نوکس پلاس
اپل واچ بخریم یا نخریم؟ بررسی ارزش خرید و مقایسه با رقبا!

اپل واچ بخریم یا نخریم؟ بررسی ارزش خرید و مقایسه با رقبا!

این روزها ساعت‌های هوشمند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده اند. در همین حال، ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا از محبوب ترین مدل ها تا به امروز هستند و میلیون ها ساعت از این نمونه در سراسر جهان فروخته شده است. به نظر می‌رسد این گجت پوشیدنی گزینه‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و مورد استقبال بسیاری از طرفداران اپل قرار گرفته است.
اپل واچ اولترا را می‌توان یکی از دستگاه‌های پوشیدنی کامل اپل در نظر گرفت که بدون شک بالاترین پتانسیل را در میان یک دستگاه پوشیدنی دارد. نه تنها برای استفاده روزمره بلکه برای ورزشکاران نیز خواص منحصربه‌فردی در آن دیده می‌شود.
کوهنوردان، غواصان و همچنین ورزشکاران استقامتی می‌توانند از این محصول استفاده بهینه کرده و از ورزش خود لذت ببرند. حتی اگر ورزشکار هم نباشید، باز هم این محصول جذابیت زیادی دارد. صفحه نمایش روشن و بزرگ اپل واچ اولترا باعث می‌شود در زیر نور خورشید به بهترین شکل از آن استفاده شود. برای بررسی بهتر و دقیق تر این اپل واچ خارق العاده با ما در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی در ایران همراه باشید.

مشخصات اپل واچ اولترا - نوکس پلاس

مشخصات اپل واچ اولترا

این گجت دوست داشتی در ابعاد 49 در 44 در 14.4 میلی متر و در وزن 61.3 گرم به بازار عرضه شد. ساختار جلو اپل واچ اولترا از کریستال یاقوت کبود و در قسمت پشت کریستال سرامیکی و یاقوت کبود ساخته شده است. یک قاب تیتانیومی باعث شده تا زیبایی این ساعت هوشمند دو چندان شود.
در نگاه اول، ظاهر قدرتمند اپل واچ اولترا شما را متحیر خواهد کرد. این محصول با وجود بزرگ بودن هنوز سبکی خود را از دست نداد؛ البته وزن بیشتری نسبت به سری 8 دارد. اگر بخواهیم به یکی از ویژگی‌های بارز این ساعت هوشمند اشاره کنیم، به خاطر داشتن گواهی IP6X می‌توانید با آن تا 100 متر زیر آب شیرجه بزنید و یا شنا کنید.

بررسی صفحه نمایش Apple Watch Ultra

نوع صفحه نمایش همیشه روشن اپل واچ اولترا Retina LTPO OLED، با نیت 2000 است. شما این گجت را در سایز 1.92 اینچ با رزولوشن 502 در 410 پیکسل می‌توانید تهیه کنید.
بزرگترین و مهم ترین بخش یک ساعت هوشمند نمایشگر آن است. اپل واچ اولترا از یک صفحه نمایش با کیفیت و وضوح بالا برای استفاده در هر زمان و هر مکان، حتی برای زیر نور خورشید ساخته شد. در روی این صفحه یک محافظ از جنس شیشه کریستال و یاقوت کبود کار گذاشته اند. صفحه نمایش این محصول نسبت به مدل های قبلی بزرگتر است. نور صفحه نمایش آن‌قدر خوب و قوی است که می‌تواند به عنوان یک چراغ قوه ضعیف در تاریکی عمل کند.

بیشتر بخوانید :  معرفی 10 اسپیکر بلوتوثی قابل حمل فوق العاده با ویژگی های خاص !

سیستم عامل و سخت افزار

سیستم عامل اپل واچ اولترا WatchOS 9.0 دارای قابلیت ارتقا به 9.1 است که در آن چیپست اپل S8 به کار رفت. این ساعت هوشمند یک پردازنده دو هسته ای و یک پردازنده گرافیکی مدل PowerVR دارد.
سال 2022، اپل سیستم عامل گجت پوشیدنی جدید خود را  به بازار عرضه کرد. WatchOS 9 در حال حاضر یکی از جدیدترین و قدرتمندترین سیستم عامل های ساعت هوشمند است. از ویژگی‌ها و حسگرهای اپل واچ اولترا می‌توان به شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، فشارسنج، ارتفاع سنج همیشه روشن، قطب نما، اندازه گیری دما، اندازه گیری دمای محیط و آب اشاره کرد. این محصول از NFC پشتیبانی می‌کند. اندازه گیری ضربان قلب این مدل دقیق بوده و اطلاعات بیشتری را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد. از بارزترین ویژگی‌های این گجت هوشمند برای ورزشکاران می‌توان به ویژگی شخصی سازی تمرین ها اشاره کرد.

اپل واچ اولترا - نوکس پلاس

بررسی باتری اپل واچ اولترا

باتری لیتیوم یونی، با حجم 542 میلی آمپر این مدل بیش از حد انتظار به نظر می‌رسد و به راحتی می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. به طور معمول با استفاده روزانه می‌تواند حدود 3 روز شارژ نگه دارد. البته در این سه روز شما می توانید از این ساعت برای کارهایی مانند پیاده روی، ورزش، موسیقی و … را بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.
زمان وعده داده شده توسط اپل به کاربران حدود 36 ساعت است و با این محاسبه می‌توان نتیجه گرفت که باتری اپل واچ اولترا عملکرد بسیار خوبی دارد. اگر در مکانی هستید که نمی‌توانید این دستگاه را شارژ کنید، می‌توانید از حالت کم مصرف استفاده نمایید. در صورتی که برخی از سنسورها و اتصالات وای فای را قطع کنید، صفحه نمایش برای مدت بیشتری روشن می‌ماند بنابراین می‌توانید مدت‌زمان زیادی از این آن استفاده کنید.

مزایا اپل واچ اولترا

  • صفحه نمایش و کیفیت عالی
  • استفاده آسان و بدون دردسر در خارج از منزل
  • دارای دو باند GPS دقیق
  • مقاومت و استحکام بالا

معایب اپل واچ اولترا

  •  باتری نسبتاً ضعیف
  • نامناسب برای افراد لاغر
  • تأییدنشدن توسط خیلی از کاربران

امکانات اپل واچ اولترا

تابستان امسال، اپل ساعت هوشمند جدیدی به نام Apple Watch Ultra معرفی کرد که در درجه اول برای ورزشکاران طراحی شده است. این ساعت دارای امکانات بیشتری نسبت به اپل واچ استاندارد است. در ادامه به بررسی امکانات اپل واچ اولترا می‌پردازیم:

  • پایداری بالا در شرایط بسیار گرم و سرد

به طور کلی گجت‌ها در محیط‌های خیلی سرد یا خیلی گرم با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. اما اپل می‌گوید اپل واچ اولترا می‌تواند در دمای بین ۲۰- تا ۵۵ درجه سانتی گراد به خوبی کار کند.

  • صفحه نمایش بزرگتر و اطلاعات بیشتر
بیشتر بخوانید :  گلکسی M54 رونمایی شد ! فرقش با A54 چیه ؟ مقایسه عملکرد

صفحه نمایش این ساعت به طور قابل توجهی بزرگتر از نمایشگر اپل واچ سری 8 است و باید به صفحه ساعت Wayfinder اشاره کرد که با ارائه قطب نما و سایر ویژگی‌ها در صفحه اصلی، مسیریابی را برای کاربران آسان تر می‌کند.

  • شخصی‌سازی دکمه‌ی اکشن

یکی دیگر از مزایای اپل واچ اولترا شخصی‌سازی بیشتر است. در مدل‌های معمولی اپل واچ، تنها دو دکمه فیزیکی وجود دارد، اما اپل واچ اولترا دارای یک دکمه نارنجی جدید با برچسب Action در سمت چپ بدنه است. این دکمه قابل تنظیم است و با توجه به نیاز خود می‌توانید از آن به عنوان میانبر برای انجام کارهای خاصی استفاده کنید.

  • افزایش روشنایی نمایشگر

در کنار افزایش اندازه، این نمایشگر از نظر روشنایی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. به ویژه حداکثر روشنایی آن به 2000 نیت می‌رسد که دو برابر حداکثر روشنایی سایر مدل‌های اپل واچ است.

عکس اپل واچ اولترا - نوکس پلاس

  • حالت شب (Apple Watch)

برای اینکه نور صفحه این ساعت در محیط تاریک چشم کاربر را خسته نکند، اپل حالتی در شب ارائه می‌دهد که صفحه نمایش رابط کاربری را قرمز می‌کند. در نتیجه، حالت ویژه شب این محصول را باید در قابلیت اپل واچ اولترا قرار داد.

  • آژیر اورژانسی

Emergency Siren یا آژیر اورژانسی یکی دیگر از ویژگی‌های Apple Watch Ultra است که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر گم شده اید، مجروح شده اید یا در خطر هستید، با فشار دادن دکمه اکشن، صدای بوق بلندی تا فاصله 180 متری به صدا در می‌آید تا توجه دیگران را به شما جلب کند. اپل می‌گوید آژیر از یک امضای صوتی منحصربه‌فرد استفاده می‌کند که از دو الگوی متناوب متمایز تشکیل شده و می‌تواند ساعت‌ها تکرار شود.

  • GPS بسیار دقیق

تراشه GPS در این ساعت از فرکانس جدید L5 نسبت به فرکانس L1 استفاده می‌کند. اپل می‌گوید که به لطف محتوا و تجربه Apple Watch Ultra، کاربران دنیای واقعی را تجربه خواهند کرد.

  • طراحی جدید قطب نما

در بررسی اپل واچ اولترا مشخص گردید که قطب نما این ساعت ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. علاوه بر ظاهر آنالوگ، می‌توانید قطب‌نمای دیجیتالی را نیز در Apple Watch Ultra مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با چرخاندن تاج دیجیتال به اطلاعاتی مانند طول جغرافیایی، عرض جغرافیایی، ارتفاع و شیب هم دست پیدا کنید.

  • علامت‌گذاری و مشاهده‌ی مسیر طی شده

در برنامه قطب نما، می‌توانید از دکمه اکشن برای علامت گذاری و ضبط مکان فعلی خود استفاده کنید. این علامت ها نیز قابل ویرایش هستند و می‌توانید فاصله تقریبی بین این نقاط را مشاهده کنید. همچنین GPS مسیری را که طی می‌کنید ثبت می‌کند، بنابراین اگر گم شدید می‌توانید از مسیر ثبت شده استفاده کنید.

  • امکانات مفید برای غواصی
بیشتر بخوانید :  یوسی چیست و چه کاربردی دارد ؟ + آموزش تهیه از ارزانترین فروشگاه

از دیگر ویژگی‌های اپل واچ اولترا می‌توان به کاربرد جالب آن در زمان غواصی اشاره کرد. اپل واچ اولترا دارای گواهینامه EN 13319 است که برای تجهیزات غواصی بسیار مهم است. با استفاده از اپلیکیشن Depth، غواصان می‌توانند در حین غواصی به اطلاعات مفیدی دسترسی پیدا کنند. هنگام غواصی، برنامه به طور خودکار باز می‌شود تا کاربر مجبور به انجام این کار نباشد. کاربران می‌توانند با این ساعت تا عمق 40 متری زیر آب بروند.

  • قیمت و تاریخ عرضه

اپل واچ اولترا با قیمت 799 دلار از اول اکتبر در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. باید دید ورزشکاران و غواصان از این ساعت استقبال خواهند کرد یا خیر.

بدون شک می‌توان اپل واچ اولترا را بهترین ساعت هوشمند در این زمان دانست. شاید باتری این مدل با برخی از محصولات رقیب مانند گارمین یا فیت بیت و یا حتی برخی از امکانات ورزشی قابل استفاده در سری 8 اپل سازگار باشد. اما توصیه می‌شود اگر به دنبال محصولی بادوام با ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فرد هستید، حتماً این محصول را امتحان کنید. اپل واچ اولترا را می‌توانید با بهترین قیمت از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری نمایید.

امیدواریم این مطلب کاربردی واقع شده باشد و قدمی در راستای پیشرفت اطلاعات عمومی شما در راستای تکنولوژی و سخت افزار برداشته باشیم …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید سی پی در ایرانه …
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس