نوکس پلاس
آیفون 14 پرومکس یا زدفولد 4، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد ؟

آیفون 14 پرومکس یا زدفولد کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد ؟

این روزها گوشی‌های هوشمند به مهم‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی همراه در جهان تبدیل شده‌اند، بنابراین خرید بهترین آن بر اساس بودجه بسیار مهم است. هدف پیشنهاد گوشی هایی با بالاترین ارزش خرید است. شاید این سؤال برای همه ما در زمان خرید پیش آمده باشد که در بین گوشی آیفون 14 پرومکس و زدفولد 4 کدام ارزش بیشتری برای خرید دارد؟
این سوالی است که بسیاری از کاربران هنگام انتخاب یک گوشی خوب از خود می‌پرسند. بازار گوشی‌های هوشمند و صنعت ساخت و توسعه آن از جمله بزرگترین این بازارها هستند. مردم دنیا به خصوص ایرانی ها علاقه زیادی به آپدیت گوشی های شخصی خود دارند. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر ابن مقایسه و رقابت تنگاتنگ در نوکس پلاس ، مرجع اصلی خرید uc پابجی موبایل در ایران خواهیم پرداخت …

مقایسه آیفون 14 پرومکس و زد فولد 4

اپل همانند سال‌های گذشته آیفون جدید معرفی کرد. این بار خبری از نسخه مینی نیست و دستگاه جدیدی به نام آیفون 14 پلاس جایگزین دستگاه کوچکتر شده است. با این حال، مانند سری‌های قبلی، دو برادر آیفون 14 پرومکس و 14 پرو از ویژگی‌های مهم این سری مانند صفحه نمایش همیشه روشن، دوربین‌های قدرتمندتر و البته «جزیره پویا» برخوردار هستند.
آیفون 14 پرومکس در لیست بهترین تلفن های همراه در دنیای فعلی آیفون و حتی در بازار جهانی موبایل قرار دارد. طراحی عالی، نمایشگر بزرگ و عالی و دوربین‌های عالی از جمله ویژگی‌های قابل توجه است. در ادامه به بررسی گوشی آیفون 14 پرومکس و زد فولد 4 پرداخته و در آخر نتیجه نهایی را اعلام می‌کنیم.

آیفون 14 پرومکس یا زدفولد 4

  • بدنه و ساختار

با  مقایسه ای که در ابعاد گوشی Samsung Galaxy Z Fold4 (155.1 × 130.1 × 6.3 میلی‌متر) و ابعاد Apple iPhone 14 Pro Max (160.7 × 77.6 × 7.9 میلی‌متر) انجام شد مشخص گردید که ارتفاع پرومکس 14 در حدود 5.6 میلیمتر بیشتر از زد فولدر 4 است که این میزان، زیاد به چشم نمی‌خورد. در مقابل عرض  Samsung Z Fold4 52.5 میلی‌متر از آیفون 14 بیشتر است. همچنین آیفون 14 پرومکس 1.6 میلی‌متر ضخیم تر از Z Fold4 سامسونگ است که ضخیم تر آن را نشان می‌دهد. اما در مورد وزن این گوشی‌ها باید بگوییم که گوشی Z Fold4 سامسونگ حدود 35 گرم از گوشی آیفون 14 پرومکس سنگین تر بوده و تفاوت وزن آنها تا حدی محسوس است که ممکن است در زمان استفاده دست کاربر را خسته کند. در مورد مقاومت بدنه با اطلاعات موجود می‌توان گفت که آیفون 14 پرومکس نسبت به بدنه گوشی Z سامسونگ مقاومت بهتری نسبت به حالت مقاوم در برابر گردوغبار/آب IP68 (تا 6 متر و 30 دقیقه) دارد. با این توضیحات می‌توان گفت که بدنه سامسونگ گلکسی زد فولد 4 بهتر از آیفون 14 پرومکس اپل است.

  • آنتن دهی
بیشتر بخوانید :  اسنپدراگون ، مدیاتک یا اگزینوس ؟ کدام برای گیمینگ عملکرد بهتری دارد ؟

از نظر فناوری، هر دو این گوشی‌ها از فناوری های GSM، SIM، HSPA و 5G استفاده می‌کنند. اما آیفون 14 پرومکس علاوه بر موارد فوق دارای فناوری LTE نیز است. با اطلاعات موجود از دو گوشی سرعت شبکه ای گوشی iPhone 14 Pro Max از Samsung Z Fold4 بهتر است. ولی در مقابل می‌توان آنتن دهی خوبی از Samsung Galaxy Z Fold4 انتظار داشت.

آیفون 14 پرومکس یا زدفولد 4

  • صفحه نمایش

صفحه نمایش‌ها مهم‌ترین آپشن را در زمان خرید یک گوشی اجرا می‌کنند.  شاید برای اکثر افراد مهم نباشد، اما خوب است بدانید که مساحت صفحه نمایش  Samsung Z Fold4 در حدود 183.2 سانتی متر مربع است که 72.9 سانتی مترمربع بزرگتر از iPhone 14 Pro Max محاسبه شده و این تفاوت بسیار زیاد به راحتی قابل مشاهده است. به طور کلی در مورد صفحه نمایش این دو گوشی می‌توان گفت که صفحه نمایش آیفون 14 پرومکس اپل بسیار بهتر از صفحه نمایش سامسونگ گلکسی زد فولد 4 است.

  • سیستم عامل

پردازنده (CPU) گوشی‌ها  از دو جنبه ارزیابی می‌شوند. جنبه اول تعداد هسته‌های هر پردازنده است که هر دو گوشی 8 هسته دارند و جنبه دوم فرکانس پردازنده است. گزینه ای که قدرت پردازنده گوشی را نشان می‌دهد. در این قسمت بهترین هسته با بالاترین فرکانس را برای مقایسه انتخاب می‌کنیم. هسته اصلی سامسونگ Z Fold4 با فرکانس 3.19 گیگاهرتز 0.09 از هسته اصلی آیفون 14 پرومکس بهتر است. در مورد پردازنده گرافیکی آنها نیز باید اشاره کنیم که Samsung Z Fold4 با Adreno 730 است. GPU در مقایسه با Apple GPU (گرافیک 4 هسته ای) در iPhone 14 Pro Max عملکرد بهتری دارد. به طور کلی می‌توان گفت که پلتفرم گلکسی Z Fold4 سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به آیفون 14 پرومکس اپل دارد.

  • حافظه

بررسی حافظه داخلی و رم در دو قسمت انجام می‌شود. قسمت اول تنوع حافظه است که دست شما را برای خرید مدل انتخابی بازتر می‌گذارد. گوشی سامسونگ Z Fold4 دارای 256 گیگابایت رم 12 گیگابایتی و گوشی آیفون 14 پرومکس 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم است. از نظر ظرفیت، با توجه به مدل برتر هر گوشی، ظرفیت حافظه گوشی Z Fold4 سامسونگ بیشتر از ظرفیت حافظه آیفون 14 پرومکس است. آخرین نکته در مورد حافظه ها استاندارد آنهاست که برای iPhone 14 Pro Max با استاندارد NVMe بهتر از Samsung Z Fold4 با استاندارد UFS 3.1 کار می‌کند. با این شفاف سازی ها می‌توان گفت که حافظه کلی آیفون 14 پرومکس اپل بسیار بهتر از گلکسی Z Fold4 سامسونگ است.

آیفون 14 پرومکس یا زدفولد 4 - نوکس پلاس

  • دوربین

ویژگی ها و کیفیت دوربین سامسونگ گلکسی زد فولد 4 بهتر از آیفون 14 پرومکس اپل است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به دوربین این دو گوشی که برای بسیاری از کاربران از اهمیت خاصی برخوردار است. طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، گوشی Samsung Galaxy Z Fold4 دارای دوربین 10 مگاپیکسلی (تله فوتو)، f/2.4، 66 میلی‌متری، OIS، PDAF، دوربین سه‌گانه 1.0 میکرومتری است که توانایی بیشتری نسبت به آیفون 14 پرومکس اپل با دوربین 12 مگاپیکسل (تله فوتو)، f/2.8، 77 میلی‌متر، OIS، PDAF دارد. از ویژگی‌های دوربین سامسونگ Z Fold4 می‌توان به فلاش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. آیفون 14 پرومکس همچنین دارای فلاش دوگانه ال‌ای‌دی و HDR (عکس/پانوراما) است. با این حال، ویژگی‌های دوربین iPhone 14 Pro Max بهتر از Samsung Z Fold4 است. به طور کلی، دوربین سامسونگ گلکسی Z Fold4، فیلم و عکس‌های بهتری از آیفون 14 پرومکس اپل هستند.

  • دوربین سلفی
بیشتر بخوانید :  استارلینک به ایران خواهد آمد ؟

وقتی صحبت از دوربین‌های سلفی به میان می‌آید، Samsung Galaxy Z Fold4 دارای یک دوربین سلفی تکی 4 مگاپیکسل است که قدرت بیشتری نسبت به آیفون 14 پرومکس اپل با دوربین سلفی تکی 12 مگاپیکسل دارد. دوربین سلفی هر دو گوشی HDR و تفاوتی با هم ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که دوربین سلفی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 بهتر از دوربین عکاسی آیفون 14 پرومکس اپل است.

  • صدا

صدای خروجی Samsung Galaxy Z Fold4 بهتر و با کیفی تر از Apple iPhone 14 Pro Max است.

  • ارتباطات

برای اتصال بی سیم یا WLan، هر دو گوشی دارای هات اسپات و دو باند هستند. Samsung Z Fold4 از Wi-Fi Direct و Wi-Fi 802.11 6e/a/ac/b/g/n پشتیبانی کرده و iPhone 14 Pro Max نیز   دارای Wi-Fi 802.11 6/a/ac/b/g/n است. پس Samsung Z Fold4 از اتصال بی سیم بهتری نسبت به iPhone 14 Pro Max برخوردار است. به طور کلی می‌توان گفت که Samsung Galaxy Z Fold4 از اتصالات بیشتری نسبت به Apple iPhone 14 Pro Max پشتیبانی می‌کند.

آیفون 14 پرومکس یا زدفولد 4 - نوکس پلاس

  • حسگرها

Samsung Galaxy Z Fold4 دارای حسگرها و ویژگی‌های بیشتری نسبت به Apple iPhone 14 Pro Max است . یکی دیگر از قسمت هایی که به گوشی هوشمند کمک می‌کند سنسورها هستند، این گوشی‌ها دارای سنسورهای معمول سرعت، مجاورت، قطب‌نما و فشارسنج هستند. گوشی سامسونگ Z Fold4 از سنسور اثر انگشت (در کنار گوشی) و ژیروسکوپ (ژیروسکوپ) آیفون 14 پرومکس یعنی سنسور Face ID پشتیبانی می‌کند. در مورد سنسورهای دو گوشی، سنسورهای Samsung Z Fold4 نسبت به iPhone 14 Pro Max کارآمدتر هستند. همچنین می‌توان گفت که امنیت گوشی Z Fold4 سامسونگ بالاتر از آیفون 14 پرومکس است. Samsung Z Fold4 دارای ویژگی‌های بیشتری نسبت به iPhone 14 Pro Max است.

  • شارژر

به طور کلی، باتری و شارژر گلکسی Z Fold4 سامسونگ بسیار بهتر از آیفون 14 پرومکس اپل است. یکی از مهم ترین بخش‌های مقایسه این دو گوشی باتری آن است. باتری Samsung Galaxy Z Fold4 4400 میلی‌آمپر ساعت (میلی‌آمپر)، Li-Po، غیر قابل جابه‌جایی، در حالی که اپل آیفون 14 پرومکس 4352 میلی‌آمپر ساعت (میلی‌آمپر)، لیتیوم یون، غیر قابل تعویض است. Z Fold4 دارای ظرفیت 4400 میلی‌آمپر ساعت است که 48 میلی‌آمپر ساعت بیشتر از باتری گلکسی Z Fold4 سامسونگ است . در مجموع شارژر و باتری Samsung Galaxy Z Fold4 نسبت به آیفون 14 پرومکس اپل مناسب‌تر است.

آیفون 14 پرومکس یا زدفولد 4

  • رنگ

رنگ گوشی سامسونگ Z Fold4 شامل مشکی فانتوم، سبز خاکستری، بژ و بورگوندی است. در صورتی که  آیفون 14 پرومکس در رنگ های طلایی، بنفش، نقره ای و گرافیت عرضه می‌شود.

نتیجه نهایی

بر اساس اطلاعات موجود، اگر بخواهیم بین آیفون 14 پرومکس یا زدفولد 4 یکی را انتخاب کنیم بدون شک گوشی Samsung Galaxy Z Fold4  عملکرد بهتری نسبت به Apple iPhone 14 Pro Max دارد.

بیشتر بخوانید :  اینترنت  5G  کجاها در دسترس است ؟ سرعت تقریبی دانلود با اینترنت  5G   چقدر است ؟

از اینکه تا اینجای مطلب با نوکس پلاس همراه بودید از شما متشکریم و امیداوریم توانسته باشیم میدان نبردی شایسته این دو پرچمدار ایجاد کرده باشیم …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید انسی پابجی نیو استیت است …
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس