‌های فن آوا و لایزر ضعیف بوده و از کیفیت لازم برخوردار نیست.

بررسی‌های صورت گرفته توسط نت سنج پلاس در مورد سرعت و کیفیت اینترنت در شهر مشهد نشان می‌دهد که در این شهر نیز شرکت آسیاتک پیشتاز است. همچنین شرکت حلما گستر نیز یکی از ارائه دهندگان اینترنت پر سرعت در این شهر می‌باشد. اما اینترنتی که مخابرات ایران در مشهد ارائه می‌دهد، کیفیت چندانی ندارد. شرکت فن آوا نیز نتوانسته است در این شهر بازار خوبی داشته باشد و این امر رابطه‌ی مستقیمی با ضعف اینترنت ارائه شده توسط این شرکت دارد.

در شهر اصفهان که یکی دیگر از شهرهای پرجمعیت کشور است، به ترتیب شرکت‌های آسیاتک، شاتل، پیشگامان و صبانت در رده‌های برتر ارائه‌ی اینترنت قرار دارند. ضعیف‌ترین و کندترین شرکت‌ها نیز به ترتیب عبارتند از حلما گستر و پارس آنلاین. بنابراین به گیمرهای ساکن در اصفهان پیشنهاد می‌شود که اینترنت پرسرعت مورد نیاز خود را از آسیاتک یا شاتل تهیه نمایند. پر واضح است که این قضیه نه تنها برای گیمرها، بلکه برای سایر افرادی که خواهان اینترنت سریع هستند نیز صدق می‌کند.

اینترنت پرسرعت

بررسی سرعت اینترنت در شهرهای کرج، شیراز، تبریز و قم

در شهر کرج شرکت آسیاتک رتبه‌ی اول را در میان شرکت‌های عرضه کننده‌ی اینترنت پرسرعت به خود اختصاص داده است. در این شهر اینترنت مخابرات در رده‌ی دوم قرار گرفته و شرکت شاتل نیز اینترنت خوب و قابل قبولی را ارائه می‌کند. پارس آنلاین و رهام داتک نیز به ترتیب ضعیف‌ترین‌ها در کرج هستند. بررسی‌های صورت گرفته توسط نت سنج پلاس برای شهر شیراز نشان می‌دهد که چهار شرکت آسیاتک، مخابرات ایران، شاتل و پیشگامان به ترتیب اینترنت پرسرعت را به خوبی فراهم می‌کنند. صبانت در شیراز ضعیف‌ترین اپراتور اینترنت است.

نت سنج پلاس بررسی‌های لازم را در زمینه‌ی اینترنت پرسرعت در شهر تبریز نیز انجام داده است و به این نتیجه رسیده است که شرکت‌های آسیاتک، شاتل، پیشگامان، های وب و مخابرات همگی و با ترتیب ذکر شده اینترنت با کیفیت و سریع عرضه می‌کنند. در تبریز شرکت رهام داتک ضعیف‌ترین عملکرد را از خود نشان داده است. در شهر قم نیز آسیاتک پیشتاز این عرصه بوده و و چهار شرکت های وب، صبانت، پارس آنلاین و حلما گستر کیفیت مطلوبی ندارند.

بیشتر بخوانید :  استفاده از ایرپاد (Airpods) برای بازی و گیمینگ مناسب است ؟ معرفی 10 ایرپاد گیمینگ برتر !

نت پرسرعت برای گیمینگسرعت اینترنت گیمینگ در شهرهای اهواز، کرمانشاه و ارومیه

در ادامه‌ی بررسی اینترنت پرسرعت در شهرهای مختلف ایران، اهواز را از نظر می‌گذرانیم. در این شهر آسیاتک، شاتل و پیشگامان عملکرد خوبی دارند. اما خدمات فن آوا و مخابرات چندان مطلوب نیستند. در شهر کرمانشاه نیز آسیاتک و شاتل، اینترنت سریع را به خوبی فراهم می‌کنند اما مخابرات در این زمینه ناکام مانده است. به عنوان آخرین شهر بررسی شده در این مقاله ارومیه را نام می‌بریم که در آن آسیاتک، شاتل و های وب به خوبی عمل می‌کنند. اما شرکت‌های پارس آنلاین، لایزر، صبانت، مخابرات و فن آوا هیچ کدام را در ارومیه توصیه نمی‌کنیم.

 

امیدواریم این مطلب مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با استفاده از آن ، بهترین انتخاب شرکت اینترنت را متناسب با منطقه خود داشته باشید …

یادتون نره ! نوکس پلاس مرجع برتر خرید یوسی پابجی و خرید NC پابجی نیو استیت است و با بکار گیری سیستم واریز سریع زیر ۳۰ دقیقه ای ، مشتاقانه پذیرای سفارشات شما عزیزان است .

نوکس پلاس – Noxplus.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *