نوکس پلاس
فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ چند نفر را از کار بیکار کرد ؟

فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ چند نفر را از کار بیکار کرد ؟

طی چند ماه گذشته، فیلتر شدن مداوم اینستاگرام و واتساپ به یکی از جدیدترین موضوعات داغ برای کارآفرینان کوچک و بزرگ آنلاین تبدیل شده است. نکته جالب ماجرا این است که همواره سخنان ضد و نقیضی از سوی مسئولان مختلف در زمینه رفع فیلتر اینستاگرام مطرح می‌شود. برخی افراد این عمل را کاملاً درست و برخی دیگر آن را بسیار اشتباه می‌دانند! به نظر می‌رسد در صورت اتخاذ این تصمیم، کارآفرینان اینترنتی زمستان سردی را پیش رو خواهند داشت. در ادامه با نوکس پلاس ، ارائه دهنده برتر خدمات یوسی پابجی موبایل با طیف گسترده‌ای از لپ‌ تاپ‌های گران گرفته تا لپ تاپ‌های مقرون به صرفه آشنا می‌شویم.

آسیب های فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ بر کسب و کارها

فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ موضوعی است که این روزها به یکی از داغ ترین ترندهای فضای مجازی تبدیل شده است. با فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ، استفاده از یک پلتفرم بزرگ رایگان عملاً از کسب و کارها دریغ می‌شود. در زمانی که تلگرام فیلتر شد خیلی از کسب و کارها به خاطر فیلتر نشدن اینستاگرام و واتساپ خدا را شکر کردند غافل از این که تا مدتی دیگر این اتفاق برای این برنامه ها هم قرار است اتفاق بیفتد. میزان و درصد شرکت های اینترنتی که با فیلتر تلگرام مشکل داشتند، روی دیگر سکه است. اما وقتی صحبت از اعداد، گردش مالی و تعداد مشتریان این فروشگاه ها می‌شود، ماجرا سخت تر می‌شود. بسیاری از کسب و کارها از خرده فروشی گرفته تا تبلیغات و حتی فروش محصولات خانگی در تلگرام فعال بودند پس از فیلتر شدن به سمت اینستاگرام و واتساپ رفتند و اقتصاد کسب و کار آنلاین در دل این صفحات شکل گرفت.
داستان کسب ‌وکارهایی که در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ هزینه‌های تبلیغاتی خوب و قانونی دارند، این روزها دوباره تحت فشار تهدید فیلترینگ قرار گرفته‌اند. ریسکی که چند ماه پیش تلگرام با آن دست و پنجه نرم کرد، این روزها اینستاگرام و مهمتر از آن کسب و کارهایی که آنلاین محسوب می‌شوند را درگیر می‌کند.شکستن خط ارتباط بین یک شرکت و مشتریانش به معنای تعطیلی ناگهانی این کسب و کار درآمدزا است.

فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ - نوکس پلاس

ضربه به کسب‌ و ‌کارهای آنلاین

مدیریت پلتفرم دیدوگرام و کارشناس حوزه ارتباطات با تحلیل این مورد با اشاره به اینکه این نوع کسب و کار با اقتصاد پنهان جامعه ارتباط دارد، می‌گوید: کار ما ارتباط مستقیمی با تلگرام، واتساپ و اینستاگرام دارد. او بیان می‌کند که افرادی که در این فضاها فعال هستند و کمپین های تبلیغاتی ایجاد می‌کنند، مشاوره می‌دهند، محتوای ارزشمندی در این زمینه تولید می‌کنند و یک فعالیت واقعی و اصولی دارند و خواه ناخواه با شرکت های آنلاین در تماس دائمی هستند، فیلترینگ اینستاگرام نیز به کسب و کار آن ها لطمه می‌زند. وی ادامه می دهد: زمانی که فیلتر تلگرام اعمال شد، تاثیر آن در بسیاری از زوایای سیاست کاری آنلاین محسوس بود. با گذشت زمان و پس از سه ماه که امیدها از فیلتر تلگرام ناامید شد، بسیاری از مشاغل آنلاین به اینستاگرام و واتساپ روی آوردند و عملاً فعالیت خود را در تلگرام لغو کردند به این امید که در این مکان بتوانند به کسب و کار خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید :  رفع تحریم اینترنتی ایران چه تاثیراتی خواهد داشت؟

محتوای بصری اینستاگرام

اینستاگرام از ابتدا تفاوت ساختاری زیادی با تلگرام داشتند. محتوای آن کاملاً بصری است و دست تجارت را برای تبلیغات باز می گذارد. در این اپلیکیشن ها کار روی یک ادمین زوم نمی‌شود؛ بلکه یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند برای مشاغل است. بسیاری از کسب و کارها می‌توانند با استفاده از گزینه هایی مانند هشتگ ها و برچسب های قیمت‌گذاری، رسماً به فروشگاه آنلاین  قوی تبدیل شوند. در نتیجه اینستاگرام بسیاری از کسب و کارهایی را که قبلاً وب سایت داشتند، ترغیب به استفاده از این برنامه کرد.

ضربه فیلترینگ اینستاگرام کاری‌تر است!

به عنوان یک قاعده، اگر سیستم فیلترینگ اینستاگرام اجرا شود؛ این می‌تواند برای درصد بسیار بالایی از کسب و کارها مشکل ایجاد کند. با این اختلاف زمانی، برخلاف فیلتر تلگرام، کسب و کارهای آنلاین گزینه دیگری ندارند و قطعاً انتظار ضرر بیشتری از فیلتر تلگرام دارند.با فیلتر اینستاگرام، کسب‌وکارها از دسترسی به یک پلتفرم بزرگ که رایگان است نیز محروم می‌شوند و این ضربه بیشتری نسبت به فیلتر تلگرام به کسب و کارها وارد می‌کند. بدون شک فیلتر فضایی که با هر هشتگ می‌تواند مخاطب را جذب کند و به راحتی تبلیغ کند، نتیجه مثبتی برای کسب و کار آنلاین نخواهد داشت. تعداد زیادی از مشاغل خانگی به دلیل ناپدید شدن صفحات اینستاگرام به این روش شکل گرفته اند و این تجارت را تهدید جدی می‌کند.
الگوریتم اینستاگرام برای نمایش محتوای ارزشمندتر با نرخ تعامل بالاتر به روز شده است. اینستاگرام اکسپلورر یک محیط عالی برای مشاغلی که می‌خواهند محتوای ارزشمندی ایجاد کنند تا خود و خدماتشان را به میلیون ها کاربر به صورت رایگان به نمایش بگذارند، فراهم می‌کند. کسب و کارهای اینترنتی نباید از چنین ابزار قدرتمند تبلیغاتی رایگان محروم شوند.

فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ - نوکس پلاس

این بار چاره دیگری نداریم!

کارشناسان این موضوع با تأکید بر اینکه کسب و کارهای اینترنتی با خطرات جدی مواجه هستند، می‌گویند به طور قطعی نمی‌توان زمان رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ را پیش بینی کرد و جایی برای تصمیم گیری وجود ندارد. نظر مراجع ذی صلاح درباره فیلترینگ متفاوت است و حکم قضایی اگرچه صادر شده؛ اما هنوز در مرحله اجرا نیست. فقط امیدواریم که با چنین سیاستی مواجه نشویم.فقط نباید فراموش کنیم که بقای بسیاری از مشاغل به اینستاگرام بستگی دارد و با فیلتر کردن این اپلیکیشن ها، چراغ های آنها به طور خودکار خاموش می‌شود. نکته مهم دیگر این است که وقتی تلگرام فیلتر می‌شود گزینه ای به نام اینستاگرام وجود دارد و مردم امیدوارند که در این شبکه اجتماعی به کار خود ادامه دهند. اما متأسفانه در حال حاضر گزینه جایگزینی برای این دو وجود ندارد و یا مردم مهاجرت در شبکه‌های اجتماعی را قبول نمی‌کنند. به امید اینکه در صورت عدم اجرای این سیاست، تجارت آنلاین و اقتصاد پنهان این جامعه مالی متزلزل و نابود نشود.

بیشتر بخوانید :  فیلترینگ دائمی شد ؟ آینده اینترنت در ایران چگونه است ؟

زمان رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ

اکنون سؤال اینجاست که چه زمانی اینستاگرام و واتساپ بدون فیلتر می‌شوند؟ با توجه به اینکه شورای امنیت به دلیل مسائل امنیتی تصمیم به فیلتر اینستاگرام و واتساپ گرفت و با توجه به اظهارات وزیر ارتباطات، احتمال موقتی بودن فیلتر شدن این شبکه های اجتماعی و رفع فیلتر اینستاگرام وجود دارد. خبرگزاری تسنیم گزارش داد که این محاصره موقتی بوده است. خبرگزاری برنا همچنین اعلام کرد که مشکل قطع شدن اینترنت در آخر هفته حل می‌شود، اما مشخص نکرد که محدودیت های اینستاگرام، واتساپ و برخی سرویس های دیگر چه زمانی برداشته می‌شود.

فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ - نوکس پلاس

آیا فیلتر اینستاگرام و واتساپ دائمی است؟

  • در هر صورت برخی پیش بینی می‌کنند که پس از آرام شدن اوضاع، فیلترهای اینستاگرام و واتساپ حذف شوند، اما برخی دیگر نیز به این موضوع اعتقادی ندارند. بسیاری از طرفداران رسانه بر این باورند که مسدود شدن و فیلتر شدن اینستاگرام ادامه خواهد داشت، اما در روزهای آینده محدودیت های اعمال شده بر روی سرویس های گوگل و واتساپ برداشته خواهد شد.
  • با این حال تا آرام شدن اوضاع و فروکش کردن اعتراضات خیابانی، اینستاگرام و واتساپ همچنان فیلتر هستند و پس از عادی شدن شرایط باید منتظر ماند و دید که در مورد ادامه فعالیت شبکه های اجتماعی خارجی چه تصمیمی گرفته می‌شود.
  • با توجه به آمیختگی این شبکه های اجتماعی با اقتصاد، کسب و کار، زندگی و ارتباطات کاربران، عدم دسترسی به شبکه های اجتماعی می‌تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند.

پس از فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ در ایران؛ دو پلتفرم معروف مایکت و کافه بازار این برنامه‌ها را از فروشگاه‌های اندروید حذف کردند. چنین اقدامی شبهه دائمی شدن فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ در ایران را تقویت می‌کند. اپلیکیشن های اینستاگرام و واتساپ از دو فروشگاه محبوب اندرویدی در ایران حذف شدند. در جلسات دیجیاتو مشخص است که چنین اقدامی به درخواست مقامات بالاتر صورت گرفته است. وقتی به کافه بازار می‌روید، جستجوی اینستاگرام و واتساپ نتیجه ای ندارد. در صفحه دانلود این دو برنامه نیز آمده است: “متأسفیم، ما در حال حاضر نمی‌توانیم این برنامه را ارائه دهیم. از اینکه محدودیت‌های ما را درک می‌کنید، متشکریم.”مایکت در صفحه دانلود این دو اپلیکیشن پس از حذف لینک دانلود به محدودیت‌ها اشاره کرد و نوشت: متأسفانه این اپلیکیشن برای انتشار محدود شده است.

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و سیستم دلخواه خود را انتخاب کرده باشید …
یادتون نره ! نوکس پلاس ارائه دهنده برتر خدمات خرید سی پی کالاف دیوتی در ایرانه !
نوکس پلاس

به این مطلب امتیاز دهید
مقالات مرتبط
پاسخ دهید
سبد خرید نوکس پلاس
دسته بندی ها نوکس پلاس
حساب کاربری نوکس پلاس