نوکس پلاس
چت جی پی تی (ChatGPT) چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

چت جی پی تی (ChatGPT) چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

احتمالاً در چند روز گذشته نام ChatGPT را زیاد شنیده اید و از خود می‌پرسید چت جی پی تی چیست؟ به زبان ساده، ChatGPT یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی است که در زمینه های مختلف به شما کمک می‌کند و به سؤالات شما پاسخ مناسب می‌دهد. زیبایی داستان این است که می‌توانید هر سؤالی را حتی به زبان فارسی از این ربات هوشمند بپرسید و پاسخ کامل را دریافت کنید. اگر می‌خواهید بدانید چت جی پی تی (ChatGPT) چیست و چه کاری انجام می‌دهد در ادامه با م در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید یوسی پابجی موبایل در ایران ، همراه باشید.

ChatGPT چیست ؟

ChatGPT آخرین “مدل زبان” مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط OpenAI ارائه شده است. این مقاله یک راهنمای جامع در مورد نحوه استفاده از دستیار مجازی Chat GPT است. اساسا ChatGPT یک چت ربات مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند به هر سؤالی پاسخ دهد. Chat JPT می‌تواند موضوعات پیچیده در زمینه های تخصصی مختلف مانند فیزیک، ریاضیات و برنامه نویسی را درک کند. ربات بازخورد ChatGPT می‌تواند مشکلات پیچیده سطح آکادمیک را حل کند، همچنین می‌تواند محتوای وبلاگ ایجاد کند، شعر و آهنگ بسازد، صفحات HTML ایجاد کند و ….

چت جیپی تی - نوکس پلاس

چت جی پی تی چگونه ایجاد شد؟

ربات ها با استفاده از حجم زیادی از داده های متنی از منابع مختلف مانند کتاب ها، مقالات و وب سایت ها آموزش می‌بینند. به کمک دانشی که از این طریق به دست می‌آید، JPT Chat می‌تواند کلمات بعدی را در هر جمله حدس بزند و در نهایت به جمله یا متنی برسد که منطقی باشد.

نحوه استفاده از چت جی پی تی

استفاده از GPT Chat آسان است. از صفحه حساب خود، روی کادر پایین صفحه کلیک کنید و شروع به تایپ کنید. البته می‌توانید روی گزینه «چت جدید» در سمت چپ صفحه نیز ضربه بزنید. با این حال، قبل از شروع کار با این ربات، باید چند نکته را بدانید. نحوه استفاده از چت جی پی تی در زیر توضیح داده ایم: گفتگوی JPT از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. یعنی می‌توانید با استفاده از زبان فارسی با این ربات ارتباط برقرار کنید؛ اما ممکن است سرعت پایینی داشته باشید یا با جملاتی مواجه شوید که چندان منطقی نباشد. حداکثر زبان مادری ChatGPT انگلیسی است و بهترین نتیجه را در این زبان می‌دهد. اطلاعات ارائه شده توسط این ابزار در بیشتر موارد صحیح است، اما نباید به عنوان جایگزینی برای تشخیص پزشکی یا منبع علمی معتبر استفاده شود. همچنین اگرچه این ربات در زمان تولید محتوا به خوبی عمل می‌کند، اما بهتر است به طور کامل به آن اعتماد نکنید و هر مقاله جدید را به صورت دستی بررسی کنید.

بیشتر بخوانید :  برای خرید گوشی دست دوم چه مواردی را باید رعایت و بررسی کنیم ؟

چت جی پی تی - نوکس پلاس

اگر از ChatGPT برای کدنویسی استفاده می‌کنید، قبل از استفاده از صحیح بودن کد مطمئن شوید. گاهی اوقات به دلیل درخواست های زیاد، ربات خطا می‌دهد و شما را از ارسال سوال های جدید تا یک ساعت آینده بلاک می‌کند. در چنین شرایطی فقط می‌توانید صبر کنید. البته تغییر آی پی نیز می‌تواند به وضعیت کمک کند. لازم است بدانید که ربات ChatGPT AI در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و اگر از زبان فارسی استفاده می‌کنید ممکن است پاسخ های صحیح را به شما نشان ندهد. اما در کل استفاده از این ابزار بسیار جالب است و در کمترین زمان به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

کاربرد Chat GPT

دستیار هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند برای شما کد های برنامه نویسی را بنویسد، سخت ترین معادلات ریاضی و دیفرانسیل را حل کند و به طور کلی هر نوع محتوای متنی را به راحتی ایجاد کند.
پس به طور کلی می توان از این هوش مصنوعی در موارد زیر کمک گرفت:

  • توانایی در درک و تولید کدهای برنامه نویسی و حل مشکلات آن
  • نوشتن پست های وبلاگ
  • پیداکردن اطلاعات تا سال 2021
  • استفاده از GPT Chat برای تمام متن ها
  • توانایی کاوش و یافتن مسیرهای جدید

مزایای Chat GPT چیست ؟

اگر بخواهیم از مزایای چت جی بی تی مواردی را عنوان کنیم باید به موارد زیر اشاره کرد: این هوش مصنوعی درک عمیقی از نه تنها زبان نوشتاری، بلکه زبان های برنامه نویسی نیز ارائه می‌دهد. ChatGPT می‌تواند مسائل و مشکلات کدنویسی را حل کند و حتی برخی از مسائل ریاضی را انجام دهد. ربات چت جی بی تی به شما این امکان را می‌دهد که به طور کامل و طبیعی با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنید. حداقل در زمان انتشار این مقاله استفاده از فناوری ChatGPT رایگان است و فقط با یک ثبت نام و شماره مجازی شما می توانید به این هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنید.
اگرچه چت JPT هنوز به رشد کامل و قابل توجهی نرسیده است، اما همچنان جالب و امیدوارکننده است. Chat GPT یک چت هوشمند، چند منظوره است که می‌توان از آن به عنوان یک دستیار هوش مصنوعی برای تولید محتوا و حتی بهبود فرآیند توسعه نرم افزار و کد نویسی هم استفاده کرد. طی تجزیه و تحلیل مناسبی که ChatGPT انجام می دهد قادر است به خوبی بازار ارزهای دیجیتال را تغییر دهد. ChatGPT می‌تواند به معامله‌گران و سرمایه ‌گذاران کمک کند تا با ارائه اطلاعات و داده‌ها به صورت هم‌زمان، انتخاب‌های آگاهانه‌تری نسبت به رقبا داشته باشند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا فرصت‌ها و رشد قیمت ها را در زمان واقعی به حداکثر برسانند.

بیشتر بخوانید :  اسنپدراگون ، مدیاتک یا اگزینوس ؟ کدام برای گیمینگ عملکرد بهتری دارد ؟

چت جیپیتی - نوکس پلاس

معایب ChatGPT چیست ؟

ChatGPT لحن قانع کننده ای دارد، حتی اگر اشتباه کند. در واقع، ChatGPT ممکن است پاسخ هایی را به شما بدهد که درست به نظر می‌رسند؛ اما درست نیستند. بسته به سطح دانش کاربر، تشخیص آن ممکن است دشوار باشد. تجزیه و تحلیل پاسخ‌های گپ GPT برای دیدن اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی اشتباه است، زمان می‌برد. اگر اغلب از ChatGPT استفاده می‌کنید، متوجه خواهید شد که الگوها و کلمات خاصی در محتوا تکرار می‌شوند. گاهی اوقات چت JPT به خاطر ورود کاربران زیاد تا مدتی از کار می‌افتد یا به اصطلاح قفل می‌شود و حتی نمی تواند به سوال های ساده شما پاسخ دهد. اما اگر با تغییر یکی دو کلمه در سوال خود می توانید، در نهایت پاسخ خواهد داد.
چون این هوش مصنوعی رایگان است، تقاضای بالایی دارد و ممکن است بعضی اوقات در دسترس نباشد یا سرعت آن کم شود. به طور کلی، چت JPT یک هوش مصنوعی جدید است و هنوز به شکل نهایی آن نزدیک نشد. چت جی بی تی به سادگی در ایران در دسترس نیست و مانند بسیاری از سرویس های خارجی تحت تحریم یا حتی شاید فیلتر است و برای استفاده از آن باید از روش های مختلفی برای دور زدن محدودیت ها استفاده کرد. در حالی که ChatGPT کارآمد و موثر است، اما هنوز به تکامل و بلوغ مطلوب نرسیده است. گاهی اوقات GPT Chat به ما پاسخی می‌دهد که کاملاً صحیح نیست، اما پاسخ را چنان قانع کننده می‌دهد که تشخیص اشتباه بودن یا نبودن آن دشوار است.
تنها با گذشت زمان مشخص می شود که در آینده هوش مصنوعی چه قابلیت های دیگری دارد. اما یک چیز را به یقین می‌توانیم بگوییم؛ هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه خود است، اما تا کنون توانایی هایی را نشان داده است که حتی فکرش را هم نمی‌توانستیم بکنیم.

امیدواریم این مطلب کاربردی واقع شده باشد و تا حدودی با ماهیت این مدل هوش مصنوعی ، آشنا شده باشید …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل در ایرانه …
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس