نوکس پلاس
اژدها وارد میشود  ! آیفون 15 پرو مشکی نوید از ظاهر جدید سری 15 میدهد … بررسی مشخصات و تصاویر

اژدها وارد میشود ! آیفون 15 پرو مشکی نوید از ظاهر جدید سری 15 میدهد بررسی مشخصات و تصاویر

کمپانی اپل چند ماه پیش آیفون ۱۴ را به بازار عرضه کرد، اما از همین حالا، شایعات مختلفی در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های آیفون ۱۵ در فضای مجازی پیچیده و ظاهرا شرکت اپل هم به مرحله پیش تولید آزمایشی این محصول جدید و شگفت انگیز خود وارد شده است. براساس تمامی شایعات منتشر شده و اتفاق نظری که درباره نامگذاری iPhone ۱۵ Ultra وجود دارد می توان اینگونه گفت که، این کمپانی به منظور القای حس تفاوت بیشتر میان مدل‌های مختلف آیفون، نامگذاری پرو مکس را از گران‌ترین نسخه این محصولات حذف کرده و با اولترا جایگزین خواهد کرد. البته با اینکه پسوند اولترا لزوما به معنای بزرگ بودن این مدل نیست؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌توان انتظار اندازه‌ای بزرگ را برای این گوشی را نیز داشت! البته  آیفون ۱۵پرو ظاهرا از تغییر نام مصون خواهند ماند و همچنان با پسوند پرو روانه بازار خواهد شد. با این حال، ممکن است در نهایت این گوشی هم با تغییر نام روبرو شود! اگر شما نیز مشتاق هستید که این غول جدید اپل را بیشتر بشناسید در این پست جنجالی با نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی پابجی موبایل در ایران ، همراه باشید .

طراحی آیفون 15 پرو - نوکس پلاس

طراحی احتمالی آیفون ۱۵ :

شرکت اپل در بخش طراحی محصولات خود همیشه سعی دارد تا به یک طراحی قدرتمند و ثابت برسد که بعد از سال‌ها تنها با تغییراتی جزئی روبرو شود. به طور مثال: اساس طراحی کنونی آیفون‌ها از زمان عرضه آیفون ۱۲ تاکنون ثبات مانده است. اکنون نیز انتظار می‌رود که طراحی آیفون ۱۵ مانند نسل‌های قبلی باشد و تنها با تغییراتی کوچک خودنمایی کند. بر اساس شایعات منتشر شده، آیفون ۱۵ از لبه‌های منحنی که لبه پایین فلزی آیفون را به قاب پشتی متصل می‌کند تشکیل شده است. فلز مورد استفاده در آیفون ۱۵  از جنس تیتانیوم است و قاب شیشه‌ای پشتی نیز برای فعال کردن شارژ بی‌سیم و مگ سیف در همان حالت باقی مانده است. ممکن است به دلیل تعبیه لنز تله فوتوی پریسکوپی جدید در آیفون ۱۵، طراحی لنز دوربین در آیفون ۱۵ با تغییراتی مواجه شود. پیش‌بینی شده است که عرض و طول لنزهای دوربین کم‌تر، اما ضخامت آن بیشتر خواهد شد. ShrimpApplePro اظهار می‌کند که صفحه نمایش آیفون ۱۵ می‌تواند دارای خمیدگی باشد. لازم به ذکر است که این خمیدگی تنها در قاب فلزی لبه آیفون ایجاد خواهد شد و مثل سامسونگ از صفحه نمایش لمسی منحنی بهره‌مند نیست.

نمایشگر آیفون ۱۵ :

اپل در نسل جدید آیفون‌های پرو روشنایی را به ۲٬۰۰۰ نیت افزایش داد تا رکورد جدیدی در صنعت موبایل ثبت کند. ویدیوی آیفون ۱۵ اولترا نشان می‌دهد این گوشی نمایشگری با روشنایی حیرت آور ۲٬۴۰۰ نیت خواهد داشت. همچنین این ویدیو اعلام می‌کند آیفون ۱۵ اولترا به نمایشگر ۱۸۰ هرتز مجهز می‌شود، اتفاقی که بعید است رخ دهد. آیفون‌های پرو در حال حاضر صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی دارند.

بیشتر بخوانید :  پوکو F4 GT یا پوکو X4 GT ؟ مقایسه تخصصی تازه وارد های شیائومی !

دوربین آیفون 15 پرو - نوکس پلاس

دوربین آیفون ۱۵:

اپل سرانجام در مدل ۲۰۲۲ از آیفون ۱۴ پرو و پرومکس از شر دوربین از مد افتاده ۱۲ مگاپیکسلی نسل‌های قبل رها شد و از ماژول دوربین جدیدی مبتنی بر یک حسگر جدید ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرد. اکنون آینده روشنی در انتظار دوربین آیفون‌های اپل است و می‌توان انتظار پیشرفت‌های بزرگ‌تری را از دوربین مدل‌های حرفه‌ای آیفون ۱۵ داشت. با این که در نسل کنونی آیفون‌ها شاهد پیشرفتی انقلابی در بخش دوربین نیستیم؛ اما این تازه شروع راه است و پتانسیل‌های دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به تدریج شکوفا خواهند شد. آیفون ۱۵ Ultra می‌تواند گام بزرگی در این مسیر باشد و با ارائه قابلیت‌های تصویربرداری و پردازش تصاویر جدید و خلاقانه، تفاوت‌ها را رقم بزند.یکی از تفاوت‌های مهم آیفون ۱۵ اولترا با آیفون ۱۵ پرو، بهره‌مندی مدل اولترا از دوربین پریسکوپی خواهد بود. لنزهای تله‌فوتوی مبتنی‌بر مکانیزم پریسکوپی بزرگ‌نمایی زیادی به کاربر ارائه می‌دهند. این لنزها در سال‌های اخیر وارد گوشی‌های رده‌بالای اندرویدی شده‌اند، اما تاکنون هیچ آیفونی با لنز پریسکوپی تولید نشده است. البته بهره‌مندی آیفون ۱۵ اولترا از دوربین پریسکوپی احتمالاً به این معنی است که برای اولین بار، تعداد دوربین‌های پنل پشتی به ۴ عدد می‌رسد. البته این موضوع تأیید نشده است. شاید اپل در نهایت دوربین تله‌فوتوی فعلی را با نمونه‌ی پریسکوپی جایگزین کند و آیفون ۱۵ اولترا همچنان در پنل پشتی سه دوربین داشته باشد. یک ویدیوی غیررسمی منتسب به آیفون ۱۵ اولترا، این گوشی را با چهار دوربین نمایش می‌دهد. به ‌نظر می‌رسد فلاش LED در مرکز جزیره‌ی دوربین به دور حسگر لایدار قرار گرفته است. دوربین اصلی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دارد، دوربین فوق عریض از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین تله‌فوتوی معمولی نیز مجهز به حسگر ۱۶ مگاپیکسلی است. چهارمین دوربین که لنز پریسکوپی دارد نیز به حسگری با وضوح مشابه مجهز خواهد بود. این دوربین بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۵۰ برابری ارائه خواهد داد.

وجود ۲ دوربین سلفی در آیفون ۱۵ !

طبق یکی از شایعات منتشر شد، آیفون ۱۵ پرو مکس از دو لنز در دوربین جلوی خود استفاده کرده است و به دلیل فضای بزرگ‌تر iPhone 15 Pro Max، این قابلیت تنها در آیفون مذکور ارائه شده است و دیگر اعضای سری آیفون ۱۵ از آن بی‌بهره هستند.لازم به ذکر است که تنها یک مرتبه این شایعه انتشار یافته است و بعد از آن دیگر تکرار نشد. ممکن است که تنها در حد یک ایده باشد.دلیل کاربرد دو دوربین سلفی برای آیفون ۱۵ پرو مکس نامشخص است،‌ اما این موضوع می‌تواند اهداف متعددی مانند جمع‌آوری داده‌های تصویری در عمق بهتر و میدان دید وسیع‌تر داشته باشد.

تراشه‌ی آیفون ۱۵ :

مدل‌های پرو آیفون ۱۵ قرار است با تراشه‌ی ۳ نانومتری ساخت شرکت تایوانی TSMC عرضه شوند. فناوری ساخت ۳ نانومتری منجر به بهبود ۱۰ تا ۱۵ درصدی عملکرد این تراشه می‌شود و مصرف انرژی هم تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. ظاهرا سال آینده اپل بار دیگر رویکرد امسال خود را تکرار می‌کند. این یعنی فقط مدل‌های پرو آیفون ۱۵ چیپست A17 را دریافت می‌کنند و مدل‌های استاندارد با تراشه‌ی A16 عرضه می‌شوند. یک منبع خبری دیگر، جزئیات بیشتری را فاش کرده و مدعی شده که تراشه A17 Bionic، کارآمدتر از A16 Bionic است و مصرف بهینه‌تری دارد؛ این یعنی می‌توانیم به عمر و شارژدهی بیشتر باتری امیدوار باشیم.

بیشتر بخوانید :  روبیکا هک شد ؟ بررسی صحت شایعه و سایر حواشی !

افزایش ظرفیت رم آیفون ۱۵ :

با توجه به اطلاعات منتشر شده گفته می‌شود مدل‌های پرو آیفون ۱۵ مجهز به رم ۸ گیگابایتی خواهند بود. این در حالی است که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ مجهز به رم ۶ گیگابایتی هستند.

طراحی آیفون 15 پرو - نوکس پلاس

باتری آیفون ۱۵ :

براساس بسیاری از شایعات و ویدئوهای منتشر شده از اطلاعات لو رفته آیفون ۱۵ ، انتظار می رود که آیفون ۱۵ اولترا به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژدهی ۴۸ ساعته مجهز شده باشد که خیلی خفن به نظر میرسه !!.

پورت USB-C آیفون ۱۵ :

بالاخره بعد از سال‌ها انتظار، قرار است در سال ۲۰۲۳ آیفون از پورت لایتنینگ خداحافظی کند. همانطور که  از خبرهای منتشر شده باخبر شده ایم، بالاخره سری آیفون ۱۵ با پورت USB-C راهی بازار خواهند شد. به لطف این مشخصه، می‌توانید از یک کابل برای شارژ کردن مک‌بوک، آیپد و آیفون‌ها استفاده کنید. نخستین تغییر مهم احتمالی سری گوشی‌های آیفون ۱۵ احتمالا خداحافظی با درگاه لایتنینگ و جایگزینی آن‌ها با پورت‌های USB-C خواهد بود. شاید این اتفاق باید چندین سال پیش رخ می‌داد؛ اما اپل تا به امروز به بهانه‌های مختلف از انجام این کار سر باز زده بود. اما اکنون با وجود مصوبه اخیر پارلمان اروپا مبنی بر لزوم عرضه محصولات الکترونیکی با درگاه‌های USB-C این کمپانی و دیگر برندهای فعال در این حوزه را ملزم شد که هر چه سریع‌تر محصولات آتی خود را مجهز به این درگاه‌های جدید روانه بازار کند.

زمان  رونمایی و عرضه گوشی آیفون 15 :

براساس پیش بینی های صورت گرفته، اپل قصد دارد از گوشی iPhone ۱۵ Ultra را به همراه دیگر مدل‌های آیفون ۱۵ در روز ۲۱ شهریور  ۱۴۰۲ (۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳) رونمایی و در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ روانه بازار کند.

قیمت آیفون ۱۵ :

باتوجه به موج عجیب شایعات موجود در خصوص این گوشی، احتمالا آیفون ۱۵ اولترا تفاوت قیمت زیادی با مدل پرو از iPhone ۱۵ خواهد داشت و از سوی دیگر نیز انتظار می‌رود که قیمت آن حدودا ۱۰۰ دلار بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس در زمان رونمایی باشد.  البته باید توجه داشته باشید که همه این موارد حدس و گمان هستند ، زیرا پیش از این هم انتظار می‌رفت که قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس در مقایسه با نسل قبلی افزایشی ۱۰۰ دلاری داشته باشد. با این وجود، این اتفاق رخ نداد و اپل تصمیم گرفت قیمت را ثابت نگه دارد!
دیدگاه ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم . نوکس پلاس عرضه کننده سی پی کالاف دیوتی موبایل و سایر خدمات گیمینگ با نازل ترین قیمت موجود در ایران .
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس