نوکس پلاس
اس 23 اولترا یا آیفون 14 پرومکس ؟ کدام یک قدرتمندتر است؟ بررسی و مقایسه تخصصی مشخصات

اس 23 اولترا یا آیفون 14 پرومکس ؟ کدام یک قدرتمندتر است؟ بررسی و مقایسه تخصصی مشخصات

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند جدید هستید، ممکن است تعجب کنید که کدام دستگاه در نبرد برای قدرتمندترین تلفن برتری دارد. s23 Ultra و iPhone 14 Pro Max دو مورد از پر فروشترین نسخه های سال هستند و هر دو مشخصات و ویژگی های چشمگیر دارند. اما کدام یک قهرمان واقعی در انتخاب شما است؟
در این مسابقه نهایی، ویژگی‌های کلیدی هر دو دستگاه، از جمله عملکرد، کیفیت دوربین، عمر باتری و نمایشگر را با هم مقایسه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام دستگاه قدرتمندتر است. چه علاقه‌مند به فناوری باشید و چه کاربر معمولی، این مسابقه مطمئناً بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند هنگام خرید بعدی گوشی هوشمند خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.
در ادامه مطلب به بررسی و مقایسه تفاوت‌های دو پرچم‌دار تمام عیار غول‌های دنیای تکنولوژی می‌پردازیم تا برنده این رقابت سخت را مشخص کنیم. به نظر شما در مقایسه اس 23 اولترا یا آیفون 14 پرومکس؟ کدامیک برنده این میدان مهیج خواهد بود. در ادامه این مقایسه جنجالی با نوکس پلاس ، مرجع اصلی خدمات خرید یوسی پابجی موبایل در ایران همراه باشید …

طراحی و ساخت s23 Ultra در برابر iPhone 14 Pro Max

وقتی صحبت از طراحی و ساخت به میان می‌آید، S 23 Ultra و iPhone 14 Pro Max شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند. S 23 Ultra دارای طراحی شیک و مدرن با پشت شیشه‌ای و فریم آلومینیومی است. صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتز دارد. این دستگاه در دو رنگ مشکی و نقره ای در بازار وجود دارد. از سوی دیگر، آیفون 14 پرو مکس پشت شیشه ای و قاب فولادی ضد زنگ دارد. صفحه نمایش  این گوشی از نوع  Super Retina XDR OLED و 6.7 اینچی با وضوح 1284 در 2778 پیکسل و  دارای نرخ تجدید 60 هرتز است. این دستگاه در چهار رنگ طلایی، نقره ای، گرافیت و آبی سیر برای همه سلیقه ها طراحی شد.

مقایسه اس 23 اولترا و آیفون 14 پرومکس - نوکس پلاس

هر دو دستگاه در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند. رتبه IP68 برای iPhone 14 Pro Max و رتبه IP68  برای S 23 Ultra تعیین شده است. S 23 Ultra همچنین یک حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش دارد، در حالی که iPhone 14 Pro Max سیستم تشخیص چهره Face ID را در خود جای داد. به طور کلی، هر دو دستگاه ساخت ممتاز و باکیفیتی دارند، اما صفحه نمایش S 23 Ultra بزرگتر بوده و نرخ تازه سازی بالاتر دارد. در حالی که iPhone 14 Pro Max دارای گزینه های رنگ بیشتری است.

بیشتر بخوانید :  بهترین اپلیکیشن های کاربردی سال 2022 کدامند ؟ معرفی کاربرد و ویژگی ها ...

نمایشگر و صفحه نمایش اس 23 اولترا یا آیفون 14 پرومکس

از فاکتورهای مهمی هر گوشی صفحه نمایش آن است که باید هنگام انتخاب در نظر بگیرید. S 23 Ultra دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتز است. همچنین حداکثر روشنایی 1300 نیت دارد و از HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. این دستگاه مجهز به یک نمایشگر LTPO (اکسید پلی کریستالی با دمای پایین) است که نرخ تازه سازی را با توجه به محتوای نمایش داده شده روی صفحه تنظیم می‌کند که به صرفه‌جویی در عمر باتری کمک زیادی خواهد کرد.

مقایسه اس 23 اولترا و آیفون چهارده پرومکس - نوکس پلاس

از سوی دیگر، آیفون 14 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1284 در 2778 پیکسل و نرخ تازه سازی 60 هرتز است. حداکثر روشنایی آن 1200 نیت و از HDR10، Dolby Vision و HLG (Hybrid Log-Gamma) پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین دارای نرخ تازه سازی تطبیقی است که نرخ تازه سازی را بر اساس محتوای نمایش داده شده روی صفحه تنظیم می‌کند که به صرفه جویی در عمر باتری کمک می‌کند. پس می توان نتیجه گرفت که هر دو دستگاه دارای نمایشگرهای عالی با رنگ های زنده و وضوح بالایی هستند. با این حال، S 23 Ultra نرخ تازه‌سازی بالاتری دارد و از فرمت‌های HDR بیشتری پشتیبانی می‌کند، در حالی که نمایشگر iPhone 14 Pro Max کوچک‌تری دارد.

مقایسه دوربین اس 23 اولترا و آیفون 14 پرومکس

یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی های هوشمند کیفیت دوربین است. S 23 Ultra دارای تنظیمات دوربین سه گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور فوق عریض 48 مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی است. همچنین دارای دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی است. این دستگاه می‌تواند ویدئوهای 8k با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ویدئوهای 4k با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند. همین طور آیفون 14 پرو مکس با داشتن تنظیمات دوربین سه گانه و سه نوع سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی و سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی پیشگام است. لازم به ذکر است که دوربین جلویی 12 مگاپیکسل است. این دستگاه می تواند با سرعت 60 فریم بر ثانیه ویدئوهای 4k و با سرعت 240 فریم بر ثانیه ویدئوهای اسلوموشن 1080p  ضبط کند.

مقایسه دوربین اس 23 اولترا و آیفون 14 پرومکس - نوکس پلاس
هر دو دستگاه تنظیمات دوربین قابل توجهی دارند، اما S 23 Ultra دارای تعداد مگاپیکسل بالاتر است و می‌تواند ویدئوهای 8k ضبط کند، در حالی که iPhone 14 Pro Max دارای تنظیمات دوربین متعادل تری با دقت رنگ بهتر و عملکرد در نور کم است.

بیشتر بخوانید :  وظایف شرکت تجاری

عمر باتری و شارژ

عمر باتری و شارژ هم فاکتورهای مهمی هستند که در زمان خرید هر گوشی باید به آن توجه کرد. S 23 Ultra دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع تا 65 وات و شارژ بی سیم تا 50 وات پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای شارژ بی سیم معکوس است که به شما امکان می‌دهد سایر دستگاه ها را به صورت بی سیم با استفاده از S 23 Ultra به عنوان منبع تغذیه شارژ کنید. آیفون 14 پرو مکس دارای باتری 4352 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع تا 30 وات و شارژ بی سیم تا 15 وات پشتیبانی می‌کند. همچنین شارژ MagSafe آن که یک سیستم شارژ مغناطیسی را به پشت دستگاه متصل می‌کند. هر دو دستگاه عمر باتری و قابلیت شارژ قابل توجهی دارند، اما S 23 Ultra باتری بزرگ‌تری و سرعت شارژ سریع‌تری دارد، در حالی که iPhone 14 Pro Max از راحتی شارژ MagSafe برخوردار است.

مقایسه اس 23 اولترا و آیفون 14 پرومکس - نوکس پلاس

باید گفت که حتی افرادی که به شدت به محصولات اپل متکی هستند، وسوسه می‌شوند گلکسی اس 23 اولترا را بخرند. این پرچمدار 2023 سامسونگ با قلم S یکپارچه خود طراحی ارگونومیک تری ارائه می‌دهد. مهمترین قسمتی که سامسونگ در آن برتری دارد دوربین است. دوربین 200 مگاپیکسلی جدید گلکسی اس 23 اولترا دارای سنسور اختصاصی است و طی تحقیقات مشخص گردید در رقابت با اپل می تواند میدان را به خود اختصاص دهد. این دستگاه همچنین دارای یکی از سریع ترین مودم های  5G است. از دیگر مزایای سامسونگ می توان به زوم اپتیکال 10 برابری (در مقایسه با زوم اپتیکال 3 برابری آیفون 14 پرو مکس) و شارژ سریع تر اشاره کرد.
اما باید گفت که پس از ورود به اکوسیستم اپل جدا شدن از این شرکت و محصولاتش سخت است. باید دید که آیا گلکسی اس 23 اولترا می‌تواند سهم بازار اپل را از بین ببرد و به سامسونگ در بازار برتری دهد. در نهایت باید گفت که رقابت سامسونگ و اپل به دلیل تفاوت سیستم عامل های آن بسیار سلیقه ای است.
نظر شما بین این دو گوشی کدام است؟ اس 23 اولترا یا آیفون 14 پرومکس؟ کدام را انتخاب می‌کنید؟

امیدواریم که این مطلب مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم قدمی در راستای افزایش اطلاعات شما درباره این دو غول پرچمدار برداشته باشیم .
یادتون نره ! نوکس پلاس عرضه کننده برتر گیفت کارت در ایرانه …
نوکس پلاس | noxplus.ir

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس