نوکس پلاس
روبیکا هک شد ؟ بررسی صحت شایعه و سایر حواشی !

روبیکا هک شد ؟ بررسی صحت شایعه و سایر حواشی !

حاشیه‌های هک شدن روبیکا بی پایان به نظر می‌رسد. گوگل پلی امروز با اطلاع رسانی به کاربران اعلام کرد که برنامه روبیکا اطلاعات شخصی آنها را استخراج می‌کند و اطلاعاتی مانند پیام های متنی، عکس ها، فایل های صوتی و تاریخچه تماس ها ردیابی می‌شود. Google Play از کاربران می‌خواهد که این برنامه را از دستگاه‌های خود حذف کنند. در ادامه در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید uc به بررسی جزئیات این خبر میپردازیم .
پس از بحث و جدل های فراوان در مورد ایجاد حساب های کاربری جعلی در روبیکا که از سال گذشته آغاز شد، گوگل پلی این برنامه را از سرویس خود حذف کرد. اما چندی پیش شاهد بودیم که این برنامه دوباره از طریق این سرویس در دسترس کاربران قرار گرفته است.

 اکنون گوگل پلی بار دیگر اعلام می‌کند که تایید اطلاعات و اشتراک گذاری داده ها نشان می‌دهد که روبیکا از اطلاعات شخصی کاربران جاسوسی می‌کند؛ بنابراین باید در آینده نزدیک شاهد حذف دوباره این برنامه از این سرویس باشیم.

سپر محافظ گوگل پلی که Play Protection نام دارد، امروز به کاربران روبیکا هشدار داد که این برنامه از اطلاعات شخصی آنها سوء استفاده می‌کند. همچنین کاربرانی که این نرم‌افزار را روی دستگاه خود نصب کرده اند، ممکن است با مراجعه به بخش Play Protection و اسکن نرم‌افزار خود، این پیام را مشاهده کنند. اگر کاربر این نرم‌افزار نیستید، هنگام دانلود و نصب این نرم‌افزار با این هشدار مواجه می‌شوید.
در بخشی از پیام نمایش داده شده توسط سرویس های گوگل پلی آمده است: «این برنامه سعی دارد اطلاعات شخصی شما مانند پیام های متنی، تصاویر، فایل های صوتی ضبط شده یا تاریخچه تماس‌های شما را جاسوسی کند». گوگل پلی همچنین به کاربران خود هشدار داده است که اگر سازنده برنامه را هم می‌شناسید از آن استفاده نکنید؛ زیرا احتمال هک روبیکا خیلی زیاد است.
پس باید گفت که داده‌های ردوبدل شده در قالب برنامه روبیکا توسط گوگل مشکوک اعلام شده است. لازم به ذکر است که در ماهیت عملکرد سورس اپلیکیشن و نصب آن تفاوتی وجود ندارد و روبیکا در پلتفرمی که گوگل آن را جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران می‌داند به فعالیت هایی می‌پردازد. از این رو به کاربران توصیه می‌شود که فوراً روبیکا را از دستگاه خود حذف کنند و تا روشن شدن موضوع و انتشار توضیحی از سوی تیم پشتیبانی اپلیکیشن، آن را نصب نکنند.

هک شدن روبیکا - نوکس پلاس

در پیامی دیگر که توسط گوگل پلی منتشر شد عنوان گردید که با فیلترینگ گسترده پیام رسان های خارجی مانند واتس‌اپ، اینستاگرام و تلگرام، «سوپراپلیکیشن روبیکا» باید به عنوان یک پلتفرم جایگزین برای کاربران داخلی استفاده شود. به نظر می‌رسد انتشار این اطلاعات توسط گوگل پلی نه تنها باعث تحریم کاربران محلی می‌شود، بلکه باعث می‌شود کاربران فعلی روبیکا از آن استفاده نکنند.
تاکنون کاربران به دلیل برخی مشکلات و مسائل امنیتی کمتر تمایلی به استفاده از پلتفرم های داخلی در حوزه پیام رسان و شبکه های اجتماعی داشته اند. از زمانی که هک شدن روبیکا و بدافزار بودن این برنامه قطعی شد نگرانی کاربران بیشتر شده و کاربران مطمئن شدن که باور آن‌ها بی مورد نبود.
مدتی پیش اطلاعاتی منتشر شد که حاکی از آن بود که حدود 5 تریلیون دلار برای جایگزینی اینستاگرام با برنامه ایرانی روبیکا هزینه شده است. اطلاعاتی که به طور مستقیم و غیرمستقیم مورد انتقاد بسیاری از کاربران و مقامات کشوری قرار گرفته و حواشی مختلفی را به همراه داشته است.
در راستای انتشار این پیام هشداردهنده از گوگل پلی، روبیکا بیانیه ای را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:
سپر امنیتی گوگل 6 آبان سال 1401 برای برخی از کاربران روبیکا هشدار ارسال کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اعلامیه می‌خواهیم با Google Play ارتباط گرفته و در مورد جزئیات پیام آن‌ها سؤال کنیم.
این اتفاق زمانی افتاد که روبیکا اخیراً آپدیت جدیدی منتشر نکرده و دسترسی‌های قبلی خود را تغییر نداده است؛ ولی کاملاً طبیعی بوده و مشابه پیام‌رسان‌ها و سایر شبکه‌های اجتماعی است.
با توجه به محبوبیت گسترده کاربران روبیکا که شاهد ارسال روزانه بیش از 500 میلیون پیام منحصر به فرد توسط تقریباً 35 میلیون کاربر از بین 50 میلیون نصب فعال در ماه گذشته بودند، انگیزه های سیاسی برای این اقدام بیشتر تقویت می‌شود. این حمله ای خواهد بود که  روبیکا در روزهای گذشته به بهانه تحریم های آمریکا علیه ایران انجام داده است.
همانطور که در بیانیه های قبلی روبیکا اعلام شد، ما از اعمال محدودیت به دلایل سیاسی و امنیتی برای دسترسی کاربران به خدمات بین المللی حمایت نمی کنیم. اما ما تلاش پلتفرم های بین المللی برای اعمال محدودیت بر مصرف کنندگان ایرانی را نقض حقوق آنها می دانیم. در حال حاضر در بررسی شرایط فنی هستیم و به محض کسب اطلاعات بیشتر شما را به در جریان جزئیات جدید قرار می‌دهیم.
پس از بیان این اظهارات روبیکا از گوگل خواست تا اسناد سپر امنیتی را در توییتی آپلود کند. متن این توییت خطاب به گوگل:
همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر هیچ تغییری در سطح این اپلیکیشن برای دسترسی به اطلاعات کاربران اعمال نشد؛ بنابراین مدارکی را که برای هک شدن روبیکا اعلام کرده اید را در اختیار ما قرار دهید.
همچنین رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات به مسدود شدن پیام رسان های محلی در گوگل پلی واکنش نشان داد. به صراحت اعلام شده است که مسدود شدن این اپلیکیشن توسط دستگاه امنیتی گوگل برای جلوگیری از استقبال گسترده مردم از روبیکا است.

بیشتر بخوانید :  اژدها وارد میشود ! آیفون 15 پرو مشکی نوید از ظاهر جدید سری 15 میدهد ... بررسی مشخصات و تصاویر

هک شدن روبیکا - نوکس پلاسآیا امکان هک کردن روبیکا وجود دارد؟

در پاسخ به سؤال فوق ابتدا باید امنیت این اپلیکیشن را توضیح دهیم. این نرم‌افزار کاملاً ایمن و رمزگذاری شده است، اما از آنجایی که هر قفلی مانند همه اپلیکیشن‌ها کلید دارد، به هر حال نمی‌توان گفت که نمی‌توان آن را هک کرد، اما احتمال آن بسیار کم در نظر گرفته می‌شود.
راه های مختلفی برای رمزگشایی و استفاده از حساب شخصی شما وجود دارد. همانطور که می‌دانید یکی از آن راه ها استفاده از اپلیکیشن های پیشرفته است. از آنجایی که تعداد کمی از مردم می‌دانند چگونه از این برنامه‌ها استفاده کنند، از این توضیح صرف نظر کرده و موارد دیگر را بررسی می‌کنیم.
هر کسی که سعی می‌کند از نام کاربری شما استفاده کند، احتمالاً یکی از دوستان نزدیک شما است. برای انجام این کار، او باید به رمز ورود یا رمز عبور اصلی شما دسترسی داشته باشد؛ بنابراین، اگر در وارد کردن رمزهای عبور دقت کنید و به دیگران اجازه ندهید به تلفن شما دسترسی پیدا کنند، می‌توانید خطر سرقت حساب خود را به حداقل برسانید.

روش جلوگیری از هک شدن حساب کاربری Robika

هک شدن روبیکا - نوکس پلاس

مطمئناً اکنون با توجه به توضیحات بالا متوجه شدید که احتمال هک روبیکا بسیار کم است. به یاد داشته باشید که یک الگو، پین یا رمز عبور برای تلفن خود تنظیم کنید و به کسی نگویید. اگر از نسخه بالاتر اندروید استفاده می‌کنید بهترین راه استفاده از حسگر اثر انگشت است.
به محض اینکه برای اولین‌بار وارد برنامه Robika شوید، یک کد دریافت خواهید کرد. این کد را در جایی یادداشت کنید و پیامک آن را پاک کنید. توجه داشته باشید که افرادی که این کد را دارند می‌توانند از حساب کاربری شما استفاده کنند.
در تنظیمات این اپلیکیشن بخشی به نام حریم خصوصی و امنیت وجود دارد که با ورود به آن می‌توانید برای قسمت های مختلف محدودیت ایجاد کنید. این محدودیت ها می تواند تا حدودی امنیت برنامه شما را بالا ببرد.
یکی از مهم ترین راه‌های افزایش امنیت روبیکا استفاده از رمز عبور دوم است. برای این کار مانند قبل رمز عبور و امنیت را وارد کرده و سپس بخش دو مرحله ای را برای تایید انتخاب کنید. اکنون باید یک رمز عبور تعیین کنید و یک رمز عبور قوی متشکل از حروف، اعداد و غیره وارد کنید این رمز را تکرار کنید. هنگامی که آدرس ایمیل خود را وارد کردید و تأیید شد کارتان تمام است.
حتماً از آنتی ویروس روی تلفن همراه استفاده کنید. این امر امنیت دستگاه و متعاقباً نرم‌افزار را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
در پایان باید گفت که:
همان‌طور که می‌دانید روبیکا یک اپلیکیشن اندرویدی بسیار محبوب است که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. بدون شک تا امروز نام این برنامه را از دوستان و در برنامه‌های تلویزیون شنیده‌اید.
شما به کمک این برنامه می‌توانید خدمات پرداخت آسان و سریع، تماشای فیلم و سریال، دانلود هزاران آهنگ، فروشگاه آنلاین کتاب خرید بسته های شارژ و اینترنت و … را انجام دهید.
اما این محبوبیت زمانی به اوج خود رسید که مشخص شد اینترنت این اپلیکیشن کاملاً رایگان است و با استفاده از قسمت‌های مختلف این اپلیکیشن، میزان بسته اینترنت مصرف نمی‌شود. این نرم‌افزار تنها از مایکت بیش از 4000000 بار دانلود شده است. بدون شک اگر مراحل بالا را به طور دقیق انجام دهید هک شدن روبیکا شما به حداقل می‌رسد.

بیشتر بخوانید :  اسنپدراگون ، مدیاتک یا اگزینوس ؟ کدام برای گیمینگ عملکرد بهتری دارد ؟

امیدواریم این مطلب کاربردی واقع شده باشد و پیشرفت روزافزون پلتفرم های داخلی را شاهد باشیم …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید cp کالاف دیوتی موبایل در ایرانه …
نوکس پلاس

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس