نوکس پلاس
برای خرید گوشی دست دوم چه مواردی را باید رعایت و بررسی کنیم ؟

برای خرید گوشی دست دوم چه مواردی را باید رعایت و بررسی کنیم ؟

روزانه در اطراف خود شاهد خرید و فروش انواع وسیله‌های کارکرده و دست دوم هستیم. از وسیله‌های منزل گرفته تا انواع لوازم الکترونیکی. در این میان خرید و فروش گوشی دست دوم نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای خرید هر وسیله‌ی دست دومی باید به مجموعه‌ای از نکات مربوط به آن توجه کرد. باید دید که آیا مدت زمان زیادی از عمر مفید آن وسیله گذشته است یا هنوز در اوایل و یا اواسط راه است. بسیاری از وسیله‌ها فروخته می‌شوند چرا که مالکان پیشین، دیگر نیازی به آن‌ها ندارد. بنابراین دست دوم بودن یک وسیله دلیلی بر از کار افتادگی آن نیست. بلکه در بسیاری از مواقع می‌توان با خریدن این‌گونه اجناس  یک خرید عالی و مقرون به صرفه را تجربه‌ کرد. اما علاوه بر قیمت گوشی دست دوم که یک فاکتور مهم و وسوسه انگیز است، باید به مواردی که در ادامه در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید uc به آن‌ها اشاره می‌کنیم نیز دقت نمایید.

گوشی دست دوم - نوکس پلاس

نکاتی برای خرید گوشی کارکرده

همان طور که اشاره کردیم در پروسه‌ی خرید گوشی دست دوم باید طبق اصول خاصی پیش بروید. زیرا شما به احتمال زیاد این کار را برای صرفه جویی در هزینه‌های خود انجام می دهید. پس به هیچ وجه نباید روی بودجه‌ی خود ریسک کنید و خریدی نامطمئن داشته باشید. در بازار رو به گسترش گوشی‌های کارکرده، با انتخاب‌های فراوانی روبه‌رو خواهید شد. پس بهتر است قبل از هر چیزی مشخص کنید که قصد شما از خرید یک گوشی دست دوم چیست. همچنین باید برند و محدوده‌ی قیمت خود را از پیش تعیین کنید تا بتوانید انتخاب سریع‌تری داشته باشید. البته علاوه بر ویژگی‌ها و امکانات دستگاه مورد نظر، باید به این نکته نیز توجه کنید که یا گوشی متعلق به شخص فروشنده باشد و یا آن را از یک فروشگاه معتبر تهیه نمایید. زیرا خرید گوشی‌های سرقتی می‌تواند برای شما دردسرآفرین باشد!
گاهی ممکن است در فرایند خرید گوشی دست دوم با قیمت‌های پایینی مواجه شوید که بسیار وسوسه انگیز هستند. مطمئن باشید پنیر مجانی فقط در تله موش پیدا می‌شود! باید قیمت گوشی دست دوم و قیمت گوشی نو را در گوگل جستجو کرده و از معقول بودن آن اطمینان حاصل کنید. اولین اقدام برای این‌گونه خریدها استعلام کد IMEI از سامانه‌ی همیاب 24 است. در این صورت است که می‌توان از قانونی بودن یا نبودن تلفن همراه مطلع شد. طریقه‌ی انجام این کار به این صورت است که باید با وارد کردن کد دستوری *#06#، کد IMEI را به دست آورده و در سامانه‌ی همیاب 24 وارد کنید. اطلاعات مربوط به رجیستری و اصالت گوشی به سیم کارت شما ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید :  پوکو F4 GT یا پوکو X4 GT ؟ مقایسه تخصصی تازه وارد های شیائومی !

گوشی کارکرده - نوکس پلاس

در خرید گوشی دست دوم چه مواردی را در نظر بگیریم؟

اولین و ساده‌ترین موردی که در خرید گوشی دست دوم باید به آن توجه داشته باشید و از فروشنده بخواهید که به شما عرضه کند، فاکتور خرید گوشی و ضمانت نامه‌ی آن (گارانتی) می‌باشد. این اوراق به شما کمک می‌کنند که کارکرد دقیق گوشی را در دست داشته باشید. اگر شخص یا فروشگاهی که گوشی را از آن‌جا می‌خرید از ارائه‌ی این برگه‌ها امتناع کردند، باید به گفته‌های آنان درباره‌ی مدت زمان استفاده از گوشی اکتفا کنید. کارتن گوشی نیز مورد دوم است. اگر می‌خواهید بدانید که آیا این کارتن متعلق به گوشی مورد نظر شما است یا خیر، باید کد IMEI روی جعبه را با کد IMEI دریافت شده از سامانه‌ی همیاب 24 مقایسه کرده و از یکسان بودن آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشد. (البته ممکن است کارتن جعل شده باشد. مخصوصا در گوشی‌های دست دوم با قیمت بالا)
در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران آیفون هستید، از خرید آیفون لاک شده (قفل شده) خودداری کنید. زیرا یک گوشی آیفون در صورتی لاک می‌شود که یا صاحب آن رمز اپل آیدی خود را فراموش کرده باشد یا در صورت گم شدن و سرقت، شخصا آن را لاک کرده باشد تا برای دیگران قابل استفاده نباشد. معمولا از قطعات این گونه گوشی‌ها در تعمیر دستگاه‌های مشبه استفاده می‌شود.
حال با عبور از این مراحل باید به سراغ بررسی ظاهر گوشی و سایر اجزای آن بروید. قبل از تست قطعات داخلی و عملکردهای فنی دستگاه، شمای کلی گوشی را از نظر گذرانده و ببینید که آیا خراش و خط خوردگی دارد یا خیر. همچنین لبه‌های دستگاه را بررسی کنید و ببینید که آیا لب‌پریدگی دارد یا نه. رنگ دستگاه را نیز بررسی کرده و از نداشتن لکه‌های ماندگار بر روی آن اطمینان حاصل کنید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که تست خاموش و روشن کردن گوشی دست دوم را انجام دهید. باید شخصا حداقل یک بار دستگاه مورد نظر را خاموش و سپس روشن کنید و ببینید که درست کار می‌کند. همچنین باید از قفل صفحه نیز غافل نشوید. باید مانند یک معامله‌گر حرفه‌ای رفتار کنید و قفل لمسی، الگو، رمز و … را امتحان کنید. پس از انجام این تست نوبت به تست لمس گوشی می‌رسد. با نگاه کردن به صفحات مختلف (روشن و تاریک)، از صحت همه‌ی پیکسل‌های گوشی مطمئن شوید. (در صورت وجود پیکسل‌های مرده، امکان سرایت خرابی به پیکسل‌ها مجاور وجود دارد که منجر به از کار افتادن صفحه گوشی می‌شود) همچنین تمام سطح لمسی صفحه نمایش تلفن هوشمند مورد نظر را از نظر عملکرد صحیح و سریع بررسی کنید.

بیشتر بخوانید :  فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ چند نفر را از کار بیکار کرد ؟

تلفن همراه دست دوم - نوکس پلاس

سایر مواردی که باید در خرید گوشی دست دوم در نظر گرفت :

پس از بررسی موارد مذکور باید به باتری گوشی دست دوم نیز توجه ویژه داشته باشید. برای آگاهی یافتن از درستی عملکرد باتری بهتر است مدت زمان کوتاهی با گوشی کار کنید و در این مدت مقدار کاهش درصد شارژ آن را تحت نظر داشته باشید. اگر گوشی شارژ خالی کند، قطعا نیاز به تعویض باتری خواهد داشت. در گوشی‌هایی که قاب آن‌ها قابلیت باز شدن دارد و مشاهده‌ی سطح باتری میسر است، حتما کوتاهی نکرده و این کار را انجام دهید. باتری‌هایی که ظاهر معیوبی دارند، مستعد عملکرد ضعیف می‌باشند. در گام بعدی – برای نمونه با پخش کردن یک آهنگ – میزان و کیفیت صدای گوشی را امتحان کنید. همچنین یک هندزفری را به گوشی وصل کرده و چگونگی صدا در این حالت را نیز بیازمایید.
حال نوبت به آزمون وای فای گوشی دست دوم می‌رسد. با توجه به این‌که روزانه بسیاری از کارهای ما از طریق اینترنت حل و فصل می‌شود، بنابراین داشتن یک گوشی با این قابلیت ضروری است. پس باید ببینید که اینترنت گوشی مد نظر شما به درستی کار می‌کند یا نه. برای تست این مورد کافی است دستگاه را به وایرلس فروشگاه یا هات اسپات یک گوشی دیگر وصل کنید. بلوتوث، جی پی اس و سایر موارد از این دست را نیز از نگاه بگذرانید.در ادامه به بررسی دوربین گوشی دست دوم بپردازید. با گوشی چند عکس گرفته و یک ویدیوی کوتاه نیز ضبط کنید. زیرا اگر حتی قصد نداشته باشید با این گوشی عکاسی کنید، گاها پیش می‌آید که باید یک کد QR را اسکن کنید و برای این کار باید دوربین گوشی شما سالم باشد. در عین حال از بررسی دوربین سلفی نیز غافل نشوید.

در ضمن تست سلامت انواع برندهای مختلف تلفن همراه به شرح زیر است:

  • کد تست سونی: #7378423##*
  • کد تست هواوی: ##497613
  • کد تست ال‌جی: 3845#*855#
  • کد تست اپل: *3001#12345#*
  • کد تست اچ‌تی‌سی: *#*#3424#*#*
  • کد تست شیائومی: ##64663##
  • کد تست لنوو: ####1111#

از اینکه تا اینجای مطلب با نوکس پلاس همراه بودید از شما متشکریم و امیداوریم این مطلب مفید واقع شود و نیاز شمارا برطرف کرده باشد …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید انسی است …
نوکس پلاس – Noxplus.ir

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس